porschedennis wrote:Hej
Jag har alla stag som man behöver utom diagonal i taket och fram till fjäderbenen. Som jag tolkar reglementet i PCSR så ska man ha dessa stag när man bygger en ny bur.
Nej, du behöver inget diagonalstag i taket, och inget stag till fjäderbenen heller.
Byt besiktningsman på SBF om dom inte vet vad som gäller.
Kör hårt!
Hej det låter ju kanon bra
Jag har inte bokat besikting eller kontaktat någon besiktnigsman ännu, det är lite stressigt och jag har egentligen inte tid för racing. Men jag har bara bestämt mig för att få till bilen och vara med och köra.
Har du tävlat?
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
porschedennis wrote:
Hej det låter ju kanon bra
Jag har inte bokat besikting eller kontaktat någon besiktnigsman ännu, det är lite stressigt och jag har egentligen inte tid för racing. Men jag har bara bestämt mig för att få till bilen och vara med och köra.
Har du tävlat?
Mvh
Dennis
Jupp,
Jag har verkligen inte kört på någon hög nivå, men med 944:or (2 st S2:or och en Turbo) så har jag
trots allt kört några få race i PCSR och i MGCC.
Har kört lite annat smått och gott också, men inget avancerat...
porschedennis wrote:
Men ärligt talat tror jag inte jag har rätt ambition för att köra med PCSR det är nog lite för seriöst för mig, jag är totalt oerfaren av racing. Jag är 38år och kommer att ha flera år att göra innan jag är erfaren nog för PCSR.
Hej Dennis,
Jag var också totalt oerfaren av racing, och även av bankörning, för ett år sedan, men jag blev "inlockad" i PCSR av förra ägaren av min kärra och det ångrar jag inte, trots min respektabla ålder av 50. Skitkul! Och det är inte så allvarligt som det kan verka. Det gick kalasbra att börja från noll och ta ett steg i taget. Alla är snälla och hjälpsamma.
Hoppas vi ses!
Mvh
Anders Z
porschedennis wrote:
Men ärligt talat tror jag inte jag har rätt ambition för att köra med PCSR det är nog lite för seriöst för mig, jag är totalt oerfaren av racing. Jag är 38år och kommer att ha flera år att göra innan jag är erfaren nog för PCSR.
Hej Dennis,
Jag var också totalt oerfaren av racing, och även av bankörning, för ett år sedan, men jag blev "inlockad" i PCSR av förra ägaren av min kärra och det ångrar jag inte, trots min respektabla ålder av 50. Skitkul! Och det är inte så allvarligt som det kan verka. Det gick kalasbra att börja från noll och ta ett steg i taget. Alla är snälla och hjälpsamma.
Hoppas vi ses!
Mvh
Anders Z
Kom igen nu Dennis....in med en anmälan
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Det blir Roadsport nu först och om buren blir godkänd för PCSR blir det säkert det med nästa sommar. Det är mycket nu Jag får ta en sak i taget så det inte blir en massa drömmar och inget mer.
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
porschedennis wrote:
Men ärligt talat tror jag inte jag har rätt ambition för att köra med PCSR det är nog lite för seriöst för mig, jag är totalt oerfaren av racing. Jag är 38år och kommer att ha flera år att göra innan jag är erfaren nog för PCSR.
Hej Dennis,
Jag var också totalt oerfaren av racing, och även av bankörning, för ett år sedan, men jag blev "inlockad" i PCSR av förra ägaren av min kärra och det ångrar jag inte, trots min respektabla ålder av 50. Skitkul! Och det är inte så allvarligt som det kan verka. Det gick kalasbra att börja från noll och ta ett steg i taget. Alla är snälla och hjälpsamma.
Hoppas vi ses!
Mvh
Anders Z
Hejsan
Din bil har jag stått vid staketet och kollat på när den tävlat, den ser jäkligt bra ut på banan. Vad kör du för klass?
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
Anders Z wrote:
Hej Dennis,
Jag var också totalt oerfaren av racing, och även av bankörning, för ett år sedan, men jag blev "inlockad" i PCSR av förra ägaren av min kärra och det ångrar jag inte, trots min respektabla ålder av 50. Skitkul! Och det är inte så allvarligt som det kan verka. Det gick kalasbra att börja från noll och ta ett steg i taget. Alla är snälla och hjälpsamma.
Hoppas vi ses!
Mvh
Anders Z
Kom igen nu Dennis....in med en anmälan
Hej Robert
Jag har så jäkligt mycket att göra nu med min firma och min dotter på 3år så racing starten kommer inte i första hand.
Jag försöker hålla det enkelt med några få mål för sommarens racing och jag har fått så mycket hjälp av SPVM gubbarna att det blir det som gäller först i år.
Men det kommer mer sommrar och vi ses var så säker
Du har ju den goda smaken att åka S2 -90
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
Anders Z wrote:
Hej Dennis,
Jag var också totalt oerfaren av racing, och även av bankörning, för ett år sedan, men jag blev "inlockad" i PCSR av förra ägaren av min kärra och det ångrar jag inte, trots min respektabla ålder av 50. Skitkul! Och det är inte så allvarligt som det kan verka. Det gick kalasbra att börja från noll och ta ett steg i taget. Alla är snälla och hjälpsamma.
Hoppas vi ses!
Mvh
Anders Z
Hejsan
Din bil har jag stått vid staketet och kollat på när den tävlat, den ser jäkligt bra ut på banan. Vad kör du för klass?
Mvh
Dennis
Tack tack, ja den går bra också, men jag har i o f sig inget att jämföra med. Men den har vunnit klassen med tidigare ägare, så det finns lite kvar att bevisa. Den går i klass 8A, d v s 6,5 kg/hk (som de flesta S2-or).
Mvh
Anders Z
Jag har så jäkligt mycket att göra nu med min firma och min dotter på 3år så racing starten kommer inte i första hand.
Jag försöker hålla det enkelt med några få mål för sommarens racing och jag har fått så mycket hjälp av SPVM gubbarna att det blir det som gäller först i år.
Men det kommer mer sommrar och vi ses var så säker
Du har ju den goda smaken att åka S2 -90
Mvh
Dennis[/quote]
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
SBF tekniska regler wrote:TR 5.8.3.2.5 Tilläggsbestämmelser:
I längsled får skyddsburen inte sträcka sig längre än mellan övre monteringspunkten för främre
och bakre hjulupphängningen som bär den vertikala kraften (fjädrar och stötdämpare).
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
SBF tekniska regler wrote:TR 5.8.3.2.5 Tilläggsbestämmelser:
I längsled får skyddsburen inte sträcka sig längre än mellan övre monteringspunkten för främre
och bakre hjulupphängningen som bär den vertikala kraften (fjädrar och stötdämpare).
Jäklar detta hade jag missat. Ändå har jag läst reglementet flera gånger.
Det är bara att plocka bort dessa stag. Lite justeringar får jag räkna med
Bra att du såg det så att jag kan ändra det nu istället för att stå med det vid besiktning.
Tackar för visat intresse
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13