Trots att jag laddat upp 75 mek-bilder redan i år så känns det som det var länge sedan jag uppdaterade min biltråd ...en hel vecka sedan var det
![Image](http://team21.se/924S/2024-76.jpg)
Slotmags från Tuna-verken Eskilstuna, 7” breddade till 9” av Skullman, målade 2 gånger över svetsarna så det inte finns något litet hål/liten por kvar som det kan läcka ifrån
![Image](http://team21.se/924S/2024-77.jpg)
tillsnyggade på fram- och baksidan, jag själv såg inte lika snygg ut efter det jobbet med roterande stålborste på vinkelslipen
![Image](http://team21.se/924S/2024-78.jpg)
fick köpa en 25mm 60graders försänkare för stålinsatserna, hålen i fälgarna var för raka stålmuttrar med tjock planbricka ...inte så roligt att ha år 2024
![Image](http://team21.se/924S/2024-79.jpg)
pressade i stålinsatserna i min press ...drillpress, det går nog att trycka 1 ton kontrollerat i en riktig (Strands) pelarborr
![Image](http://team21.se/924S/2024-80.jpg)
Dessa hylsor är för rak 60graders krona, inte sfärisk som på Porsche. Så jag fick borra hål i stålmuttrarna, för ett styrhål 6mm, sedan med stegborr till exakt djup för att få en snygg kant, jag hade borrat ur en pinnbult med stegborret som jag gängade på muttrarna på och hade som styrning. Sedan gänga igenom stålmuttrarna och borsta till/grada utgången så den blev len och fin.
![Image](http://team21.se/924S/2024-81.jpg)
vikt på 6” telefon med 195/65x15 är 14,9kg (slitna däck)
![Image](http://team21.se/924S/2024-82.jpg)
vikt på 7” Group4 (fake) Fuchs med 18/60x15 TB5 är 16,55kg (halvslitna däck)
![Image](http://team21.se/924S/2024-83.jpg)
vikt på telefonfälgar breddade till 8” med 225/45x15 17,65kg (slitna däck)
![Image](http://team21.se/924S/2024-84.jpg)
vikt på slotmags 7” breddade till 9” med 245/40x15 är 19,65kg (nya däck)
![Image](http://team21.se/924S/2024-91.jpg)
samma däck från vänster till höger, är även i fallande ytterdiameter
![Image](http://team21.se/924S/2024-85.jpg)
Så här blev det, det blir lite synvilla med däcken på JP-fälgarna då de ser ut att vara mycket mundre dia än vad de är.
På bilden är även årets dekaler ditsatta, det var 26st sedan har det uppdaterats några gånger så jag tror det är 29st klubbsponsor-dekaler.
![Image](http://team21.se/924S/2024-86.jpg)
med 8” telefonerna och 21mm spacer
![Image](http://team21.se/924S/2024-87.jpg)
med 9” Slotmags utan spacer, check på den ...det har redan gått igenom besiktningen
![Image](http://team21.se/924S/2024-89.jpg)
bredden sedd bakifrån/underifrån, svårt att få bra på bild
![Image](http://team21.se/924S/2024-90.jpg)
bilen upplastad på glassbilen, och däckstället är laddat med 2 extra hjul + domkraft + brandsläckare + depåpresenningen
![Image](http://team21.se/924S/2024-88.jpg)
min prognos på bilens vikt, det ska bli kul att väga den imorgon och se om det stämmer efter allt som hänt med bilen sedan förra säsongen.
Och nu sitter jag och laddar mentalt på ett pensionat inför morgondagens dubbelrace med pcsr på Kinnekulle, lite grejor är redan avlastat och och bilen står redan rejs-besiktigad och klar på presenningen. Vi ser ut att klara oss utan regn och det ska bli 20gr C på eftermiddagen, det vore kul att köra en 1,00-tid eller till och med under minuten.