Sådär ja. Tråden, och meckandet har legat på is i nästan exakt ett år nu. Har haft mycket på jobbet, flyttat och donat allmänt med andra saker. Men nu är lägenheten färdig, jobbet är uppsagt (aldrig mer jobba kvällar och helger) och jag har äntligen fått en nytändning!
Det som ska göras nu är ganska enkelt (?); Få bilen körklar inför sommaren. Inga mer designuppdateringar, bara ren motormeck tills den är körduglig
Jag står fortfarande i valet och kvalet att riva ur motorn, för att enkelt kunna felsöka när man är själv. Sen vill jag jättegärna tvätta motorn lite grann, just nu ser den ut som sju svåra år.
Tankar om det?! Jag är ju fortfarande helt grön på detta med motorer.
Fick hem en oljepump av Gurra, som jag ska slänga på och testa. Sedan, som skrivit tidigare i tråden ser min OPRV suspekt sliten ut. Eller? Är det värt att byta bara för att, eller är det bortkastade pengar?
Jag fick för mig att dränera kylaren idag också. Aldrig gjort detta förut (tvivlar på att det någonsin har gjorts på den bilen), och kylarvätskan var också väldigt suspekt. Grumligt och nästan svart. Kan det vara olja inblandat? Och kan det i sin tur ha orsakat mitt grundproblem? Antar att det har något att göra med oljekylaren isåfall, ska ta mig en titt nästa gång.
Bjuder på ett par bilder iaf: