En liten uppdatering;
Bilen är startad på min Maxxecu baserade ECU

Helt otroligt vad bra den går på de förladdade mapparna i Mtune!
Tror inte att avsaknaden av den strypnde AFM är hela sanningen, det ligger nog lite aggresivare tändkurva..
Jag har inte varit in och fått bilen mappad i bänken än dock... bla så sitter ju inte kompressorn där. än..
En av givarna tog nämligen å kastade in handduken lämpligt nog..
Den för TDC.
Men riktigt skönt att få allt arbete jag lagt ner i elbiten verifierat som korrekt
Det är ändå första gången jag bygger ett eget system från grunden och ställer in allt.
Stor bonus var att jag tänkt rätt kring ekonomimätaren, den funkade direkt
Jag har inte sett någon annan som fått den att fungera
En sak som är så otroligt grymt med Maxxecu är det inbyggda oscilloskopet i programvaran!
Utan det vet jag inte om jag hade hittat givaren så lätt, den funkade ju ändå i början..
Såhär ser det ut när givarna fungerar som dom ska och motorn spinner på.
DIN1 är TDC och Trigger rpm/startkransen
bra.jpg
När TDC givaren börjar spöka kan det se ut så här:
stoppar.jpg
Obra med flera olika TDC signaler...
När motorn går så ojämnt som den gör vid felaktig TDC så kan det se ut så här...
obra3.jpg
Två nya Bosch originalgivare är på väg med posten, får se när jag får dom.
Ambitionen är fortfarande att kompressorn skall på och bilen upp i bänken före hösten är slut

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.