944S- 87
-
- S2-Poster
- Posts: 205
- Joined: 2008-09-20 19:15:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Södra Roslagen
- Contact:
Min 944S saknar också en del säkringar. Dock så har jag varken AC eller servo, så jag utgick från att de platserna är till för de sakerna. Kan kolla vilka säkringar det är om du vill.
Tout Pour Sauver L´amour...Porsche
PCS#: 11329
Brell: [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17283]Porsche 944S Targa -87[/url]
Bruksbil: Toyota Avensis Kombi -04
PCS#: 11329
Brell: [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17283]Porsche 944S Targa -87[/url]
Bruksbil: Toyota Avensis Kombi -04
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Jo jag kommer enligt planeringen sätta på dessa som ligger och vilar i garaget, ska bara byta två av bakdäcken som är nååågot slitnaFreddan wrote:Fin bil...
Men ta av cokie cutter fälgarna så fort du kan för dom är inte snygga på en 944 tyvärr.![]()
Lycka till....
//Fredrik

Ser verkligen fram emot detta!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
När jag väl skriver i min tråd så kommer här två färska bilder från dagen. Bilen har stått stilla flera dagar så idag blev det att fylla på med vätskor och värma upp den ordentligt...för att sedan avsluta med en tvättning 

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Så fort denna istid är över så kommer jag lämna in bilen för en genomgång på verkstad, känns säkert att ha detta gjort och även innan besiktningen till vår/sommaren. Troligtvis behövs nått hjullager ev att bytas, eller så inbillar jag mig bara att det låter som det. Annars inga som helst problem att köra den, även att den stått stilla ett tag nu!
En sak jag retar mig lite på är den miniantennen i mitten på taket...vid över ca 70 km/h så börjar det av motvinden susa/låta smått irreterande från den..borde ju räcka med de två större antennerna på sidorna tycker man ju!
En sak jag retar mig lite på är den miniantennen i mitten på taket...vid över ca 70 km/h så börjar det av motvinden susa/låta smått irreterande från den..borde ju räcka med de två större antennerna på sidorna tycker man ju!
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Under locket där mina säkringar sitter har jag även en beskrivning över alla platserna och några reservsäkringar, kollade lite snabbt men orkade inte översätta tyskanRythm wrote:Min 944S saknar också en del säkringar. Dock så har jag varken AC eller servo, så jag utgick från att de platserna är till för de sakerna. Kan kolla vilka säkringar det är om du vill.

944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Han jag köpet bilen av nämnde att tidigare ägare tyckte det "såg bättre ut" med två antenner där bak i stället för en...Patrik Börjesson wrote:Dessutom borde du ha en antenn i framrutan oxå? en tunn tråd i mitten på rutan? Någon som haft någon redig radioutrustning i den ?:P

Sätter jag fler antenner på bilen påverkas snart bilens aerodynamik negativt!

944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
-
- S2-Poster
- Posts: 205
- Joined: 2008-09-20 19:15:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Södra Roslagen
- Contact:
Hur låter detM-Nilsson wrote:Troligtvis behövs nått hjullager ev att bytas, eller så inbillar jag mig bara att det låter som det.

