944 91:a En blå bil!

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
B_2
S2-Poster
Bilmodell: 944 85b
Årsmodell: 1987

Re: 944 91:a En blå bil!

#16 Post by B_2 »

IMG_20230218_201733087.jpg
Inte ens jag kan motivera varför jag ska ha två 944! :-? Och med andra projekt på lut så har jag beslutat mig för att sälja den blå.

Velat lite mellan min röda och S2:an, och landat i att sälja S2:an Fantastisk bil men den röda och jag har en lång och sentimental historia nu. :wink: Dessutom är jag för gammal för allt pulver i den blå. :oops:
Jag kommer lägga upp en mer seriös säljtråd framåt våren men tänker att ryktet kan få jobba fram till dess.
Ingen stress att sälja direkt och bilen går fortare upp i pris än vad jag hitintills betalar för varmgaraget. :wink:
Det som talar för bilen är i korthet hur sällsynt den är. En av 3,118 bilar tillverkade sista produktionsåret. :mrgreen: Totalt 14,071 tillverkade S2. :#944burn: (inte precis en dussinbil med svansmotor)

Hel tygklädsel har jag annars bara sett i en 911 och den är ju dessutom blå med porscheskript. Orginalmonterad Turbokaross, vinge och allt.
Stora ljudpaketet! Inredningen är hel förutom kasettdäcket och en reva i bagagegardinen. Jag tänkte sy upp en i samma blå scripttyg men har inte hittat nåt.
Motorn är helt tät! Åkte till Ålesund i Norge i somras och den drog ingen olja på hela resan.
Väntar fortfarande på fortkörningsböterna då det gick fort i bergen. :twisted: Helt galet vrid i motorn. :#pray:

Nya huvdämpare är på. Bakluckan verkar vara tät och är inte fullagad med silikon eller sån skit. :roll: Justerat pinsen där, elektriska öppningen är död men eftersom ni är medlemmar här på forumet så vet ni ju till 99% att det är själva knappen inne i kupen som är död.
Jag har bytt den trasiga bränlepumpen så bilen slutade vina. Det sitter nya ställbara Koni bak men framdämparna behöver bytas.
Takluckan är inte reparerad men kugghjul ligger i handsfacket så det vanliga felet på den alltså.
Småskavanker finns i lacken, en liten buckla som var tänkt att åtgärdas. Orginal nylackade fälgar och en uppsättning Cup 3 fälgar finns också.

Jag säljer helst till någon som vet vad det är för bil.
Jag kommer inte sälja bilen till någon som vill bygga banbil!
:#stupid:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply