944 2,7l -89 | Ellinor
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
944 2,7l -89 | Ellinor
Hej alla bilfrälsta!
Lägger här upp en projekttråd på ögonstenen.
Bakgrund:
Köpte bilen för två somrar sedan av en äldre herre i Skurup, som inte kunde behålla den pga dålig hälsa. Har blivit många härliga minnen bakom ratten, sedan handslaget ägde rum.
Har tidigare enbart lämnat in ögonstenen till verkstäder, dels hos Myggan i Tomelilla(rekommenderas VARMT!) och dels till 3xLarsson i Malmö. Har av flera bekanta blivit avrådd att inte själv meka med bilen, då det sitter ett Porschemärke i fronten. Har dock på sistone börjat få upp ögonen för hur lättmekad 944:an egentligen är. Krävs långtifrån raketingejörexamen för att serva, underhålla och fixa enklare byten av delar.
Efter att en längre tid benämnt bilen vid ”Bettan” eller ”gamla Bettan”, som hon inte alls förtjänade att bli kallad, tog jag en lång funderare på ett bättre namn. Efter många sömnlösa nätter, dök plötsligt namnet Ellinor upp. Och NEJ, DET HAR INGET ATT GÖRA MED DEN SENASTE VERSIONEN AV FILMEN GONE IN 60 SECONDS från 2000 (som dock inte alls är lika välgjord som originalet!). Detta är anledningen till projektnamnet. För er som läst raderna ovan och nu himlar med ögonen, ber jag om ursäkt att jag slösat bort 60 sekunder av ert liv.
För er som läser dessa projekttrådar för att bli hänförda av ingenjörskonst och väldiga modifikationer, måste jag varna er redan nu att sådan kommer med största sannolikhet inte att finnas i denna projekttråd.
Följande ska åtgärdas:
Byte av bromsbelägg
Bromsok målas
Service FIXAT
Reperation av fälgar
Nya sommardäck bak FIXAT
Reparation av LMM FIXAT
Rupping & Vaxning FIXAT
Nya stenskottsskydd
Montera av fronten och byta emblem FIXAT
Byte av rotor & fördelarlock FIXAT
Byte av bränslefilter FIXAT
Ny bromsvätska
Hål i avgasröret
Solskyddsfilm i bakluckan
Rost på trösklar FIXAT
Stenskott på front & huv
Backspegel monteras
Allmän genomgång av inredningen
Ev. målning av motorrumsdetaljer
Felsökning av TPS:en
Har letat runt bland trådar, men kan inte hitta någon 2,7L 944:a. Nog finns det väl fler som äger en sådan?! Eller ska jag bli den första att lägga upp en sådan tråd?
Mottar med glädje tips, idéer och trix!
Lägger här upp en projekttråd på ögonstenen.
Bakgrund:
Köpte bilen för två somrar sedan av en äldre herre i Skurup, som inte kunde behålla den pga dålig hälsa. Har blivit många härliga minnen bakom ratten, sedan handslaget ägde rum.
Har tidigare enbart lämnat in ögonstenen till verkstäder, dels hos Myggan i Tomelilla(rekommenderas VARMT!) och dels till 3xLarsson i Malmö. Har av flera bekanta blivit avrådd att inte själv meka med bilen, då det sitter ett Porschemärke i fronten. Har dock på sistone börjat få upp ögonen för hur lättmekad 944:an egentligen är. Krävs långtifrån raketingejörexamen för att serva, underhålla och fixa enklare byten av delar.
Efter att en längre tid benämnt bilen vid ”Bettan” eller ”gamla Bettan”, som hon inte alls förtjänade att bli kallad, tog jag en lång funderare på ett bättre namn. Efter många sömnlösa nätter, dök plötsligt namnet Ellinor upp. Och NEJ, DET HAR INGET ATT GÖRA MED DEN SENASTE VERSIONEN AV FILMEN GONE IN 60 SECONDS från 2000 (som dock inte alls är lika välgjord som originalet!). Detta är anledningen till projektnamnet. För er som läst raderna ovan och nu himlar med ögonen, ber jag om ursäkt att jag slösat bort 60 sekunder av ert liv.
