944 Turbo -86 [Rebirth]
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Provade bara en gång nu på morgonen till besiktningen. Men jag gissade bara på vikten. Verkade inte stämma riktigt
Jag ska göra om under dagen.
Bilen gick igenom besiktningen med beröm! Inga anmärkningar. För övrigt en mycket trevlig besiktningsman.

Bilen gick igenom besiktningen med beröm! Inga anmärkningar. För övrigt en mycket trevlig besiktningsman.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
//Mats Y
Fun is not a straight line
Fun is not a straight line
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Syftar du på pbox mätning? Det ger ju en hel del osäkerheter, i synnerhet om man vill ha "motorhästar". Då blir det mycket gissningar..Blir ju mest ett värd som man kan ha om man vill testa om förändringar på bilen ger något mer än ett absolut värde..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Kommer inte ihåg vad det blev men det blev alldeles för lite mot vad det borde vara. Måste läsa manualen några gånger till.Torbjorn968 wrote:Berätta hur många bakhjulshästar du får!
T
Besiktigade vetten i morse. Nån som är intresserad av en glasskioskbil?
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=56241
//Mats Y
Fun is not a straight line
Fun is not a straight line
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Jag tror det är otroligt noga hur man gör detta testet och verkligen testar på alla växlar, stor skillnad på olika växlar för mig, för att se var det ger högsta värde. På en helt plan yta. Exakt vikt mm.
Har du provat att göra inställningen för att få motor hk? Beräkningen av förluster?
Har du provat att göra inställningen för att få motor hk? Beräkningen av förluster?
//Mats Y
Fun is not a straight line
Fun is not a straight line
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
TorbjörnTorbjorn968 wrote:Jag tror våra krafförluster är mycket större än vi tror. Jag fick 211 bakhjulshästar ur något som borde vara 265 hk elller så.
//T
Något är fel med de där siffrorna, så stora är inte transmissionsförlusterna. När jag bromsade min mättes förlusterna i drivlinan till cirka 12%.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
- moosemats
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2008-02-20 12:27:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Nu har jag gjort en riktig mätning med performance boxen, först beräknat drivline och luftmotstånd och sedan blir värdet då på flywheel .
Hamnade varenda gång mellan 190-200kw verkar stämma rätt bra. 260-270hk i motorn. Men som sagt 5% fel är nog inget ovanligt med performanceboxen.
Passade på att testa att montera bort handbromsmekaniken på båda sidor, hade ett konstigt kvittrande ljud som lät vid gaspådrag och i takt med hjulen. Vet inte vad det är, tyckte det blev lite bättre utan mekaniken men det kommer och går så man vet inte. Kanske är något drivknutsproblem ändå? Ska kolla under damaskerna i morgon... nu ere fest.
Hamnade varenda gång mellan 190-200kw verkar stämma rätt bra. 260-270hk i motorn. Men som sagt 5% fel är nog inget ovanligt med performanceboxen.
Passade på att testa att montera bort handbromsmekaniken på båda sidor, hade ett konstigt kvittrande ljud som lät vid gaspådrag och i takt med hjulen. Vet inte vad det är, tyckte det blev lite bättre utan mekaniken men det kommer och går så man vet inte. Kanske är något drivknutsproblem ändå? Ska kolla under damaskerna i morgon... nu ere fest.
//Mats Y
Fun is not a straight line
Fun is not a straight line
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users