Anders Larsson wrote:Slangen bytte jag under tisdagen och det var ju lite bökigare än jag trodde iom. att anslutningen på styrväxeln satt tråkigt till..men nu är det gjort och det verkar hålla tätt ocksåAnders Larsson wrote:
Högtrycksslangen mellan pump och kuggstång började läcka i höstas..ny inköpt så det är väl bara att ställa på bilen den 1:e April nu o köra upp på lyften igen på OK för byte...hoppas den inte är svår att byta
968 CS 1995 *SÅLD*
- Anders Larsson
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: 968 CS 1995
PORSCHE 968 CS 1995
PCS #7876
PCS #7876
- Anders Larsson
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Har sökt lite här på forumet men har svårt att hitta en bra beskrivning på hur man får bort glaset på en backspegel till 968.
Har gjort det förut men det har runnit ett par år under bron sen sist så jag har glömt
Vet att jag ska in i hålet på undersidan och man anar en tandning där inne. Man ska göra något med den? typ skjuta åt ena hållet eller vrida? Plast är känsligt så vill inte bända sönder, bättre att göra rätt
Spegelfoten har hoppat isär för mig och jag har för mig det är lättast att ta isär alltihop för att kunna pressa fjädern.
Har gjort det förut men det har runnit ett par år under bron sen sist så jag har glömt

Vet att jag ska in i hålet på undersidan och man anar en tandning där inne. Man ska göra något med den? typ skjuta åt ena hållet eller vrida? Plast är känsligt så vill inte bända sönder, bättre att göra rätt

Spegelfoten har hoppat isär för mig och jag har för mig det är lättast att ta isär alltihop för att kunna pressa fjädern.
PORSCHE 968 CS 1995
PCS #7876
PCS #7876
- Peedster
- Addict
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
Yes, in med en flat skruvmejsel i tandningen och håll andra handen om glaset så det är stilla. Sen drar du mejseln åt någon sida tills glaset släpper med lite ruck.
Busenkelt...
Lycka till!
Busenkelt...
Lycka till!
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor