Jag fick en ratt av min kompis som har suttit i en Golf gti. Det är en momo Benetton formula F1, den som är röd, grön, blå och gul. Den är nog lika gammal som bilen men den ser ut som ny.
Om inte navet passar, var kan man hitta nytt???
fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Hmmm... jag tycker att ratten är snygg, men lite tvivel har jag på att sätta den i Porschen.
Men annars så sätter den lite färg på en annars lite färglös bil.
Hursomhellst så tutar den fortfarande vid höger svängar.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Berätta gärna om du hittar någon lösning på tutan/ratten, min lider av samma symdrom. Själv löste jag det med att plocka säkringen, men man saknar tutan ibland
Jaguar wrote:Berätta gärna om du hittar någon lösning på tutan/ratten, min lider av samma symdrom. Själv löste jag det med att plocka säkringen, men man saknar tutan ibland
Jag tittade lite på det idag, det ser ut som att metall biten "tråden" som skall ha kontakt med ratten kommer åt navet på när man vrider på ratten och sluter kretsen och tutar.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
Fast det kan ju vara kul också. Med en sån ratt lär man få många kommentarer! Och mer 80-tal än så blir det inte heller.
Tack för att någon är på min sida.
Skulle jag kört den bilen med den ratten hade det blivit både hatt & lös skägg för bövelen..... attans gräslig ratt men visst ändå lite kul o se att du vågar sätta i den i bilen...
Fast det kan ju vara kul också. Med en sån ratt lär man få många kommentarer! Och mer 80-tal än så blir det inte heller.
Tack för att någon är på min sida.
Nej nej nej ... jag tycker fortfarande att ratten är ful som stryk. Men den lär få kommentarer och det kan ju var kul! Lite som om man skulle bära en handväska.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«