944 S2 -91 | Guards Red - Såld!
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Jupps, frågade honom om det inte var vettiga att säga att ni inte helförsäkrar importbilar i salus ansvar varav han svarade:
-ne, det kan vi inte säga för då blir kunderna sura...
Jag blev iallafall jätteglad att höra att det skulle kosta 200 000: - / år helförsäkring på max 1000 mil/år...
-ne, det kan vi inte säga för då blir kunderna sura...
Jag blev iallafall jätteglad att höra att det skulle kosta 200 000: - / år helförsäkring på max 1000 mil/år...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
Jäklar, jag trodde verkligen mitt skambud
på 38.000:- var värst men det låter ju som
rena rama Glocalnet i jämförelse.
"I thought 200k was low. But 38k... man
THAT's low!
Förstår inte att en trafikförsäkring kan
variera i pris såpass mycket. Surt!
på 38.000:- var värst men det låter ju som
rena rama Glocalnet i jämförelse.
"I thought 200k was low. But 38k... man
THAT's low!

Förstår inte att en trafikförsäkring kan
variera i pris såpass mycket. Surt!
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Kanske jag som är konstig, men jag tycker inte det var dyrt med siffror kring 4-5000 för trafik. Jag 24, kk sedan -00 boende i centrala kalmar, boendeparkering och betala 7800 för halvförsäkring.bill b wrote:Är din också imorterad? Det verkar tydligen vara
viktigt för dem att suga ut extra slantar för just
det.
Bor du i centrala GBG du med eller?
Jag betalade 13000 kr /år för halv på min 318is -90, när jag bodde utanför göteborg... det var dyrt.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Jag betalar 2 300: - för trafikförsäkringen, jag bor i det centralaste malmö man kan tänka sig...Karl Birgander wrote:Kanske jag som är konstig, men jag tycker inte det var dyrt med siffror kring 4-5000 för trafik. Jag 24, kk sedan -00 boende i centrala kalmar, boendeparkering och betala 7800 för halvförsäkring.bill b wrote:Är din också imorterad? Det verkar tydligen vara
viktigt för dem att suga ut extra slantar för just
det.
Bor du i centrala GBG du med eller?
Jag betalade 13000 kr /år för halv på min 318is -90, när jag bodde utanför göteborg... det var dyrt.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
samma ålder som oss?emm wrote:Jag betalar 2 300: - för trafikförsäkringen, jag bor i det centralaste malmö man kan tänka sig...
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Import, javisstbill b wrote:Är din också imorterad? Det verkar tydligen vara
viktigt för dem att suga ut extra slantar för just
det.
Bor du i centrala GBG du med eller?

Jag bor "centralt" på Hisingen, Wieselgrensplatsen typ. Tycker det är lite lustigt att S2:an kostar lika mycket som NA.
Karl, emm är 36 om man läser lite noggrant!

Mvh Gustav
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Dessutom är jag fövirrad, jag är endast 35! lolheadline wrote:Import, javisstbill b wrote:Är din också imorterad? Det verkar tydligen vara
viktigt för dem att suga ut extra slantar för just
det.
Bor du i centrala GBG du med eller?![]()
Jag bor "centralt" på Hisingen, Wieselgrensplatsen typ. Tycker det är lite lustigt att S2:an kostar lika mycket som NA.
Karl, emm är 36 om man läser lite noggrant!![]()
Mvh Gustav
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- qvisfr
- Turbo-Poster
- Posts: 987
- Joined: 2005-08-21 23:53:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lischöping
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
[/quote]qvisfr wrote:Dessutom är jag fövirrad, jag är endast 35! lolKarl, emm är 36 om man läser lite noggrant!![]()
Mvh Gustav
Men vi känner oss som 18 i porschen!!!

