Precis - skrev en edit medans du postade ditt inlägg. Se ovan.Pehr Johnsson wrote: Och lyckas skiten ta sig förbi ventilen så är den raka vägen till kanelbullen!:(Hur ser den ut??
931-79: Der weiße Pfeil
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
- Andreas G
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2005-07-22 19:56:02
- Bilmodell: 951 -86 951 -91
- Location: Uddevalla
- Contact:
Bilder på turbon, ser ut som ett renoveringsobjekt, va?
Jag kan absolut inget om turbosar, men hacken på turbinen känns inte så bra.
Ang. ventilerna så åker de ur i morgon, ser dock ok ut på "baksidan".
Tack för tipset.
A
Jag kan absolut inget om turbosar, men hacken på turbinen känns inte så bra.
Ang. ventilerna så åker de ur i morgon, ser dock ok ut på "baksidan".
Tack för tipset.
A
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Andreas G on 2008-03-25 20:56:46, edited 2 times in total.
-951
Pcs 9472
Pcs 9472
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Lite svårt att se på bilderna, men turbinbladen skall vara släta och fina. Titta även efter sprickor i godset på avgassidan. Axeln skall inte kännas glapp i längsled, minimalt glapp på "andra hållet" är dock ok.Andreas G wrote:Bilder på turbon, ser ut som ett renoveringsobjekt, va?
Jag kan absolut inget om turbosar, men hacken på turbinen känns inte så bra.
Ang. ventilerna så åker de ur i morgon, ser dock ok ut på "baksidan".
Tack för tipset.
A
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- Andreas G
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2005-07-22 19:56:02
- Bilmodell: 951 -86 951 -91
- Location: Uddevalla
- Contact:
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
GIK har väl bra rykte. www.gikturbo.seAndreas G wrote:Vem är bra på serva turbo eller skall jag passa på att byta den mot ngt annat aggregat? I så fall viket?
Andreas
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Välkommen till klubben med sönderkörda motorer
. Hoppas du har en komplett extramotor, annars blir det ut å leta. Turborenovering är ju kostsamt..Toppen kan ju inte må bra den heller.
edit: GIK verkar dock ta rätt friskt betalt. Men ska vara bra grejer. Annars kan du ju kolla i MichaelJs tråd där han gjort en adapterplatta för att använda en modernare turbo...

edit: GIK verkar dock ta rätt friskt betalt. Men ska vara bra grejer. Annars kan du ju kolla i MichaelJs tråd där han gjort en adapterplatta för att använda en modernare turbo...
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Svårt att se?Turbo-Puh wrote:Lite svårt att se på bilderna ...Andreas G wrote:Bilder på turbon, ser ut som ett renoveringsobjekt, va?
Jag kan absolut inget om turbosar, men hacken på turbinen känns inte så bra.
Ang. ventilerna så åker de ur i morgon, ser dock ok ut på "baksidan".
Tack för tipset.
A



»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Shit, jag trodde att det man såg var godset bakom som hade någon rostflagna eller liknande. Ja, är det taggiga man ser turbinbladen så är det ju skrot givetvis.Sjösgärd wrote: Svårt att se?Det fattas ju bitar av turbinbladen ...
![]()
Schysst formulering, det är alltid kul när man tycker olika - det var väl det du syftade på...?
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- Andreas G
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2005-07-22 19:56:02
- Bilmodell: 951 -86 951 -91
- Location: Uddevalla
- Contact:
Så här ser den trasiga kolven ut:
En tanke är att kolvringen har pajjat och legat och juckat upp ner en längre tid tills godset nötts ut.
En tanke är att kolvringen har pajjat och legat och juckat upp ner en längre tid tills godset nötts ut.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Andreas G on 2008-03-22 18:24:07, edited 1 time in total.
-951
Pcs 9472
Pcs 9472
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Om det är mig sista kommentaren är riktad till så antog jag bara att du hade sett fel, inget mer. Inget illa ment!Turbo-Puh wrote:Shit, jag trodde att det man såg var godset bakom som hade någon rostflagna eller liknande. Ja, är det taggiga man ser turbinbladen så är det ju skrot givetvis.Sjösgärd wrote: Svårt att se?Det fattas ju bitar av turbinbladen ...
![]()
Schysst formulering, det är alltid kul när man tycker olika - det var väl det du syftade på...?


»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Oj, nånting har gått riktigt jäkla galet. Spru/tändning funkar verkligen inte som det ska.
Angående IC, har du sett denna senaste i raden av varianter. Rätt najs verkar det funka:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=25036
Angående IC, har du sett denna senaste i raden av varianter. Rätt najs verkar det funka:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=25036
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Andreas G
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2005-07-22 19:56:02
- Bilmodell: 951 -86 951 -91
- Location: Uddevalla
- Contact:
Slick!Cédric wrote:Oj, nånting har gått riktigt jäkla galet. Spru/tändning funkar verkligen inte som det ska.
Angående IC, har du sett denna senaste i raden av varianter. Rätt najs verkar det funka:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=25036
Bara att dra igång vinkelslipen då...
Skall faktiskt överväga detta alternativ.
Tack för tipset.
A
-951
Pcs 9472
Pcs 9472
Who is online
Users browsing this forum: No registered users