968 CS -93:a, blå.

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

#181 Post by qvisfr »

Björn Karlsson wrote:Hej Fredrik!

Har missat den här tråden helt o hållet. Oj vad det värmer när jag ser vad du gjort med min gamla FFD....saknar ju inte den direkt mindre nu när du gjort precis allt jag ville göra med den!!!!
Lova att den första du ringer när du ska sälja är mig...du har mitt nr. :)

Jag hoppas verkligen jag får prova den någon gång igen!

Lycka till med fortsättningen av bilen så hörs vi!

//Björn
Det lovar jag, Björn!! Mycket är gjort, mer skall göras!
Hon går som en klocka efter jag fick ordning på balansaxlarna, bytt koppling och väghållning. R-däcken gör ju sitt också. 8)
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

#182 Post by qvisfr »

Äntligen dök fästet till videokameran upp. Håll tummarna för bra och torrt väder i veckan, så kanske det kan bli några förevigade varv innan vintern!?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

#183 Post by qvisfr »

R-däcken gör verkligen sitt, samt Jon´s bussningar!!
Körde 9 varv till i onsdags, och passade på att filma lite. Tyvärr blött med r-däck, men lärorikt att träna drifting på NS::
Dock kom det nått underligt klonk ljud fram. Hade misstankar om krängningshämmare, och de besannades. Idag lyfte vi upp pärlan och då såg det ut så här!!

Fästet till gummibussningen hade gått rakt av! Bilen börjar bli styv....... :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#184 Post by Highway »

Det där känner jag igen,, det var det första som hände när jag fick på r-däcken så Sandén svetsade ihop det igen så du får leta upp någon som kan svetsa
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#185 Post by Karl Birgander »

Finns det något standardsätt att förstärka dessa?
Med tanke på konstruktionen lär betydligt fler tänkt på en förbättrad version.

Kanske bara kraftigare material?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

#186 Post by qvisfr »

Highway wrote:Det där känner jag igen,, det var det första som hände när jag fick på r-däcken så Sandén svetsade ihop det igen så du får leta upp någon som kan svetsa
Det var snabba gossar!! :D

Den är redan svetsad.Nya bussningar, men tyvärr gatdäck då det säkert kommer lite regn.
Ringen öppnar 09.00 imorgon!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
Anders Larsson
Addict
Posts: 1063
Joined: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång alt Loftahammar
Contact:

#187 Post by Anders Larsson »

Karl Birgander wrote:Finns det något standardsätt att förstärka dessa?
Med tanke på konstruktionen lär betydligt fler tänkt på en förbättrad version.

Kanske bara kraftigare material?
Dessa finns ju..men om det gör någon nytta vet jag inte

http://www.klaindustries.net/swaybrkt/swaybrkt.htm
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#188 Post by Karl Birgander »

Anders Larsson wrote:Dessa finns ju..men om det gör någon nytta vet jag inte

http://www.klaindustries.net/swaybrkt/swaybrkt.htm
Tack! Det var något sådant jag tänkte fixa!
Jag tror att de kan göra en del nytta.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

Anders K
S2-Poster
Posts: 231
Joined: 2004-08-03 21:54:24
Bilmodell: 968/964
Årsmodell: 1992
Location: Oslo/Åre
Contact:

#189 Post by Anders K »

Undvik.
http://www.klaindustries.net/swaybrkt/swaybrkt.htm

Jag har testat, höll en halv dag på Knutstorp.
Svetsade ihop eländet och förstärkte, sen funkade det.
Men skaffa hellre ett plattjärn och låt en mekanisk verkstad bocka.

Mvh

Anders

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#190 Post by Karl Birgander »

Tack för varningen!
Tänkte inte köpa just sådana, utan bocka egna. Lite plåt är inte dyrt! :D
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#191 Post by Bosse »

Jo men... Inte hjälper det om ringklamman för bussningen går av.
Det nämnda extra staget är ju till för att fixera främre krängaren så den inte kan röra sig framåt eller bakåt då krängaren sitter på ett ganska så långt stag som kan flexa.
Bosse

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#192 Post by Karl Birgander »

Hela biten kommer ju att röra sig mindre och flexa mindre.
Det verkar ju som att det drabbar relativt hårda bilar som gått hårt ett tag (utmattning) och mot det tror iaf jag att en sådan lite plåtbit ska räcka gott.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Per Huzell
Turbo-Poster
Posts: 881
Joined: 2006-05-01 15:53:16
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Jönköping
Contact:

#193 Post by Per Huzell »

Nån som har måtten på denna? Verkar ju som ett enkelt fix i vinter.

Jag håller med Karl om hållfastheten, det måste ju va flexningen fram-bak som knäcker denna. Upp-ned borde väl belastningen va mindre.
[i]Speed is Everything[/i]

User avatar
Per Huzell
Turbo-Poster
Posts: 881
Joined: 2006-05-01 15:53:16
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Jönköping
Contact:

#194 Post by Per Huzell »

qvisfr wrote: Ringen öppnar 09.00
i morgon!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


När kommer filmen :)
[i]Speed is Everything[/i]

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#195 Post by Karl Birgander »

Per Huzell wrote:Nån som har måtten på denna? Verkar ju som ett enkelt fix i vinter.

Jag håller med Karl om hållfastheten, det måste ju va flexningen fram-bak som knäcker denna. Upp-ned borde väl belastningen va mindre.
Jag kommer vika ett par såna till både mig och P.P. (vars bil står vinklad 90 grader nu...) så jag kan återkomma med mått.

Kanske nåt för "JERD" ? :wink:
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users