Kom åter till Skåne från Sandén i fredags (11/4), lite fattigare, mycket gladare! Bilen spinner som en katt och nog känns det som om där finns några hästar till (tändningen var inte rätt inställd innan). Kan bara rekommendera Sandén, oerhört duktig och noggrann, inger stort förtroende.
Dags att uppdatera med lite vårbilder från Skåne. Tog bilen till sommarstugan och gav henne en rejäl tvätt. Så trevligt när hon står där i skogen och bara myser. Sjukt laddad inför 3:e maj nu!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Bytade olja och filter, passade på att fixa till hasplåten, blir som en reflektor när man tittar ner i motorrummet... fint. Bilen går fortfarande väldigt bra, lite mycket gung kanske, funderar på ett par nya dämpare bak, nä... då går det ju för fort i kurvorna.
Jorrå, har varit ute och kört en hel del, tentavecka nästa vecka, kommer att sitta med näsan i böckerna. Efter den 30:e är jag dock klar med tentorna, då kan nog en tur vara på sin plats!
Koffe wrote:Jorrå, har varit ute och kört en hel del, tentavecka nästa vecka, kommer att sitta med näsan i böckerna. Efter den 30:e är jag dock klar med tentorna, då kan nog en tur vara på sin plats!
Ja det låter ju bra, känner du att du behöver sällskap så hör av dig så hänger jag gärna med ut en runda. Man känner ju alltid för att lufta bilen när solen skiner.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Det har hänt lite sedan jag sist skrev, bilen krockade lite med en lastbil, som tur var det inte i några högre farter (jag stod stilla) och han erkände att han var helt skyldig, blir dock tvungen att lämna ifrån mig bilen, lite orolig inför att lämna bort henne är man ju. Bilen är avställd sedan mitten av oktober och kommer att så förbli tills mitten av april.
Har varit så sugen att börja köra lite bana och tror att det kan bli av till nästa år.
Nu vädrar bilen åter frisk vårluft. Den har varit hos lackeraren och fått en liten tillsnyggning på vänster sida efter närgånget möte med lastbil. Har bytat låspinnarna för bakluckan, satt nya dropplister och en ny list på kofångaren bak. Bilen känns vårfin! Nu är det en stor service som hägrar, byte av avgassystem och packningsbyte vid oljekylaren.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Då har man varit på OK och bytat oljefilter samt olja. Skulle ju även byta olja i lådan... gick inte direkt som planerat, påfyllnadspluggen fick jag loss efter några väl valda ord, men dräneringspluggen satt och sitter fast. Pluggarna skall ju sitta rätt löst (25Nm eller nåt), fattar inte hur den nedre pluggen kan vara så svår. Jaja, kanske är det någon där ute som har råkat ut för detsamma och kan ge ett tips om hur jag får loss pluggen (insexspåren är rätt möra... bild kommer).
Vad hände med packningsbytet vid oljekylaren? Gjorde du det i samma veva som oljebytet eller har det inte blivit gjort än? Anledningen att jag undrar är att min (vita) bil antagligen lider av samma åkomma. Jag bytade olja, oljefilter samt oljetrycksgivare och efter det har den börjat läcka ganska mycket, men det kommer inte från oljetrycksgivaren eller filtret.
Jag åker gärna till Lund och beundrar din bil och granskar oljeläckare om du har lust. I utbyte kan du få beundra min bil...
Vad hände med packningsbytet vid oljekylaren? Gjorde du det i samma veva som oljebytet eller har det inte blivit gjort än? Anledningen att jag undrar är att min (vita) bil antagligen lider av samma åkomma. Jag bytade olja, oljefilter samt oljetrycksgivare och efter det har den börjat läcka ganska mycket, men det kommer inte från oljetrycksgivaren eller filtret.
Jag åker gärna till Lund och beundrar din bil och granskar oljeläckare om du har lust. I utbyte kan du få beundra min bil...
/Joachim
Bytet är inte gjort, klurar fortfarande lite på hur jag skall demontera oljekylarhuset på bästa sätt, finns ju ett par alternativa vägar. Skall ju även byta avgas och funderar därför på att ta ner allt (grenrör -> ändrör) och ladda in fräscha packningar och dylikt där. Tvekar dock lite när det gäller grenrör... inte så roligt att driva ur pinnbultar. Du får gärna komma över och inspektera bilen, skall meka lite med den 3-4 juni (heldagsmek), passar bra då.