Tout Pour Sauver L´amour...Porsche
PCS#: 11329
Brell: [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17283]Porsche 944S Targa -87[/url]
Bruksbil: Toyota Avensis Kombi -04
PCS#: 11329
Brell: [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17283]Porsche 944S Targa -87[/url]
Bruksbil: Toyota Avensis Kombi -04
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Svårt att beskriva ljud såhär..men det verkar låta lite högre ju snabbare jag kör. Det är ett ganska konstant ljud som hörs hela tiden. Just att ljudet ökar i takt med farten så bör de ju va nått i hjulen..Rythm wrote:Hur låter detM-Nilsson wrote:Troligtvis behövs nått hjullager ev att bytas, eller så inbillar jag mig bara att det låter som det.
Det låter inte så värst högt men själv misstänker jag nått hjullager men kan ju va nått annat oxå.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja däcken ser ut att behövas bytas innan sommar sesongen faktiskt.
Och dendär lilla mini antennen, jag har en likadan men min var nog 15cm lång och i GULD(färg), men själva antennen gick att skruva av så att jag hittade en som var ca 5 cm lång istället och den ser mycket snyggare ut.
Men jag vill hellst av allt ta bort den helt.
Och dessutom så tror jag att det bara är en mobil(telefon) antenn så man har ingen som helst nytta av den, dom du har därbak måste ju vara radio antenner.
Och en sådan har du nog i framrutan, det bör ligga en liten tråd mitt i rutan i så fall.
Förresten, kör du vintertid med Porschen???
//Fredrik
Och dendär lilla mini antennen, jag har en likadan men min var nog 15cm lång och i GULD(färg), men själva antennen gick att skruva av så att jag hittade en som var ca 5 cm lång istället och den ser mycket snyggare ut.
Men jag vill hellst av allt ta bort den helt.
Och dessutom så tror jag att det bara är en mobil(telefon) antenn så man har ingen som helst nytta av den, dom du har därbak måste ju vara radio antenner.
Och en sådan har du nog i framrutan, det bör ligga en liten tråd mitt i rutan i så fall.
Förresten, kör du vintertid med Porschen???
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Japp denna vintern har jag den påställd fast kör endast om det är bra väglag och ingen snö eller halka..De året runt däck som sitter på nu känns som sommardäck på is/snö!Freddan wrote:
Förresten, kör du vintertid med Porschen???
//Fredrik
Funderade ett tag på att ställa av den denna vintern efter att jag köpte den ju dec, men å andra sidan är det inte så värst länge tills våren, hoppas jag!
Fast nästa vinter ska jag försöka hitta garageplats och ställa av den.

944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Nu på vintern har jag ett överdrag till bilen, så lite synd att man är utan garage..
Fast bättre med ett sånt här skydd än ingenting.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Jag brukar alltid låta min bil stå inne på vintern, det är väl mest för att jag vill försöka skona den mot den värsta salt perioden, och sen är det ju ganska nice att ha något att längta till frammåt vårkanten.
Jag undrade mest för att jag var lite nyfiken på hur det funkade att köra den på vintern med väglag och kyla osv....
//Fredrik
Jag undrade mest för att jag var lite nyfiken på hur det funkade att köra den på vintern med väglag och kyla osv....
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Och när jag ändå tänker på det så såg jag att du skrev att motorn rasat pga en havererad kamrem........ du har väl koll på när kamremmen är bytt???
Intervallerna är 5år eller 5000mil sen är det byte som gäller..... tumma inte på det, det har jag fått lära mig den hårda vägen.
//Fredrik
Intervallerna är 5år eller 5000mil sen är det byte som gäller..... tumma inte på det, det har jag fått lära mig den hårda vägen.
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Jo det allra bästa är så klart att ha bilen förvarad i garage och slippa köra runt i allt salt. Att min är så känslig för halkan är pgr av däcken som sitter på nu, men annars så brukade det gå bra att köra vintertid med 924/944or.Freddan wrote:Jag brukar alltid låta min bil stå inne på vintern, det är väl mest för att jag vill försöka skona den mot den värsta salt perioden, och sen är det ju ganska nice att ha något att längta till frammåt vårkanten.
Jag undrade mest för att jag var lite nyfiken på hur det funkade att köra den på vintern med väglag och kyla osv....
//Fredrik
Med min förra 924S körde jag med dubbdäck ett par vintrar med och den hade ett mycket bättre grepp med rätt smala 195or runt om, riktig kul att köra och lätt att kontrollera när det släpper

Några startproblem i kylan har jag inte haft med varken 924an eller min 944S. Har den stått länge ute i kylan så tar det nån sekund längre att starta upp som med många andra bilar, men när man väl kört en bit så piggnar den till..och man får stå ut med att vänta en liten stund på att få värme i bilen

944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users