Det var några svar med det är svårt med en bil som inte går. Alla vill pruta vad jag anser redan är ett rätt lågt pris. Bättre att få igång den och sälja till våren.DLS wrote:håller tummarna
var ingen som var intresserad av din annons?
944 Turbo 1989 Rogue M-tune
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
mm det håller jag med om, hoppas du får igång den för då kommer du kanske inte vilja sälja 
när bilen väl går som den ska så går den som faaaaan!!!

när bilen väl går som den ska så går den som faaaaan!!!

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
Bilen för tillfället går. Men den går fortfarande som en volvo. Han som kollade upp elektroniken hittade som sagt en kortsluten spridarkontakt. Han påstår också att bilen gick bra när han satte i en originalbox, med mitt chip då. Kan det vara så jäkla illa att den glappande kontakten funnits där tidigare och förstört min box?
Jag köpte även en "ny" box och satte i denna, dock fortfarande med den då okända kortslutningen.
Vet någon ett bra ställe att inforskaffa dela för att dra helt nya spridarkablar? Allt från kontakter till stift för att sätta fast de nya kablarna i kontaktdonet till boxen. Lindsey racings kit verkar väl dyrt tycker jag...
Jag köpte även en "ny" box och satte i denna, dock fortfarande med den då okända kortslutningen.
Vet någon ett bra ställe att inforskaffa dela för att dra helt nya spridarkablar? Allt från kontakter till stift för att sätta fast de nya kablarna i kontaktdonet till boxen. Lindsey racings kit verkar väl dyrt tycker jag...
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
tror det finns nån tråd på rennlist där en visar hur man renoverar sin kabelstam o vart man får tag i kontakter o kablar billigare än lindsey i allafall
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
Tja...DLS wrote:tror det finns nån tråd på rennlist där en visar hur man renoverar sin kabelstam o vart man får tag i kontakter o kablar billigare än lindsey i allafall
Verkar som att eagleday.com som säljer kontakterna tar $24 styck. Lindsey racing har julspecial bland annat på injector harness vilket placerar dem på $109. Denna kabelhärva har även med kontakt till knacksensorn.
Är det någon som beställt från lindsey? Jag hittar inte hur man får sakerna levererarde internationellt..
- Sluggen
- S2-Poster
- Posts: 269
- Joined: 2008-03-02 21:50:16
- Bilmodell: 951
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
Lindsey är bra att ha att göra med. Du beställer bara enligt deras beskrivning "International orders", sen kommer frakten till, tror man får en uppskattning på den kostnaden men minns inte. Sen dyker paketet upp hos ditt postombud, där pröjsar du moms o tull (29% på kostnaden för det du beställt och frakt). Lindsey är snabba och det funkar väldigt smidigt, har beställt en massa gånger och aldrig varit några problem.
_________________
//Fredrik
Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f
//Fredrik
Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
dom gånger jag beställt har det funkat bra.. mailade en kopia på fakturan att den var betald, sen fick jag trackingnumret.. 2 veckor senare hade jag grejerna.. dom 2 gångerna har dom skrivit mindre värde på sakerna än vad dom egentligen kostade.. kan bara rekommendera dom..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
Kom på att han hävdade att en originalbox med originalchip fungerade bra (trotts MAFmätare?).. Hur nu detta är möjligt.. Kom på det för att han påstod att mappningen är fel. Enligt Tomas går det inte ens att starta bilen med ett originalchip.. Vilket låter rimligare..newkie wrote:Bilen för tillfället går. Men den går fortfarande som en volvo. Han som kollade upp elektroniken hittade som sagt en kortsluten spridarkontakt. Han påstår också att bilen gick bra när han satte i en originalbox, med mitt chip då. Kan det vara så jäkla illa att den glappande kontakten funnits där tidigare och förstört min box?
Jag köpte även en "ny" box och satte i denna, dock fortfarande med den då okända kortslutningen.
Vet någon ett bra ställe att inforskaffa dela för att dra helt nya spridarkablar? Allt från kontakter till stift för att sätta fast de nya kablarna i kontaktdonet till boxen. Lindsey racings kit verkar väl dyrt tycker jag...
Men jag har ju svårt att tro att någon av dem ljuger för mig..
Några tankar?
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - Motormysteriet...
För att försöka utesluta mekaniska fel på min motor har jag beslutat mig för att återställa den till nära orginal. Det vill säga att insugsmätare + chip + spridare kommer byta till original igen. Problemet visar sig redan på tomgången och bör därför kunna diagnosticeras utan körning.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - (Mysteriet) Back to basics
Hoppas du får ordning på det, du får köra uteslutningsmetoden.
Ska också ta tag i min bil o köra uteslutningsmetoden
Ska också ta tag i min bil o köra uteslutningsmetoden
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - (Mysteriet) Back to basics
Det jobbiga är att man har mycket tid att läsa biltrådar på vinter. Då kommer suget, har man bilen i ett kallgarage då är det inte bra. Håller på att kolla med Vicevärden om det finns plats nere i varmgaraget. Garagegrannen har nämligen städat ur och står nästan aldrig där. Då kan man ju ha lite småmippel för sig i alla fall. Bygga om till nära original är ju inte en särskillt stor operation.
Fungerar bilen med originalprylarna verkar det ju vettigt att bygga om till eftermarknadsstyrning. Typ Link G4 atom eller storm. Man får ju garanterat ett bättre mapp om man gör specifikt för motorn.
Fungerar bilen med originalprylarna verkar det ju vettigt att bygga om till eftermarknadsstyrning. Typ Link G4 atom eller storm. Man får ju garanterat ett bättre mapp om man gör specifikt för motorn.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - (Mysteriet) Back to basics
Du vet vad jag tyckernewkie wrote:Fungerar bilen med originalprylarna verkar det ju vettigt att bygga om till eftermarknadsstyrning. Typ Link G4 atom eller storm. Man får ju garanterat ett bättre mapp om man gör specifikt för motorn.

Är du sugen så lovar jag att ge dig ett riktigt bra pris..
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - (Mysteriet) Back to basics
gurra wrote: Du vet vad jag tycker![]()
Är du sugen så lovar jag att ge dig ett riktigt bra pris..
Vad innebär ett riktigt bra pris?

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - (Mysteriet) Back to basics
Tja, ungefär marknadsmässigt lägsta pris 
Tex ett G4 Storm eller Atom med kabelmatta för 951.

Tex ett G4 Storm eller Atom med kabelmatta för 951.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 944 Turbo 1989 - (Mysteriet) Back to basics
pris? 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users