Frun besiktar bilar just nu, men jag har ett bekymmer med hennes klädsel vid besiktningstillfällena, hon släpar hem en massa papper med noter på som jag inte vill se!
förutom ojämn bromsverkan bak (vilket inte är något underligt om den stått still i ett år eller 2) så var det låg ljusbild.
När jag skulle fixa det så gick inte ens lyktorna upp. Riktigt så lågt var det inte vid besiktningstillfället.
I min undersökning om vad som var fel så är de lite varmgång i kablar (var så när frun köpte bilen) och då fixades det lite i härvan vid lykt motorn.
Eftersom felet verkar infinna sig igen så får det bli en lite mera grundlig undersökning.
IMG_2660.JPG
En bränd kontakt sågs på baksidan av ljusknappen. Eftersom detta fel inte är ovanligt så gick vi vidare.
IMG_2665.JPG
En knapp till hämtades efter att jag hade öppnat den första.
IMG_2664.JPG
Det finns en massa fjädrar och 3 bleck inuti, två av blecken är "höga" och en är "låg". Den "låga" tar mycket ström och den ena polen var utnött på bägge.
Dock så är en av de "höga" samma som den "låga" fast högre då...
Provade att slipa ner den "felaktiga" och eftersom det gick bra så fick den "rätta" sitta i polygripen mot bänkslipen
IMG_2663.JPG
Här en bild innan
IMG_2667.JPG
en bild efter
IMG_2668.JPG
Innan bakstycket trycks dit.
några plastbitar, 9 fjädrar, ett papper och 3 bläck. Det är nästan allt som finns i brytaren
IMG_2669.JPG
Nu gjorde jag en lite längre sladd denna gång, skall försöka få dit en hängsäkring så man slipper detta fel fler gånger.
Motorn var död så en "ny" från lagret fick komma dit.
I morgon skall ljusbilden fixas, dit kom vi inte idag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.