Bilen fortsätter att göra motstånd. Vill gärna ha i olja och bygga upp oljetryck. Innan dess måste oljestickan och röret på plats, det sitter i insuget så det vill jag ha på plats. Innan dess måste främre delen av avgasröret dit för annars är det nog svårt att komma åt.
Insåg att det sitter ett litet teströr från crossoverröret upp till bakkanten av kamhuset. Detta verkar aldrig användas och kan ersättas med en plugg, så en sån behöver jag skaffa.
Insåg att jag saknade en upphängning av främre avgasröret, den del som hänger på transaxelröret (17-21) saknas.
Sen upptäckte jag en spricka i röret bakom wastegaten, detta vågar jag inte svetsa själv utan får lämna iväg.
Det satt även en kopparbeklädd packning på min wastegate, hittar inte den på någon sprängskiss så jag vet inte om den ska vara där eller inte. Någon som vet?
Sen verkar inte mina powerflexbussningar passa på den bakre infästningen av främre länkarmarna. Bussningen verkar vara för hög, så när den monteras kläms den ihop så den öppnar sig i mitten och sväller över brickan. Vet inte om jag gjort något fel?
Monterade i denna ordning.

Här har bussningen svällt över den vita brickan.

Här ser man hur mycket bussningen sticker utanför hållaren, tycker det verkar mycket för så hårda bussningar.
Wastegaten är shimsad så att den börjar öppna vid 0.4 bar. Gjorde detta för länge sedan och minns inte varför jag valde 0.4. Åsikter om det?
Försöker även hitta plastbitar till mitt nya batteri, enligt bild. Mekonomen hade inte och trodde att det var en porschedel, det tror jag inte det är. Någon som vet var man får tag i sådana? (Hittade sen att det sitter på tex Biltemas batterier, fick en av dem)