968EVO wrote:
Det gäller att använda "heel and toe" om det ska gå bra med lättat svänghjul. Jag har lättat svänghjul + sinterlamell med ofjädrat centrum.
Den är ganska otäck att köra om man inte varvtalsmatchar
Annars kan du ju köpa en laptimer ist, det ger garanterat mer
/Björn
Är inte det p.g.a. din hårda koppling. svänghjulet borde inte ge så mycket effekt, eller? Det är klart att motorn varvar ner snabbare.
Bosse
Varvtalet på motorn har ju inget med hur kraftig lamell man har Så jag anser nog att det är svänghjulet som gör det.
Fin bil Bosse. Kul med vita hobbybilar! Osis att stolarna saknas på just en vit bil då jag kan tänka mig att det skulle se mycket bra ut med delvis vitlackade stolar i den. Har du planer på att köpa stolar beg och lacka?
Mvh John
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
John wrote:Fin bil Bosse. Kul med vita hobbybilar! Osis att stolarna saknas på just en vit bil då jag kan tänka mig att det skulle se mycket bra ut med delvis vitlackade stolar i den. Har du planer på att köpa stolar beg och lacka?
Mvh John
Tack för det.
Jo jag tänkte mig nog det, att få fatt på skalstolar men orginalen är riktigt dyra.... så det kanske får bli någon typ av Sparco eller liknande.
Vi får se..
Bosse
Bosse wrote:
Är inte det p.g.a. din hårda koppling. svänghjulet borde inte ge så mycket effekt, eller? Det är klart att motorn varvar ner snabbare.
Bosse
Varvtalet på motorn har ju inget med hur kraftig lamell man har Så jag anser nog att det är svänghjulet som gör det.
/Björn
Ja men. En vanlig koppling har ju chansen att slira lite vid växlingarna och det bör väll mildra varvtalsskilnaden mellan motor och transaxel.
Men detta är bara en känsla
Bosse
Kan inte låta bli Porschen trots att den är in/avställd nu!
Beställde ett Promax chip för installation till våren.
Ca 1400 sek och rakt in i brevlådan inkl. en bra installationsbeskrivning.
Allt ser proffsigt och genomtänkt ut.
Skall bli kul att se om man märker någon skillnad i prestanda.
Bosse