Det behöver jag ingen Porsche till

Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Bmx, sk8, dataspel, min tc3 (radiostyrd bil), min tjejbill b wrote:Men vi känner oss som 18 i porschen!!!
Det måste ju vara din bmx som får dig att förbli ungdomlig, emm!Det behöver jag ingen Porsche till![]()

och mitt sinne överhuvudtaget e elite barnsligt!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
Check, check, check, check... Känner igen mig i allt det
där ungefär!
Nu ska bilen snart på service och genomgång.
Ska bl.a. bli hjulinställning eftersom ratten vibrerar lite i vissa
hastigheter och den drar lite galet vid hårdare inbromsning. I
övrigt har Porscheägandet varit på topp även om tiden att ut-
nyttja det varit knapp. Får trösta mig med att åka omväg till
jobbet idag. Vad gör man inte för lite extratid med kärran
...f.ö. väääldigt kul att jobba på både lördagar och söndagar.
Fast student är man ju bara några år som väl är!
Nu blir det åka av!
där ungefär!

Nu ska bilen snart på service och genomgång.
Ska bl.a. bli hjulinställning eftersom ratten vibrerar lite i vissa
hastigheter och den drar lite galet vid hårdare inbromsning. I
övrigt har Porscheägandet varit på topp även om tiden att ut-
nyttja det varit knapp. Får trösta mig med att åka omväg till
jobbet idag. Vad gör man inte för lite extratid med kärran

...f.ö. väääldigt kul att jobba på både lördagar och söndagar.
Fast student är man ju bara några år som väl är!
Nu blir det åka av!
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
Jag har precis lyckats sansa mig igen efter en fruktansvärd
helg. Allt började i torsdags när jag klockan 20:15 slutade
jobbet och stressade hemåt för att hinna till matchen.
Bilen var nyputsad, jobbet var slut, solen sken och vägarna
var ganska folktomma - en perfekt Porsche-kväll helt enkelt.
Bilen och jag spann iväg hemåt Linnéstan från Partille. So far
so good, ny mkt bra skiva i stereon dessutom. Strax innan
järntorget (mycket Gbg-geografi nu...) vid ett rödljus lade jag
mig längst till vänster för att hinna klippa ett par långsamma
pensionärer i en Escort av medeltidsmodell, åtminstone av
skicket att döma.
Ligger på ettan och börjar glida framåt - gult, grönt! - gas
iväg. Växlar till tvåan och det låter "SKRAP" och jag frikopplar
illa kvickt.
"Missade jag en växel? tänker jag.
Försöker återigen lägga i tvåan men tvåan verkar ha gått
och gömt sig. Med min återstående fart lyckas jag rulla in
på en busshållsplats. Känner efter i låden och INGA växlar
finns kvar?! Istället kan man fritt köra runt den som man
vill.
PANIK!
Under ett par sekunder ser jag hela sommarens nöjesbud-
get och delar av resten få vingar och flyga iväg mot himlen.
Efter lite vevande med spaken lyckas jag hitta ettan. Som
tur är finns det fortfarande dragläge. Eftersom jag inte vet
vad som hänt åker jag runt hörnet på huset jag är vid och
in på närmaste parkeringsplats. Finner att den har taxa A
(max 30min parkering fram till 22) och försöker komma
därifrån men backen finns inte heller kvar. Inget att göra.
Stoppar på för max 30min och går hem med min väska,
och får sedan gå tillbaka. Sverige-Paraguay fick jag höra
på bilradio till klockan blev 22 då jag kunde stoppa på för
resten av natten och gå hem. Tankarna var dock någon
helt annanstans, i växellådan närmare bestämt.
På fredag morgon klockan 7 är jag tillbaka i bilen och får
hjälp av farsan att putta den bakåt ut på vägen för att
flytta den för att slippa böter. Kör på ettan närmare en
mil på 2000-2500 rpm till deras hus där den får stå tills
jag vet vad jag ska göra.
Vid lunchtid ringer jag Sandén som har fullt upp innan sin
semester men säger trots det att han lovar att titta på den
under måndagen. Det kallar jag service!
Tidigt imorse (04:40!!!) lyckas jag på något sätt hitta trean
i bilen igen och jag och pappa skippar bogsering. Tar mig
därefter ganska smärtfritt till Sandén där jag kastar in nyck-
larna. För cirka två timmar ringde han så och sade att bilen
var klar. Allt som behövdes var en ny låsbricka på växelspaks-
länkaget som han dessutom svetsade fast för att det inte ska
hända igen.
Allt som allt, en timmes jobb á 640:- + moms och bilen är
perfekt igen! De tidigare lite dallriga växellägena är som för-
svunna och lådan känns perfekt!
Just nu känns det som två ton bly har släppt från mina axlar
och funderar nästan på att besöka kyrkan.
Mest av allt tackar jag dock Peter Sandén som med så kort
varsel både tittar och lagar bilen. Helt underbart sjysst! Jag
bugar djupt!
...och nu ska jag ut och köra Porsche!!!

