Då var det dags för lite nya tag
Efter en liten setback med vattenröret, som var anpassat för originalturbon...
DSC_3142.jpg
...inhandlades ett "vinterprojekt" under fel årstid.
DSC_3349.jpg
DSC_3505 (1).jpg
Efter besök på Bråvalla raceway, Gatebil och en klubbträff var batterierna laddade och suget tillbaka, vilket ledde till att ett nytt krafttag med bilen togs. Jag svetsade ihop det gamla vattenröret. Sen var det dags att åtgärda min "low boost issue" (felkod 3-1)...
DSC_2961.jpg
DSC_2956.jpg
Samtidigt byttes tomgångsmotorn ut, då jag hade en fräschare liggandes. Ett fäste fixades så att den numera inte ligger löst och dinglar under insuget.
IMG_0667.jpeg
DSC_3435.jpg
DSC_3519.jpg
DSC_3662.jpg
Alles gut!
Low boost-problemet visade sig bero på en död cycling valve/taktventil eller vad ni nu vill kalla den. Kommer att köra med EBC, så då vill jag inte ha saker ivägen som man själv inte kan kontrollera.
Knock countern har numera blivit ett med bilen. Fick inte till någon bra utvärtes bild, men det kanske kommer senare...
DSC_3681.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.