Generellt, av bilderna att döma, så har du lite för mycket trådmatning och lite för lite ström.
Minska trådmatningen och öka strömmen så kommer det bli bättre.
944 -86 | Processbilen - 1.8t swap
-
- S2-Poster
- Posts: 259
- Joined: 2017-07-10 11:54:37
- Bilmodell: Röd 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 132
- Joined: 2019-08-08 10:47:38
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | Processbilen - 1.8t swap
Tack för tips, precis vad jag behöver! Provade faktiskt öka strömmen och det vet bättre. Fast brände hål istället
Flusstråd är helt omöjligt i jämförelse! Iallafall för mig som inte kan, skulle tro att någon som kan svetsa kan använda flusstråd schyst.

Flusstråd är helt omöjligt i jämförelse! Iallafall för mig som inte kan, skulle tro att någon som kan svetsa kan använda flusstråd schyst.
-
- S-Poster
- Posts: 132
- Joined: 2019-08-08 10:47:38
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | Processbilen - 1.8t swap
Nu har jag fått tillbaka insug och vattenpumpshus från polaren som hjälpt mig svetsa. Blev så jäkla bra! Det är tajt som attan men kommer förhoppningsvis att fungera.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- S-Poster
- Posts: 132
- Joined: 2019-08-08 10:47:38
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | Processbilen - 1.8t swap
Fick i staget till intercoolern igår. Var lite osäker på om fyrkantsröret skulle vara krallig nog men den känns galet stabil. Hade tänkt göra några snedsträvor bakåt men tror nog jag hoppar det om jag inte märker att bilen rollar mycket.
(Notera att skruvarna inte är kortade och kabeln trycker på bakifrån vilket ger vinkeln framåt på intercoolern)
(Notera att skruvarna inte är kortade och kabeln trycker på bakifrån vilket ger vinkeln framåt på intercoolern)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users