Page 2 of 5

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-06-27 19:51:41
by Tobias H
Ser riktigt bra ut med nya fälgarna, skall bli kul och titta närmare på dom vid tillfälle.
Betalade in min nya licens hos PCSR i fredags, hoppas den dyker upp innan Gelleråsen. :)

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-12 18:55:41
by JohnC
Ytterligare en trackday att lägga till handlingarna. Var nog den 6:e för säsongen och den här gången en två dagars. Båda dagarna på Gelleråsen en bana som jag har ganska dåliga erfarenheter av historiskt med en lite krasch långt bak i tiden. Minnet är dock kort och jag satsade 100% under hela helgen. Tiderna kom dock aldrig och jag skruvade mina krängare (Tarret) fram och tillbaks för att hitta den perfekta balansen. Sista dagen kom den men tiderna enligt min film lämnar fortfarande mycket kvar att önska. Dag 1 när bilen var nervös så tog jag mig runt på 1:18.6 (Performance Box) och lyckades köra av 2 ggr under dagen. Dag 2 när bilen var rätt inställt och kändes bra så blev bästa tiden 1:19.5 (klockat efter film). Emellanåt blir man inte riktigt klok. Dag 2 tyckte jag dessutom att jag bromsade bättre och lyckades hålla stumt genom vissa kurvkombinationer, vilket jag inte gjorde dag 1.

Stor besvikelse men inte värre än att jag bokat upp R2 igen nu i Augusti och innan dess skall jag köra 2 dagars på Kullen och 1 ggr på Knutstorp. Målet är 10 - 12 träffar så att jag börjar känna bilen inför nästa säsong! :#944burn:

Att göra med bilen är att justera förarstolen så att jag sitter lägre och inte i taket samt vända mina GT3 skivor som sitter bak och fram (efter Utzons påpekande). Jag skall dessutom ställa om hämmarna igen till min grundsetup som har funkat riktigt bra på både Kullen och Mantorp.

Dessutom undrar jag hur mycket som beror på att alla andra kör Michelin när jag kör Kumho? :lol:
Jag måste ha något att skylla på. :#cheers:

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-12 20:34:45
by Anders Z
Jag körde också 1-1,5 sek långsammare dag 2, och jag har inte rört chassiet .....Vissa dagar går det långsammare utan att man kan hitta ngn annan vettig förklaring än att man inte är ngn Schumacher som alltid köra lika, utan man är helt enkelt ojämn, och då blir det svårt att dra några bra slutsatser när man skruvar.

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-13 10:15:23
by Tobias H
Fick du kameran att funka på lördagen sen? Ladda upp!! :)
Image

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-13 11:12:43
by Robert Örebro
Är det någon som har några bilder på mig :oops:

MVH Robert

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-13 11:19:33
by Tobias H
Min far tog en hel del, laddar upp dom under dagen! :)

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-13 11:58:38
by Robert Örebro
Tobias H wrote:Min far tog en hel del, laddar upp dom under dagen! :)
Superschysst :P

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-13 12:01:23
by Robert Örebro
Så snygga fälgar du har JohnC :#944burn:

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-14 21:52:36
by Maxx
Robert Örebro wrote:Så snygga fälgar du har JohnC :#944burn:
Instämmer med föregående skribent! Vad är det för märke & modell? Storlek? Pris?

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-15 07:43:22
by JohnC
Fälgarna är Team Dynamics 1.3 och är dimension 18 tum höga 10 tum breda och et 50. Passar perfekt med 265 runt om men skulle funka lika bra med 285 bak om man kör 3 grader eller mer camber bak. Baksidan med fälgarna är att de är tunga! Drygt 11.5 kg styck men lätta 18 tummare är dyrt. Pris 2000 kr styck, vilket passar mig utmärkt. Köps fördelaktigast direkt från fabrik i england och cirka 5 veckors leveranstid.

Var förövrigt kul att träffa er båda halva nöjet är att köra och halva är att sparka däck :#cheers:

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-17 16:20:56
by Petnil
Tjena. Jag har precis köpt en färdig röd S2a som är nästan som din. Har gått i 8b. Jag har varit för första gången på Mantorp med bilen i helgen. F-n va fint det gick. Jag har även en 911, 993 som jag har kört mycket med. nu bär det av till Mitt Sverige Banan i helgen för att testa på lite mer. Kommer ta licens i september på Knutstorp och sen blir det nog att testa PCSR nästa år. Vore kul och ses. Skall tyvärr inte till Gälleråsen 20e. Vet du om de är någon trackday snart?

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-07-18 08:40:37
by Robert Örebro
Petnil wrote:Tjena. Jag har precis köpt en färdig röd S2a som är nästan som din. Har gått i 8b. Jag har varit för första gången på Mantorp med bilen i helgen. F-n va fint det gick. Jag har även en 911, 993 som jag har kört mycket med. nu bär det av till Mitt Sverige Banan i helgen för att testa på lite mer. Kommer ta licens i september på Knutstorp och sen blir det nog att testa PCSR nästa år. Vore kul och ses. Skall tyvärr inte till Gälleråsen 20e. Vet du om de är någon trackday snart?
Kom med oss i PCSR direkt så ska du få riktigt mycket trackdays här framöver :D

Re: 944 S2 - 1990 PSCS 8A (2012)

Posted: 2011-10-04 16:16:17
by JohnC
Säsongen är slut för min del och jag är mycket nöjd med mängden bankörning. Har blivit någonstans kring 150 mil på banor som Kinnekulle, Mantorp, Gelleråsen och Knutstorp. Har slitit ut 2.5 uppsättningar R-däck av märket Kumho v90. Har successivt uppgraderat bilen under säsong och dessutom installerat bur.
Nu åker motorn ur för en rejäl översyn till nästa säsong som blir min första med tävling i PCSR grupp 8A.
Bilen har gått 20500 mil så alla hästar är säkert inte kvar så det skall bli kul att se om de hittar tillbaks igen. :P

Bilen är sånär klar för nästa säsong. Skall snygga till den invändigt med lite mattor och annat samt vikta upp den något (40 kg) för att ha rätt effekt/vikt förhållande. Vidare kommer jag också förmodligen mjuka upp bilen något då jag upplever att jag har svårt att få någon bra traction i snävare kurvor. Skall också se hur jag skall få mina Sparco Evo L stolar att sitta bättre i bilen. Jag sitter definitivt för högt och har provat med flera olika dyra lösningar för att få fast den men inget passar från standardsortimentet. Trist att ha schyssta stolar som inte passar. Skall också montera 6-punkts bälte istället för dagens 4-punkts. Dessutom måste jag tidigt i vår skaffa vagnbok men det ser jag som ett mindre bekymmer.

Posted: 2011-10-04 16:20:17
by JohnC
Bilder

Posted: 2011-10-04 16:20:52
by JohnC
Bild 2