Vad hände nu. Hittade ett par prisvärda cup 2 hjul. 7" fram och 9" bak. Spacers ligger på posten och väntar. Hämtade bultar för att fästa krängningshämaren bak. Nästan 400 spänn/bult. Är någon sugen på mina cookie cutters med nya däck så är dom till salu.
Nya tändkablar från ngk och motorhuvs gasfjädrar från bilstein. Gas fjädrar till bakluckan kom också. Sen fick jag ett par solbrillor i 80 tals design.
Porsche mekadet har tagit en paus. Snart klar med pluggandet. Jag blev tvungen att lyfta ur motorn ur båten också. Fick leverans av spacers till bakhjulen som jag lyckades beställa fel första gången. Dom är riktigt snygga. 55 mm. Båten behövde nya stödlager på utgående axel i struten. Motorn är en Mercrusier 454 med nästan raka rör. Börjar bli riktigt sugen på att få ner 944 på marken nu och få i båten i plurret.
Var nere i garaget en snabbis idag. HR höger fam är monterat. Gick väldigt smidigt. Turbo krängningshämare monterades också. Fick lite problem med gängorna till bromsoken. Måste fixa rätt snitt till det. Gummit för att hålla i krängningshämaren ute på bärarmarna var för små så det var bara att borra upp lite.
Nya gasfjädrar till motorhuven sitter på plats. Det blev Bilstein där också. Måste fixa ett helt blinkers glas också. Det nya batteriet är också monterat, bild på batteriet finns i ett tidigare inlägg. Det är nästan löjlit litet.
Nu är bromsarna luftade och klara. Vajern till motorhuven är monterad. Första gången jag vågar stänga motorhuven sedan köpet. Andra fjäderbenet monterat. Krängningshämaren fram är monterad. Spacersna sitter nu på plats och fram hjulen sitter nu på plats. Nu ska jag bara sätta dit coiloverna bak och ta bort stavarna.