Nu har det gått så där långt mellan uppdateringarna igen…
Det beror mest på att det inte känts som det hänt så mycket med bilen. Har varit ute hos den ca 2-4 timmar i veckan. Det har varit en del små fix att lösa och kolla. Men så helt plötsligt en kväll så kom tanken: Nu är det inget större kvar att fixa. Det betyder att bilen skulle kunna komma hem till garaget och den andre Porschen kan flytta ut. Den behöver nytt bakhjulslager. Sagt och gjort bilarna kördes och bytte plats. Vilken känsla att äntligen få köra min bil.
Så väl hemma fixades lite som att klä kablar med tejp, stripa upp lite kablar. Sen beställdes besiktningstid…
Det var otroligt nervöst att köra den till besiktningen. Skulle den gå igenom? Skulle mina grejor godkännas? Väl på plats så ser jag ett STORT oljeläckage vid filtret. Oj då!
Det blev ett underkänt resultat pga oljan men inget ombesiktning då vi var överens om vad som läckte och hur det skulle åtgärdas. Det är numera fixat så jag får köra den på gatan.
Den är alltså helt laglig och godkänd för gata!!!
Det är så overkligt men så roligt!!
Nu ska jag leta lite trackdays och annat så man får lufta sina gamla ”racingskills”.
Någon som vet någon träff eller liknande i Skåne inom det närmaste? Vore kul att träffa likasinnade.
Just det en sak återstår, skärmar, front och huv behöver lackas.
5A8BAFE1-55B2-47AF-8C7A-C8F4FEAF1672.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.