Supernajs Hasse. Jag misstänker att du lätt kommer att köra om mig nästa gång nere på Mantorp nu när du har mycket ballare, och lättare, front än mig. Fast drop stoppen gör nog mest. Jag är nyfiken på hur du har klurat ut dom. Jag kommer över och tittar så fort jag har gjutit nytt golv i badrummet.
Idag har man varit på Brostugen och träffat likasinnade. Kul som vanligt, och kul att äntligen få ansikten till era namn.
Dagens begivenhet var vikt. Inte på föraren, utan på bilarna, men det kunde konstateras att det går att spara vikt på dom också.
Det avslöjades rätt tydligt när föraren körde bilen på vågen, klev ur och ställde sig brevid.
Jag kan ju avslöja min vikt.
Bil med förare 1200kg.
Bil utan förare 1100kg.
Jag med fler får nog ligga i träningsläger i vinter.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Skräp idag gick det hål på en kylarslang.
Tyckte det lät som någon satt på en vattenkokare när jag stängde av motorn.
Öppnade motorhuven och det var som Manneken Pis, och en träffsäker sådan rätt på benet.
Tack och lov hade PC en hemma, så på lunchen var det bara åka och köpa, 430kr fattigare bar det av till OK och byta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Det blidde mer att berätta.
Bilen har funkat perfekt ett par veckor.
Körde fort på Kinnekulle med Jon, Per och Rickard med fler från SSIJ. Sanslöst roligt.
Å förra veckan så blev det hål i en kylarslang, det var ju inte så farligt, bara till att byta.
I måndags var det körning på Sviesta och den måste man ju prova, körde tills jag var helt plaskblöt och kände att jag behövde lite vatten. Tydligen behövde bilen kissa för väl i depån började det droppa eller skall man säga strila från vattenpumpen.
Så idag har man sponsra Porsche igen.
Passar på att byta en till vattenslang, packning bakom vattenpumpen, kamrem och lite annat.
Lite annat är topplockspackningen för den gick naturligtvis.
Jag börjar bli en rackare på att meka 944 nu.
Nu måste jag ta och fixa rejs motorn innan jag har plundrat den på för många delar.
Måste tacka Daniel E för att jag fick låna hans bil på Mantorp så jag kunde ta ett par poäng till i ÖSKs slalomcup. Ligger fortfarande 4 dock bara 1 poäng efter 3an. Jag knappar in, sakta men säkert.
I helgen ska jag gräva ner mig i garaget.
Mvh
Hasse
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hej go vänner.
Dags för lite uppdatering.
Var på Jullunch med ÖSK och mottog en bronsbuckla för min tredje plats i ÖSK:s slalomcup. Lite stolt och mallig är man allt.
För övrigt har det inte hänt så mycke, beställt och fått broms och kopplings renoverings satser så man kan gasa lite hårdare nästa år.
Å så har jag köpt mig ett riktigt manligt plockepinn.
Mvh Hasse
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hej Lars.
Jag såg precis din tråd, KANON snyggt.
Det dök upp ett par frågor rättså omgående, hur kom du åt att svetsa dörrstävorna mot huvudbågen bakom B-stolpen?
Jag hör av mig när jag börjar om jag har någon fråga.
Åter igen kanon snyggt.
Fram för mer racer bilar på forumet.
Mvh Hasse
Dörrsträvorna var inga problem, vänta tills du skall svetsa utsidan av övredörrbågen i huvudbågen och har du ingen taklucka så lycka till med takstöttorna .
Jag har DP trösklar med..... fast spacklade synd nog
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Då var det dags att uppdatera tråden.
Idag har jag äntligen börjat med buren.
Buren jag beställde kommer att gå genom instrumentpanelen.
Här kommer lite bilder.
Mvh Hasse
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.