Sista körningen blev en extra-insatt Hopp&lek-körning med Kalmar sportvagnsklubb med ~15 bilar där 924:an var snabbast för dagen ...dock inga Super-7 eller timeattack-förare på plats. Bilen har lite för mycket camber (mest bak) för att ha grepp att runda konor men med så lite bilar så gick det att få däcken mer än ljumna och då kom tiderna ner på en anständig nivå.
Provade broms-ok både fram- och bak för nån vecka sedan och det passar riktigt bra.

Bak blir det 2-kolvs-ok i aluminum från tidiga 964, med 12mm spacer går de fritt för 6”-telefonfälgar

det behövs 2mm bricka som mellanlägg när man skruvar dit dem, när man kör med original bromsskiva

Fram blir det 4-kolvs-fram-ok från Boxster (ej S) tillsammans med Cedrics fina adaptrar, krävs 10mm spacer för 6”-telefonfälgar att gå fritt

det behövs 2,5mm bricka som mellanlägg när man skruvar dit dem, när man kör med original bromsskiva. Med 24mm bred 911 Carrera 3.2-skiva behövs nog ingen bricka.
Jag har inte skruvat bort original-oken än så jag har inte fått fram skillnaden i vikt mellan gamla och nya ännu, heller inte bestämt om jag ska köra med original-skivor (5,4kg) fram eller med Carrera 3.2-skivor (6,5kg).

Jag ska se om Hawk har belägg som passar, jag har kört deras HT-10 runt om men vill gärna prova DCT-50 fram om möjligt som tål lite mer värme och ska stoppa ännu bättre, ev stort slitage av skivorna är inga problem.

Har räknat lite på kolvarea mm i broms-oken också, förhållandet mellan fram- och bak blir 1,5 istället för 1,6 och det tror jag inte ens jag märker.
Totala kolvarean kommer att öka med 29%, och det tror jag original huvudbromscylindern (på Ø20,4mm? ) klarar ...annars får jag leta fram nån annan lämplig.
Näst på tur blir att ta bort växellåda och tanken, så jag kan rulla ut bilen och kapa bort plåten över tanken innan det blir vinter. Jag har redan rensat ur kupen för att kunna kapa bort plåttaket och passa in det i glasfiber som redan kommit hem.
Jag ska lulla lite med växellådan och drivknutarna också innan de sätts tillbaka, till lådan har jag köpt Motul Racing olja (Motul Gear 300 75W-90) och ska skaffa nåt bra fett till knutarna också.