Hej!
Angående guideplåten om det nu är den rostfria ni pratar om med insexskruvarna som sitter minst sagt fast.
Jag tog svetsen och värmde skruven ordentligt röd sen var det bara att stoppa i nyckel och lossa utan problem.
/Joakim
Moderatorer: thesaint, John, Pär Hylander, patand, Joakim
Nahpets skrev:Min amatörmässiga bedömning är följande ... häng med:
att någonstans på USAs västkust, närmare bestämt i Medford i delstaten Oregon finns en kille som heter Kenneth som kör en Porsche 928 GTS 93 årsmodell. Denne har med stor sannolikhet slarvat med servicen på sin bil. Vederbörande är antagligen ingen (hemma)mekaniker heller och snålar in på sin bil därför att:
1. Han kan inte byta bromsvätska själv, inte heller kan han bedöma skicket på oken. Med andra ord, ingen hardcore porsche fantast.
2. Han har ingen relation till sin mekaniker och är antagligen inget stamkund hos en heller. En gedigen ägare frågar hur det gick med servicen/reparationen. (En mekaniker med yrkesstolthet ger feedback på intrycket av skicket på bilen, speciellt en sportbil och absolut en porsche 928 GTS).
3. Han är inte villig att pröjsa servicen på bromsvätskebyten, vilket betyder att han har inte koll på serviceintervallen. För vem sparar på säkerhetsdetailjer??
4. Enligt hans utsago, så bad han mekanikern att ersätta dessa ok med nya, snyggare. Han vet inget som dessa skick. bara att de bromsade som de skulle när de väl satt på bilen.
Efter mina försdomsfulla påståenden ska jag nu skicka ett mail och fråga lite om hans bil och intresse och se hur rätt/fel jag var.
we thank Thee.
Nahpets skrev:Till slut hittade jag flowet och bästa tid slutade på 1,05.6.
patand skrev:Nahpets skrev:Till slut hittade jag flowet och bästa tid slutade på 1,05.6.
Skaplig tid.
Kullen är rolig och att hålla fart under först bron kräver att man har tungan rätt i mun. Har man inte riktigt rätt ingång under bron och vägrar släppa av så hamnar man som jag gjorde med högerhjulen lite utanför banan på andra sidan bron, riktigt spännade...
emm skrev:Jag måste säga att det är riktigt kul att läsa dina inlägg!
Användare som besöker denna kategori: Yahoo [Bot] och 1 gäst