Joakim.S wrote: ↑2022-08-31 10:00:07
Kul med din bil

Den verkar gå riktigt bra, ska se om jag hittar mitt gamla papper som också var på runt 1 bars laddtryck så kanske man kan jämföra både kamaxeln och topp. Tror att din turbo är bättre på turbinsidan men sämre på kompressor (Cedrik) så det kanske tar ut varandra.
Min husmappare gick i snabb pension pga av sjukdom, hoppas att han ska piggna på sig lite. Jag har lite avvaktande haft min motor färdig på en pall sen maj.
Lunteck kör han accelerationer eller statiskt eller både och?
OT
Längesen man hörde något från dig, verkar ju som att du fortfarande har kvar kärran, flera jag pratar med undrar var bilen tagit vägen

vad har du ändrat som kräver omkalibrering? Vill du ha närmare finns ju även ultras rototest tex där jag körde, den är ju helt styrbar. Dom har väl motorbänk också, trendab har ju motorbänk och rullar, men dom vet jag inte om dom är bromsade, för mig är det uteslutet att ha däck med i en mätning

Sen om dom gillar MBE är väl en annan femma.
Jockes motor levererar ju klart mer med samma laddtryck, turboladda en std na motor är ju lite av det motsatta konceptet

Så länge man har bra verkningsgrad i turbosystemet och klarar knack/EGT/cylindertryck kan man ju kompensera en trött motor med mycket laddtryck och komma hyffsat långt.