951-88 "Racebiten" Porsche Sports Cup 8c

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
supermicke
S-Poster
Posts: 143
Joined: 2009-04-21 14:01:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Location: Stockholm
Contact:

Bilder Mantorp

#16 Post by supermicke »

Från finalen 2009
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784

www.racebiten.se
www.golvbiten.se

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#17 Post by gurra »

Tack för bilderna, ser stadigt ut det där. Men det måste väga rätt många kilon.

Hur blev det bromsplattor, var ABSen satt ur spel?
Kanske gick hårt över curbsen tidigare under samma session som satte ABSen ur spel?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
supermicke
S-Poster
Posts: 143
Joined: 2009-04-21 14:01:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Location: Stockholm
Contact:

#18 Post by supermicke »

Jo, jag tror han körde på curbsen tidigare och sen kollar farsan aldrig på instrumentpanelen så han såg nog inte varningslampan.... lätt hänt..

Visst väger det lite både plyfa skiva och stålfästen men jag tror att man har igen det i stabilitet i höga farter... sen sitter extra vikten lågt ner också...

Har ju en totalvikt på c:a 1250kg med förare och halv tank...
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784

www.racebiten.se
www.golvbiten.se

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#19 Post by gurra »

Helt förståligt, inte lätt att hålla koll på instrumentpanelen när det går undan.
Har du en ABS-reset-knapp indragen?

Ja det är nog inget snack om att det är värt vikten. Hmm blir lite sugen på en liknande lösning framöver.
Några andra uppgraderingar på G förutom plastdörrarna?
Den ser ruggigt farlig ut :)
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#20 Post by Highway »

En bild till från finalen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
supermicke
S-Poster
Posts: 143
Joined: 2009-04-21 14:01:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Location: Stockholm
Contact:

#21 Post by supermicke »

Japp en reset finns för ABSen, jag brukar alltid slänga ett öga på panelen på rakorna för att se att allt e ok, men det är ju en vanesak....
Tror inte det kommer så himla mycket mer, den är väldigt kompetent bil som den är. Och väldigt kompetent för sin tävlingsklass med en vikt/hk ratio på 4,098 med halv tank och mig i bilen....
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784

www.racebiten.se
www.golvbiten.se

User avatar
supermicke
S-Poster
Posts: 143
Joined: 2009-04-21 14:01:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Location: Stockholm
Contact:

#22 Post by supermicke »

Snygg bild Magnus! Gissar på att det är före F2 kurvan bilden är tagen?
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784

www.racebiten.se
www.golvbiten.se

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#23 Post by Highway »

supermicke wrote:Snygg bild Magnus! Gissar på att det är före F2 kurvan bilden är tagen?
Jepp jag slod ju som flaggvakt där och det var lite svårt att plåta där för det går ju hyfsat fort där :shock:
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
supermicke
S-Poster
Posts: 143
Joined: 2009-04-21 14:01:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Location: Stockholm
Contact:

Styling

#24 Post by supermicke »

Blev lite lättare "styling" arbeten idag när tjejen :lol: var med och skulle hjälpa till i garaget.
Man ser att reflexerna fortfarande lyser igenom på bilden tagen med blixt (obs, inga lysen är tända.) Och på bilden tagen utan blixt ser den mörk och fin ut.
Blinkersen blinkar fortfarande gult också (var ju tvungen att testa) :) , ser riktig fint ut.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784

www.racebiten.se
www.golvbiten.se

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#25 Post by bergodalvana »

snyggt... är det lackat?
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
supermicke
S-Poster
Posts: 143
Joined: 2009-04-21 14:01:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Location: Stockholm
Contact:

#26 Post by supermicke »

tack! Det är en självhäftande vinylfilm.. Har en rulle av det hemma, vet inte riktigt vad jag ska göra med resten.. Blir nog på VW bussen också :) Går ju bara att dra bort om besiktningen inte skulle gilla det....
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784

www.racebiten.se
www.golvbiten.se

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#27 Post by gurra »

supermicke wrote:Tror inte det kommer så himla mycket mer, den är väldigt kompetent bil som den är. Och väldigt kompetent för sin tävlingsklass med en vikt/hk ratio på 4,098 med halv tank och mig i bilen....
Ja bilen är väl troligtvis Sveriges snabbaste ban-944 turbo, i alla fall bland gatreggade bilar.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#28 Post by jonaslarsson »

supermicke wrote:Japp en reset finns för ABSen, jag brukar alltid slänga ett öga på panelen på rakorna för att se att allt e ok, men det är ju en vanesak....
Tror inte det kommer så himla mycket mer, den är väldigt kompetent bil som den är. Och väldigt kompetent för sin tävlingsklass med en vikt/hk ratio på 4,098 med halv tank och mig i bilen....
varför släpa runt på halvtank? vägs bilen före eller efter race?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
supermicke
S-Poster
Posts: 143
Joined: 2009-04-21 14:01:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Location: Stockholm
Contact:

#29 Post by supermicke »

Ja, efter racen kontrollvägs bilarna ibland...
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784

www.racebiten.se
www.golvbiten.se

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#30 Post by jonaslarsson »

kommer du köra i 8c i år med? Tänkte själv ställa upp där med min 968
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users