När det gäller kamremmen är motorn till skillnad från sugmototrn en sådan där ventiler krockar med kolvarna om den går av (som dom flesta motorer). Men kamremmen är billig att byta, har för mig att det är 3-4 år eller något sådant på remmen. Mil brukar sällan bli problemet med nån servicepunkt, om du inte tänkt köra jäkligt mycket

Olja är bara byta varje säsong som vanligt, nån hyffsat bra syntetolja duger.
Tändstiften är mest viktigt att det är rätt värmetal för att undvika trubbel, det är rätt enkelt att ta ut ett stift och kolla skicket också, tar minuter.
Max varvtal enligt porsche är ju 6500rpm, du kan ju växla vid 6k ungefär så är det nog rätt lagom finns inte så mycket mer att hämta efter det

Växla inte ner till ettan medans bilen rullar, men det har du nog upptäckt redan..
Luftfilter och bränslefilter kan man ju hoppas att dom byttes nyligen, eller inte körts med så mycket. Luftfilter är enkelt att byta och inspektera, bränslefiltret sitter nedanför vindrutan, också rätt enkelt att byta, men lite mer slabb förstås