951-90 E85
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Slettet
/Björn
/Björn
Last edited by Björn Nilsson on 2012-02-13 13:06:21, edited 1 time in total.
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- Sluggen
- S2-Poster
- Posts: 269
- Joined: 2008-03-02 21:50:16
- Bilmodell: 951
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951-90 E85
Appappappappapp! Har man sagt A får man säga B, det fick vi minsann lära oss! Spit it out, vad ska köpas?
_________________
//Fredrik
Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f
//Fredrik
Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-90 E85
Vad är detta, först trimma som sjutton o sen sälja när den precis är klar??????????
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Slettet
/Björn
/Björn
Last edited by Björn Nilsson on 2012-02-13 13:06:38, edited 1 time in total.
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- S-Poster
- Posts: 62
- Joined: 2005-05-19 12:29:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951-90 E85
Hej Björn
Hur har det gått, är bilen såld och något nytt inhandlat? På flera sätt hoppas jag att du inte sålt den utan fått bytt kopplingen och njutit av den nya e85 prestandan, men samtidigt lät det spännande med planer på något nytt. Om den är såld, får man fråga vem som köpt den?
Jag har själv sålt mitt gröna projekt (se nummer 24 av Bilsport, dvs nästa nummer samt nummer 3 2012 där den körs i Superstage). Gick ihop med min pappa och köpte en Porsche 996 turbo cabriolet från 2004 tillsammans. Och i fredags för 8 dagar sedan fick vi en son
Mats
Hur har det gått, är bilen såld och något nytt inhandlat? På flera sätt hoppas jag att du inte sålt den utan fått bytt kopplingen och njutit av den nya e85 prestandan, men samtidigt lät det spännande med planer på något nytt. Om den är såld, får man fråga vem som köpt den?
Jag har själv sålt mitt gröna projekt (se nummer 24 av Bilsport, dvs nästa nummer samt nummer 3 2012 där den körs i Superstage). Gick ihop med min pappa och köpte en Porsche 996 turbo cabriolet från 2004 tillsammans. Och i fredags för 8 dagar sedan fick vi en son

Mats
www.boost242.se
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Tjena Mats, härligt att höra från dig å ett STOORT grattis till sonenmats ivarson wrote:Hej Björn
Hur har det gått, är bilen såld och något nytt inhandlat? På flera sätt hoppas jag att du inte sålt den utan fått bytt kopplingen och njutit av den nya e85 prestandan, men samtidigt lät det spännande med planer på något nytt. Om den är såld, får man fråga vem som köpt den?
Jag har själv sålt mitt gröna projekt (se nummer 24 av Bilsport, dvs nästa nummer samt nummer 3 2012 där den körs i Superstage). Gick ihop med min pappa och köpte en Porsche 996 turbo cabriolet från 2004 tillsammans. Och i fredags för 8 dagar sedan fick vi en son
Mats

Nää, det planerade bytet till något nyare från staterna gick som det ser ut i stöpet..så bilen finns kvar och kopplingen kommer bytas till våren. Sen ska jag njuta av E85-effekten och se till att köra mer bana nästa år

Vi hörs!
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
För att ingen ska tro att det inte kommer hända något med bilen så kommer min nya koppling + lättat svänghjul som jag köpte förra året att monteras. Jag kommer dock inte göra installationen själv, är nästan på resande fot hela mars. AutoVincent i Vellinge får äran 
Dessa prylar köptes av Gurra, nu ska väl kopplingen hålla för mina 1,8 bar iaf
/Björn

Dessa prylar köptes av Gurra, nu ska väl kopplingen hålla för mina 1,8 bar iaf

/Björn
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Björn Nilsson on 2012-02-14 07:46:46, edited 1 time in total.
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: 951-90 E85
Grymt.. det kommer att göra susen 

951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-90 E85
Hänt nått nytt här då? 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Jepp, allt går långsamt eftersom jag jobbar mycket och en hel del utlands jobb men det trillar in lite extra pengar också
MEN idag hämtar jag bilen från Autovincent (Vellinge) som har monterat den nya kopplingen, lättade svänghjulet, nya bakvagnsbussningar från Elephant och även flyttat katalysatorn närmare turbon så den håller sig varm å gosig
Per gör även en ljusinställning och kollar avgasvärdena så jag vet att allt är ok innan den skall besiktigas. Sen skall det letas upp någon trevlig bankörning, helst Ljungbyhed för att bli av med rosten i kroppen
Så idag provas nog fullt laddtryck
/Björn



Så idag provas nog fullt laddtryck

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951-90 E85
Tror det blir ljungbyhed igen i början på oktober, vet inte om du vill vänta så länge dockBjörn Nilsson wrote:Jepp, allt går långsamt eftersom jag jobbar mycket och en hel del utlands jobb men det trillar in lite extra pengar ocksåMEN idag hämtar jag bilen från Autovincent (Vellinge) som har monterat den nya kopplingen, lättade svänghjulet, nya bakvagnsbussningar från Elephant och även flyttat katalysatorn närmare turbon så den håller sig varm å gosig
Per gör även en ljusinställning och kollar avgasvärdena så jag vet att allt är ok innan den skall besiktigas. Sen skall det letas upp någon trevlig bankörning, helst Ljungbyhed för att bli av med rosten i kroppen
![]()
Så idag provas nog fullt laddtryck![]()
/Björn

1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Re: 951-90 E85
TPC har ganska snart på knudan om det finns plats och Alfaklubben har snart därefter.Björn Nilsson wrote:.... Sen skall det letas upp någon trevlig bankörning, helst Ljungbyhed för att bli av med rosten i kroppen![]()
Så idag provas nog fullt laddtryck![]()
/Björn
Vart de nåt provat idag?
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Provade 1,5bar sen fegade jag ur, är ganska rostig när det gäller 44:an
Men det är bra klipp i bilen iaf.
/Björn

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951-90 E85
Björn Nilsson wrote:Provade 1,5bar sen fegade jag ur, är ganska rostig när det gäller 44:anMen det är bra klipp i bilen iaf.
/Björn

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
När man äntligen trodde att det var dax för köra och njuta.....
Skulle besiktiga bilen idag och allt lät bra vid uppstart men efter cirka 5 min på tomgång så började motorn låta illa. Kraftiga "metalliska" tick från lyftarna låter det som? Ringde Per på Autovincent och han fick lyssna via min telefon och bedömde det också till lyftarproblem. Har ingen aning om hur det kan gått till eller vad som väntar när jag lyfter av kamhuset.
Har plockat av det mesta, ska bara ha en hjälpande hand för att ställa TDC (drygt att utföra själv om man inte är gummimannen
). Någon som har någon ide om hur detta kan hända på tomgång?
Är det kanske dax att ta bort de hydraliska lyftarna och konvertera till "solid lifters"?
Min motor hade absolut gynnats av 500-1000 rpm till eftersom jag har effekten högt upp i registret.
/Björn

Har plockat av det mesta, ska bara ha en hjälpande hand för att ställa TDC (drygt att utföra själv om man inte är gummimannen

Är det kanske dax att ta bort de hydraliska lyftarna och konvertera till "solid lifters"?

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
Who is online
Users browsing this forum: No registered users