Har missat den här tråden helt o hållet. Oj vad det värmer när jag ser vad du gjort med min gamla FFD....saknar ju inte den direkt mindre nu när du gjort precis allt jag ville göra med den!!!!
Lova att den första du ringer när du ska sälja är mig...du har mitt nr.
Jag hoppas verkligen jag får prova den någon gång igen!
Lycka till med fortsättningen av bilen så hörs vi!
//Björn
Det lovar jag, Björn!! Mycket är gjort, mer skall göras!
Hon går som en klocka efter jag fick ordning på balansaxlarna, bytt koppling och väghållning. R-däcken gör ju sitt också.
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650
R-däcken gör verkligen sitt, samt Jon´s bussningar!!
Körde 9 varv till i onsdags, och passade på att filma lite. Tyvärr blött med r-däck, men lärorikt att träna drifting på NS::
Dock kom det nått underligt klonk ljud fram. Hade misstankar om krängningshämmare, och de besannades. Idag lyfte vi upp pärlan och då såg det ut så här!!
Fästet till gummibussningen hade gått rakt av! Bilen börjar bli styv.......
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650
Det där känner jag igen,, det var det första som hände när jag fick på r-däcken så Sandén svetsade ihop det igen så du får leta upp någon som kan svetsa
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
Highway wrote:Det där känner jag igen,, det var det första som hände när jag fick på r-däcken så Sandén svetsade ihop det igen så du får leta upp någon som kan svetsa
Det var snabba gossar!!
Den är redan svetsad.Nya bussningar, men tyvärr gatdäck då det säkert kommer lite regn.
Ringen öppnar 09.00 imorgon!!!!!
Fredrik Q / BTG 8.05
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650
Jag har testat, höll en halv dag på Knutstorp.
Svetsade ihop eländet och förstärkte, sen funkade det.
Men skaffa hellre ett plattjärn och låt en mekanisk verkstad bocka.
Jo men... Inte hjälper det om ringklamman för bussningen går av.
Det nämnda extra staget är ju till för att fixera främre krängaren så den inte kan röra sig framåt eller bakåt då krängaren sitter på ett ganska så långt stag som kan flexa.
Bosse
Hela biten kommer ju att röra sig mindre och flexa mindre.
Det verkar ju som att det drabbar relativt hårda bilar som gått hårt ett tag (utmattning) och mot det tror iaf jag att en sådan lite plåtbit ska räcka gott.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)