Tack ska du ha!

Tack ska du ha!
Så kan det förstås vara, det har jag inte tänkt på. Jag ska också undersöka jordpunkten under instrumentbrädan (igen) och strömkabeln till klockan. Jag har varit inne där och rotat när jag höll på med fläktkontrollen, så det är möjligt att det har blivit lite dålig kontakt någonstans.
Så funkar klockan i min 911 -77a sedan något år. Det kom efter att ha stått en vinter utan spänning. Det är som om den beckat ihop och behöver extraknuffen från 13-14 volt när bilen körs för att gå. Har inte funderat mer på det hela, klockan är ju mer än 40 år, får väl helt enkelt skicka iväg den någonstans.felix83 wrote: ↑2021-08-18 06:06:48 Ett nytt problem som har dykt upp är att klockan (som tidigare höll tiden mycket bra) nu har börjat få spel. Ofta så tappar den räkningen när jag stänger av bilen. Den går fortfarande, men inte rätt. Om jag ställer klockan rätt när jag startar bilen så håller den tiden medans jag kör, men när jag parkerar och stänger av motorn så är det samma visa igen. Någon som har en gissning om vad felet kan vara?
Djupare undersökning får bli till vintern när bilen är undanställd. Då ska jag även försöka fixa vägmätaren och lite annat.
Toppen, tack för den! Det kan ju vara så att min jord är på väg att ge sig, men att vibrationerna vid körning förbättrar kontakten. Får skriva upp det på att göra-listan.
Users browsing this forum: No registered users