931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1410
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Godkänd av SFRO
Grattis
Synnerligen fin bil
Synnerligen fin bil
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Godkänd av SFRO
Härligt!!
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Godkänd av SFRO
Har läst igenom tråden och tycker att detta bygge väcker ett stort ha-begär
Gillar retro stuket och fuchs fälgarna gör sig klockrent på dessa bilar.
Grattis till en mycket läcker bil
Gillar retro stuket och fuchs fälgarna gör sig klockrent på dessa bilar.
Grattis till en mycket läcker bil
/Niklas
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
- Bathory
- Addict
- Posts: 3571
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Godkänd av SFRO
Härligt. Grattis
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Posts: 779
- Joined: 2004-03-30 05:59:49
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
- Location: Sundsvall
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Godkänd av SFRO
Är sjukt nöjd med bilen. Fungerar klockrent och det är en fantastisk rolig bil måste jag säga
Måste ha bredare bakdäck dock
285 borde bli bättre, det verkar vara en rätt ovanlig dimension i 17" dock...
tips på R däck i den dimensionen?
Youtube film kommer snart...
Måste ha bredare bakdäck dock
285 borde bli bättre, det verkar vara en rätt ovanlig dimension i 17" dock...
tips på R däck i den dimensionen?
Youtube film kommer snart...
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
-
- S-Poster
- Posts: 150
- Joined: 2015-02-12 19:37:16
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Location: Sthlm, bilen står i Trosa
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Håller med ovanstående, synnerligen habegär!
Vore häftigt med en video i "Saabkyle04" upplägg. Filma runt hela bilen, gå in på detaljer, starta motorn pch varva lite sen gå på en körtur och recensera hela upplevelsen. Men det är väl kanske lättare sagt än gjort...
Mvh Vidar
Vore häftigt med en video i "Saabkyle04" upplägg. Filma runt hela bilen, gå in på detaljer, starta motorn pch varva lite sen gå på en körtur och recensera hela upplevelsen. Men det är väl kanske lättare sagt än gjort...
Mvh Vidar
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Posts: 779
- Joined: 2004-03-30 05:59:49
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
- Location: Sundsvall
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Ett par filmer, mer kommer..
https://youtu.be/XS0SN_zwsTs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/TlUyD5Wk8lk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/XS0SN_zwsTs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/TlUyD5Wk8lk" onclick="window.open(this.href);return false;
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Det där får ju min bil att framstå som mesig. Helt hysterisk manskin. Hur mycket laddtryck hade du på mappningen?
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Posts: 779
- Joined: 2004-03-30 05:59:49
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
- Location: Sundsvall
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Nja, jag laddar 2,1bar för att få 500whp..
Så den ger väl inte så mycket på 0,5 igentl
Dom här lätta bilarna går ju bra redan vid 300hp
Min väger 1110kg torr med släckare och div småplock..
Din är väl ännu lättare?
En kul grej var att jah mätte längden på femman från remskiva till blockslutet och 944 motorn ärcirka 8,5cm längre !!
Vore intressant att veta vikten på motorerna med
Så den ger väl inte så mycket på 0,5 igentl
Dom här lätta bilarna går ju bra redan vid 300hp
Min väger 1110kg torr med släckare och div småplock..
Din är väl ännu lättare?
En kul grej var att jah mätte längden på femman från remskiva till blockslutet och 944 motorn ärcirka 8,5cm längre !!
Vore intressant att veta vikten på motorerna med
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Ja att 944 motorerna är tunga och stora är det ingen tvekan om, 170kg om jag har förstått det rätt.
Min har ett grundladdtryck på 0.6 bar, mindre går inte att få.
Laddtryck på 2.1 bar är ju rätt häftigt, jag kör som mest med 1.0 bar men återigen så kör jag med 9.2 i komp.
Hur som helst så återigen grattis till ett otroligt fint bygge.
Min har ett grundladdtryck på 0.6 bar, mindre går inte att få.
Laddtryck på 2.1 bar är ju rätt häftigt, jag kör som mest med 1.0 bar men återigen så kör jag med 9.2 i komp.
Hur som helst så återigen grattis till ett otroligt fint bygge.
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Posts: 779
- Joined: 2004-03-30 05:59:49
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
- Location: Sundsvall
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Femmorna är tröga på så vis, en portning skulle förbättra det förstås.
Många laddar 3,5 bar på dessa
Dom tål ju mer ladd iom små kolvar,4v, och järnblock.
Ditt bygge är grymt med
Många laddar 3,5 bar på dessa
Dom tål ju mer ladd iom små kolvar,4v, och järnblock.
Ditt bygge är grymt med
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Trevligt ljud minst sagt
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Godkänd av SFRO
Hej, grym bil!balansaxel wrote:Är sjukt nöjd med bilen. Fungerar klockrent och det är en fantastisk rolig bil måste jag säga
Måste ha bredare bakdäck dock
285 borde bli bättre, det verkar vara en rätt ovanlig dimension i 17" dock...
tips på R däck i den dimensionen?
Youtube film kommer snart...
jag körde på Toyo R888 i 275 på 17" och 9" breda. Blev lite "ballongit" med den bredden på dom fälgarna, nästan så att 255orna hade större yta i backen pga det.
Mvh,
David
David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
- balansaxel
- Turbo-Poster
- Posts: 779
- Joined: 2004-03-30 05:59:49
- Bilmodell: 931 -81 20V turbo
- Årsmodell: 1981
- Location: Sundsvall
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
Jag har börjat fått till greppet med förändringar i bakvagn, det bär i iväg fint med grepp
Tänkte mappa lite så att laddtrycket sänks på 1 o 2 växel så den blir mer körbar.
Tänkte mappa lite så att laddtrycket sänks på 1 o 2 växel så den blir mer körbar.
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.
att kliva runt en small 90 gradare på banan runt 50-60km/h gör ingen jätteglad om man ligger i tvåansväxel, helt plötsligt suger vridmomentet tag i bakvagnen. Å andra sidan så är trean inte heller optimal i just den farten.
Drömreceptet är inget ladd i ettan och tvåan. Halvt ladd i trean och slutligen fullt ladd i fyran och femman.
I mitt fall blir det
1vxl, grundladd 0,6 bar
2vxl, grundladd 0,6 bar
3vxl, 0,8 bar
4vxl, 1,0 bar
5vxl, 1,0 bar
Drömreceptet är inget ladd i ettan och tvåan. Halvt ladd i trean och slutligen fullt ladd i fyran och femman.
I mitt fall blir det
1vxl, grundladd 0,6 bar
2vxl, grundladd 0,6 bar
3vxl, 0,8 bar
4vxl, 1,0 bar
5vxl, 1,0 bar
Who is online
Users browsing this forum: No registered users