944S -87 Snövit
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Nej, inte ännu. Jag fick så mycket kritik när jag ville sätta tillbaks det av mina icke porsche ägande vänner.
Men jag tror ändå att jag ska sätta dit det och se hur det blir.
Behöver man använda någon speciell tejp för det eller kan man använda vanlig biltema dubbelhäftande tro??
Fredrik
Men jag tror ändå att jag ska sätta dit det och se hur det blir.
Behöver man använda någon speciell tejp för det eller kan man använda vanlig biltema dubbelhäftande tro??
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja det har du rätt i.... tror inte denhär tejpen löser sig i vatten.Pehr Johnsson wrote:Borde ju gå med vad som bara den inte löser sig av vatten.
Men jag måste kolla först så att mina emblem ligger i diket en dag när man har tvättat.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Jag har nu tömt kylaren på vatten..... och skulle (enligt Haynesboken och bilderna jag fick här) tömma blocket också...... men jag har tryckt in huvudet på båda sidorna om blocket och hittar inte avtappnings skruven.
Det måste ju vara samma block till en N/A som till min S???
Vet någon vilken sida pluggen ska sitta???
Fredrik
Det måste ju vara samma block till en N/A som till min S???
Vet någon vilken sida pluggen ska sitta???
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Skulle gå ut och fylla på kylvätska idag och ska bara dra åt pluggen i kylaren.
Där ligger jag och skruvar och skruvar........och skruvar men det händer inget, då märker jag att pluggen gått av.
Så nu får jag köpa en ny plugg innan jag kan fylla på med glykol.
Fredrik
Där ligger jag och skruvar och skruvar........och skruvar men det händer inget, då märker jag att pluggen gått av.
Så nu får jag köpa en ny plugg innan jag kan fylla på med glykol.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Jag ska ringa till Porsche center och beställa oljefilter och lite andra småsaker så ska jag passa på att fråga om den med.claves wrote:Kolla med Jon80 om han hittat någon.. han var på jakt med.. verkar som de inte finns lösa att beställa.
/C
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Nu har jag fått tag på kylar pluggen tacka vare den vänliga själen Claves.... ett stort tack till dig!!!!
Så jag skall fylla på med glykol och lufta systemet sen skall det vara ur världen.
Sen har jag lämmnat bort fälgarna för att få däcken bortkrängda.... dom förväntas bli hämtade idag eller imorgon.
Sen försöker jag hitta åtdragningsmoment till alla bultarna som håller ihop fälgen (tvådelad BBS RS split)......... är det någon som vet hur mycket man ska dra eller vart man kan hitta åtdraget så vill jag väldigt gärna veta!!!
Sen ska jag i helgen åka till den lokala färghandeln och fixa färgborttagning till klarlacken.
Fredrik

Så jag skall fylla på med glykol och lufta systemet sen skall det vara ur världen.
Sen har jag lämmnat bort fälgarna för att få däcken bortkrängda.... dom förväntas bli hämtade idag eller imorgon.
Sen försöker jag hitta åtdragningsmoment till alla bultarna som håller ihop fälgen (tvådelad BBS RS split)......... är det någon som vet hur mycket man ska dra eller vart man kan hitta åtdraget så vill jag väldigt gärna veta!!!
Sen ska jag i helgen åka till den lokala färghandeln och fixa färgborttagning till klarlacken.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Nu har jag fått däcken avkrängda!!
Nu ligger några av dem i lägenheten, vilket min sambo inte alls gillar
Och det ser värre ut än vad jag trodde...... dom som har klarlackat fälgarna sist har lackat över smuts och gruskorn och lyckats få rinningar längsmed hela den polerade ytan.
Jag försökte få en bra bild på det men det syntes inte så värst tydligt.
Fredrik
Nu ligger några av dem i lägenheten, vilket min sambo inte alls gillar


Och det ser värre ut än vad jag trodde...... dom som har klarlackat fälgarna sist har lackat över smuts och gruskorn och lyckats få rinningar längsmed hela den polerade ytan.
Jag försökte få en bra bild på det men det syntes inte så värst tydligt.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Det värsta måste väl ändå vara den nikotinfärgade gulnaden i klarlacken!Freddan wrote:Nu har jag fått däcken avkrängda!!
Nu ligger några av dem i lägenheten, vilket min sambo inte alls gillar![]()
![]()
Och det ser värre ut än vad jag trodde...... dom som har klarlackat fälgarna sist har lackat över smuts och gruskorn och lyckats få rinningar längsmed hela den polerade ytan.
Jag försökte få en bra bild på det men det syntes inte så värst tydligt.
Fredrik

[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja den är inte så fin....... hela fälgen har en gyllenbrun/gul hinna över sig, det är mest den jag skulle vilja ha bort.Pehr Johnsson wrote: Det värsta måste väl ändå vara den nikotinfärgade gulnaden i klarlacken!
Sen lite polering efter det skulle ju sitta som en smäck!!
Jag såg fram emot att börja på det nu i helgen med jag måste jobba så det blir nog inget med det!
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Däcken är inte bra att ha på ställen utan god ventilation.
De avger giftiga ämnen. En liten tid lär inte spela roll, men det bör enligt de som vet undvikas.
De avger giftiga ämnen. En liten tid lär inte spela roll, men det bör enligt de som vet undvikas.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Gäller inte det bara nya däck?Karl Birgander wrote:Däcken är inte bra att ha på ställen utan god ventilation.
De avger giftiga ämnen. En liten tid lär inte spela roll, men det bör enligt de som vet undvikas.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
Who is online
Users browsing this forum: No registered users