helg. Allt började i torsdags när jag klockan 20:15 slutade
jobbet och stressade hemåt för att hinna till matchen.
Bilen var nyputsad, jobbet var slut, solen sken och vägarna
var ganska folktomma - en perfekt Porsche-kväll helt enkelt.
Bilen och jag spann iväg hemåt Linnéstan från Partille. So far
so good, ny mkt bra skiva i stereon dessutom. Strax innan
järntorget (mycket Gbg-geografi nu...) vid ett rödljus lade jag
mig längst till vänster för att hinna klippa ett par långsamma
pensionärer i en Escort av medeltidsmodell, åtminstone av
skicket att döma.
Ligger på ettan och börjar glida framåt - gult, grönt! - gas
iväg. Växlar till tvåan och det låter "SKRAP" och jag frikopplar
illa kvickt.
"Missade jag en växel? tänker jag.
Försöker återigen lägga i tvåan men tvåan verkar ha gått
och gömt sig. Med min återstående fart lyckas jag rulla in
på en busshållsplats. Känner efter i låden och INGA växlar
finns kvar?! Istället kan man fritt köra runt den som man
vill.
PANIK!
Under ett par sekunder ser jag hela sommarens nöjesbud-
get och delar av resten få vingar och flyga iväg mot himlen.
Efter lite vevande med spaken lyckas jag hitta ettan. Som
tur är finns det fortfarande dragläge. Eftersom jag inte vet
vad som hänt åker jag runt hörnet på huset jag är vid och
in på närmaste parkeringsplats. Finner att den har taxa A
(max 30min parkering fram till 22) och försöker komma
därifrån men backen finns inte heller kvar. Inget att göra.
Stoppar på för max 30min och går hem med min väska,
och får sedan gå tillbaka. Sverige-Paraguay fick jag höra
på bilradio till klockan blev 22 då jag kunde stoppa på för
resten av natten och gå hem. Tankarna var dock någon
helt annanstans, i växellådan närmare bestämt.
På fredag morgon klockan 7 är jag tillbaka i bilen och får
hjälp av farsan att putta den bakåt ut på vägen för att
flytta den för att slippa böter. Kör på ettan närmare en
mil på 2000-2500 rpm till deras hus där den får stå tills
jag vet vad jag ska göra.
Vid lunchtid ringer jag Sandén som har fullt upp innan sin
semester men säger trots det att han lovar att titta på den
under måndagen. Det kallar jag service!
Tidigt imorse (04:40!!!) lyckas jag på något sätt hitta trean
i bilen igen och jag och pappa skippar bogsering. Tar mig
därefter ganska smärtfritt till Sandén där jag kastar in nyck-
larna. För cirka två timmar ringde han så och sade att bilen
var klar. Allt som behövdes var en ny låsbricka på växelspaks-
länkaget som han dessutom svetsade fast för att det inte ska
hända igen.
Allt som allt, en timmes jobb á 640:- + moms och bilen är
perfekt igen! De tidigare lite dallriga växellägena är som för-
svunna och lådan känns perfekt!
Just nu känns det som två ton bly har släppt från mina axlar
och funderar nästan på att besöka kyrkan.

Mest av allt tackar jag dock Peter Sandén som med så kort
varsel både tittar och lagar bilen. Helt underbart sjysst! Jag
bugar djupt!
...och nu ska jag ut och köra Porsche!!!




Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users