Ah!! En sån måste det vara meningen att man ska använda! Perfekt! Tack!

Ah!! En sån måste det vara meningen att man ska använda! Perfekt! Tack!
förslag 1 är ingen höjdare då sensorn är gjord för att sitta i luftströmmen.DLS wrote:2 förslag till
1. svetsa på en liten rör bit på mafröret o sätt dit en liten slang som du stoppar givaren i.
2. borra ett lagom stor hål o sätt dit en genomföring typ denna
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=83428
vet inte hur mycket tryck genomföringen klarar att hålla dock.
angående packningen:
Jag lovar ingenting
Jag ska ladda lite mer i år, får se om det håller
djungel-Jim wrote:1. Bra! Gud nåde dig om packningen pajar nu när du lovat att den inte gör det! heheDLS wrote:Försöker svara lite grann o ge mina förslag
1. Nä orginal duger gott så länge du inte laddar mer, risken är ju om den suttit på sen bilen var ny att den är sliten ändå(inge ide att byta så länge den är hel i allafall).
2. Hur har andra monterat givaren? för det är väl ett färdigt kit?
3. Hål säger du? Beroende på hur stort det är så endera lim eller våtrumssilikon funkar nog bra
2. Njae det är ett litet hemmabyggetjosan som jag köpt begagnat =) Jag får väl kolla med killen jag köpte den av vad han menade för typ av "rubber bungle"
3. Japp - konstigt hål är det.. ser nästan genomfrätt ut på något sätt.. nåja! får plugga igen med en kork om inte karlsons klister funkar
Om du vill slippa sitta på balkongen hela vecka så har jag ett annat alternativdjungel-Jim wrote:Tyvärr hade jag grymma problem med att få bort muttrarna till det lilla crossover röret på wastegaten så jag fick ta hem den och så ska jag sitta på balkongen och spraya 5-56 under hela veckan nu
Hehe tro mig - jag har försökt!! Det största problemet är att jag inte lyckas få någon av alla mina sorters hylsor runt hela muttern utan det är för tight mellan wastegaten och muttern så inte hela hylsan kommer ner.. och när bara halva hylsan når över muttern vågar jag fasen inte dra hårt! Jag lyckades få in en vanlig blocknyckel runt muttern däremot.. Men med förlängning på den märkte jag att muttern började rundas när jag drog! Gah! Så troligtvis sitter de där jäkla muttrarna stenhårt.... det är just därför balkongen luktar jenka nugurra wrote:Om du vill slippa sitta på balkongen hela vecka så har jag ett annat alternativ
Sätt wastegaten i ett stadigt skruvstäd. Sedan tar du ett spärrskaft med ett långt rör som förlängare. Sen är det bara att köra på. Alltid lika roligt att dra bultar med "handkraft" så de blir glödheta
Hehe det är perfekt att ha gamla ägaren till bilen aktiv i forumet här märker jag nuPuppan wrote:1: Packingen kan max ha gått 2000mil eftersom jag bytte den och renoverade toppen när jag hade den
Users browsing this forum: No registered users