944 -84 Skogsvrål.
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Centrallås.
Installation centrallås, detta var nödvändigt på grund av att jag eller passagerare alltid glömde låsa H-dörr. Nu är det problemet löst!
- Kristoffer Johansson
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2006-05-10 06:23:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar/Nybro
- Contact:
har du några större bilder där man ser hur du ha satt fast motorn? Ska själv sätta i mitt centrallås snart nämligen.
Kristoffer Johansson PCS #10552
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=10047]Biltråd[/url]
[url=http://www.garaget.org/?car=47111]Garaget[/url]
<B>"Make it beautiful, make it fast and make it work" Ferry Porsche </B>
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=10047]Biltråd[/url]
[url=http://www.garaget.org/?car=47111]Garaget[/url]
<B>"Make it beautiful, make it fast and make it work" Ferry Porsche </B>
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Montering av centrallås
Monteringsförfarandet skiljer sig nog lite beroende på fabrikat. Dragpinnen från c-låset skall vara parallell med bilens låspinne, men det går ju alltid att böja till dragpinnen några grader. Innan man låser ihop låspinnanarna med varandra är det viktigt att man ställer c-motorn och bilens lås i ett mittläge. Jag vulktejpade skarvarna som ligger i dörrarna. Detta gjorde jag för att slippa fukt i skarvarna. Hela kabelhärvan tejpade jag också, det blir lättare att hålla ordning på den och så är det lättare att eventuellt tejpa fast kablaget i dörrarna, fungerar bra med silvertejp eller monteringstejp.
Det underlättar vid montering att ta bort ventilationsgallret på dörrsidan.
Det underlättar vid montering att ta bort ventilationsgallret på dörrsidan.
- Kristoffer Johansson
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2006-05-10 06:23:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar/Nybro
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
På min och andra bilar jag tittat på har det suttit en bit texiltep (ca 5cm) en bit längre ner.goto737 wrote:De gamla listerna var limmade och så skulle de nya också gjöras.Pehr Johnsson wrote:Är dessa också tejpade med någon slags texiltejp?
Det ända som finns i textilväg är en förstärkning vid listens 90grader, du kan se det på bild list.jpg.
Att den sitter då på din kan jag förstå då den gärna vill krypa av hörnet..
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Ahhaa! Men nu om den är riktigt dit limmad så skulle den ju inte kunna krypa av? Det stället som verkar mest kritiskt som jag ser det är svängen innan den går under dörren vid framkanten av dörren, där svänger den av i en liten båge. Men hur som helst så går det väl att komplementera med lite mer lim om det skulle lossna 

- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
RacingFuel.
Jag tänkte testa lite "raketbränsle" till bilen när jag får tid. Har en del frågor som inte blivet lösta än! 

- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Nya Mattor!
Lagt in mina nya mattor, skulle nog varit svarta med röd logo/text. Men det går ju att byta............
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
I dag var jag på ett ställe där det finns arga gubbar i blåa sparkdräkter som trycker ner folk och deras bilar i betonggolvet utan minsta tecken till nåd....bilbesiktningen!Kjell 944 wrote:Det finns en tolerans på 10mm från orginal spårvidd. Fick min kontollmätt av en nitisk bes.gubbe ifjol, så jag vet vad som gäller.
Så lista ut vad orginal spårvidd är och kontrollera vad du har för mått på Cupsen.
Har för mig att de måttade från centum på däcket.
Gick igenom utan en anmärkning i dag 2008-05-22 med Cupfälgarna dim 255/40 17. Fram 235, trodde nästan de skulle anmärka på dessa.
Men hur som helst så gör de ett bra säkerhetsarbete.
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Målning och tvätt!
I dag målade min dotter bromsoken och tvätta fälgarna. Tack!
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]