944 turbo -91 | Djungeltrucken

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#31 Post by djungel-Jim »

Ah!! En sån måste det vara meningen att man ska använda! Perfekt! Tack! :d=:
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#32 Post by gurra »

DLS wrote:2 förslag till ;)

1. svetsa på en liten rör bit på mafröret o sätt dit en liten slang som du stoppar givaren i.

2. borra ett lagom stor hål o sätt dit en genomföring typ denna
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=83428

vet inte hur mycket tryck genomföringen klarar att hålla dock.

angående packningen:

Jag lovar ingenting ;)

Jag ska ladda lite mer i år, får se om det håller :roll:
förslag 1 är ingen höjdare då sensorn är gjord för att sitta i luftströmmen.
men nr 2 tycker jag låter bra :)
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Puppan
S2-Poster
Posts: 222
Joined: 2004-03-30 07:18:46
Contact:

#33 Post by Puppan »

djungel-Jim wrote:
DLS wrote:Försöker svara lite grann o ge mina förslag ;)

1. Nä orginal duger gott så länge du inte laddar mer, risken är ju om den suttit på sen bilen var ny att den är sliten ändå(inge ide att byta så länge den är hel i allafall ;)).

2. Hur har andra monterat givaren? för det är väl ett färdigt kit?

3. Hål säger du? Beroende på hur stort det är så endera lim eller våtrumssilikon funkar nog bra :)
1. Bra! Gud nåde dig om packningen pajar nu när du lovat att den inte gör det! hehe ;)

2. Njae det är ett litet hemmabyggetjosan som jag köpt begagnat =) Jag får väl kolla med killen jag köpte den av vad han menade för typ av "rubber bungle" :)

3. Japp - konstigt hål är det.. ser nästan genomfrätt ut på något sätt.. nåja! får plugga igen med en kork om inte karlsons klister funkar ;)

1: Packingen kan max ha gått 2000mil eftersom jag bytte den och renoverade toppen när jag hade den :-)

/Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#34 Post by gurra »

djungel-Jim wrote:Tyvärr hade jag grymma problem med att få bort muttrarna till det lilla crossover röret på wastegaten så jag fick ta hem den och så ska jag sitta på balkongen och spraya 5-56 under hela veckan nu :D
Om du vill slippa sitta på balkongen hela vecka så har jag ett annat alternativ ;)
Sätt wastegaten i ett stadigt skruvstäd. Sedan tar du ett spärrskaft med ett långt rör som förlängare. Sen är det bara att köra på. Alltid lika roligt att dra bultar med "handkraft" så de blir glödheta :lol:
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#35 Post by djungel-Jim »

gurra wrote:Om du vill slippa sitta på balkongen hela vecka så har jag ett annat alternativ ;)
Sätt wastegaten i ett stadigt skruvstäd. Sedan tar du ett spärrskaft med ett långt rör som förlängare. Sen är det bara att köra på. Alltid lika roligt att dra bultar med "handkraft" så de blir glödheta :lol:
Hehe tro mig - jag har försökt!! Det största problemet är att jag inte lyckas få någon av alla mina sorters hylsor runt hela muttern utan det är för tight mellan wastegaten och muttern så inte hela hylsan kommer ner.. och när bara halva hylsan når över muttern vågar jag fasen inte dra hårt! Jag lyckades få in en vanlig blocknyckel runt muttern däremot.. Men med förlängning på den märkte jag att muttern började rundas när jag drog! Gah! Så troligtvis sitter de där jäkla muttrarna stenhårt.... det är just därför balkongen luktar jenka nu :D
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#36 Post by djungel-Jim »

Puppan wrote:1: Packingen kan max ha gått 2000mil eftersom jag bytte den och renoverade toppen när jag hade den :-)
Hehe det är perfekt att ha gamla ägaren till bilen aktiv i forumet här märker jag nu :D Tack för infon - hade jag faktiskt ingen aning om! :d=:
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#37 Post by Dea »

Mutterdragare brukar ändå vara bäst, "slåendet" har en tendens att lossa det mesta och minskar oftast risken för runddragning (hade Alfa förr så jag har en viss erfarenhet av detta......).
Om du kan tänka dig att offra en hylsa kan man slipa ner den så att den går in.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#38 Post by djungel-Jim »

Nu har biltråden på rejsa.nu uppdaterats lite! Det är så knöligt med bifogade bilder här (eller snarare bristen på utrymme för dem) så jag skriver där istället för här :?
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=395225#395225
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#39 Post by DLS »

ser bra ut :)
hoppas du får ordning på allt snart.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#40 Post by djungel-Jim »

Det kommer bli intressant att höra ljudskillnaden på nya o gamla avgassystemet! :D Två ljudämpare vs. en liten... hmm ;)

För övrigt börjar bilen äntligen bli klar! Om jag bara får lite prylar levererade i veckan ska jag nog kunna vrida på tändningen nästa helg! :twisted: (med en stilla rädla att något kommer gå åt h-vete när jag gör det ;) )
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#41 Post by GLind »

Tänker du dumpa katalysatorn nu, eller ska du köra med sportkat? Är inte röret till vänster ett ersättningsrör?

Var köpte du avgaspaketet?

Du får spela in och skicka ljudfil sen =)
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

User avatar
Joakim
Forum founder
Posts: 1248
Joined: 2004-03-18 15:01:12
Telefon: 0707566691
Bilmodell: Ingen Porsche just nu
Årsmodell: Vet ej
Location: Linköping
Contact:

#42 Post by Joakim »

Har du köpt avgassystemet på Performance Products? Det ser ju ut som ett B&B system. Mkt snyggt!
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#43 Post by djungel-Jim »

Det är knappt så att jag vill säga att systemet kommer från lindsey racing för att jag fick så dålig service från dom när jag beställde! Men bortsett från servicen är jag helnöjd med avgassystemet! Jag är lite putt på att jag inte fick någon info om att man är tvungen att beställa en upphängningsdel från porsche för att kunna få på systemet på bilen dock! Röret till vänster var en del jag inte riktigt fattade vad jag skulle göra av det innan jag frågade på rennlistforumet :) Sportkatten är redan monterad på bilen så den kom inte med på bilden

Jo förhoppningsvis kommer jag kunna spela in en ljudfil på bilen nu i helgen! ;) Snacka om att man längtat.. :D
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#44 Post by DLS »

Ser bra ut, du börjar få ordning på grejerna :)

Men du, du behöver inte din zeitronix, sälj den till mig istället ;)

När jag tänker efter så behöver nog du inte din boostcontroller heller :roll:
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#45 Post by djungel-Jim »

Behöver jag inte!? nämen då ere klart du kan få dem av mig ;)
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users