För er som läser dessa projekttrådar för att bli hänförda av ingenjörskonst och väldiga modifikationer, måste jag varna er redan nu att sådan kommer med största sannolikhet inte att finnas i denna projekttråd.
Följande ska åtgärdas:
Byte av bromsbelägg
Bromsok målas
Service FIXAT
Reperation av fälgar
Nya sommardäck bak FIXAT
Reparation av LMM FIXAT
Rupping & Vaxning FIXAT
Nya stenskottsskydd
Montera av fronten och byta emblem FIXAT
Byte av rotor & fördelarlock FIXAT
Byte av bränslefilter FIXAT
Ny bromsvätska
Hål i avgasröret
Solskyddsfilm i bakluckan
Rost på trösklar FIXAT
Stenskott på front & huv
Backspegel monteras
Allmän genomgång av inredningen
Ev. målning av motorrumsdetaljer
Felsökning av TPS:en
Har letat runt bland trådar, men kan inte hitta någon 2,7L 944:a. Nog finns det väl fler som äger en sådan?! Eller ska jag bli den första att lägga upp en sådan tråd?
Mottar med glädje tips, idéer och trix!
Last edited by Martin_T on 2010-05-07 08:05:50, edited 2 times in total.
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Lägger upp en bild på när jag köpte Porschen för 2 år sen...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Beställde lite delar från Utzon.
Visste inte hur längesen alla delar byttes av förre ägaren, så jag beställde nya. Blev följande grejor:
-Bromsbelägg fram Ferrodo
-Bromsbelägg bak
-Tändstift
-Brytare
-Fördelardosa
-Oljefilter
-Bränslefilter
-Magnetisk oljeplugg
-Bromsvätska Super Blue Racing
-Huveblem
-Monteringssatser bak och fram.
-Stenskottsskydd (ej med på bilden)
-Låsbara hjulmuttrar (dom gamla börjar vittra isönder)
Visste inte hur längesen alla delar byttes av förre ägaren, så jag beställde nya. Blev följande grejor:
-Bromsbelägg fram Ferrodo
-Bromsbelägg bak
-Tändstift
-Brytare
-Fördelardosa
-Oljefilter
-Bränslefilter
-Magnetisk oljeplugg
-Bromsvätska Super Blue Racing
-Huveblem
-Monteringssatser bak och fram.
-Stenskottsskydd (ej med på bilden)
-Låsbara hjulmuttrar (dom gamla börjar vittra isönder)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Har varit lite dålig med att uppdatera.
Har på senaste tiden haft mycket annat att göra, så arbetet på porschen har kommit i andra hand.
Fick hjälp av fadern och flickvännen att vaxa och göra bilen fin inför säsongen. Förre ägaren har varit VÄLDIGT pedant när det gäller lacken på bilen, så det blev ingen gigantisk förändring utseendemässigt, men lacken känns som om den nyligen lades på bilden. Vilken skillnad. Flickan är nu så stolt över att hon hjälpt till att hon uppmanar mig att köra ut och köra med bilen. Då självklart med henne i passagerarsätet med ett stort leende på läpparna.
Har länge gått och stört mig på hur Porschevapnet ser ut i fronten(pedantisk som man är med sin sportbil) och efter att man klickade på köpknappen hos utzon, har jag försökt läsa in mig på clark's garage hur frontplåten moteras bort.
Helgen efter vaxningen av bilen dök jag in i garaget och började att ta itu med porschevapnet. 4 skruvar i bakkant på plåten, 2 muttrar som lossas vid var lampa och 2 st skruvar i nedkanten på var sidan, och sedan skulle plåten vara borta. Optimistisk hobbymekaniker som man är, kastade jag mig på projektet och började lossa alla skrivar och muttrar. När allt var borttaget/lossat, var det enligt manualen bara att lyfta plåten i bakkant men ICKE! Satt som berget. Efter en halvtimmes ryckande och svärande fick jag tillslut se mig besegrad. Fick ringa på min farbror som efter en stunds ryckande konstatarade att plåten är invikt under en annan plåt. Blev att sätta på vapnet genom att lyfta så gappet mellan plåtarna var stora nog att få in en liten manshand(min farbrors) och klämma på vapnet. Måste dock varna alla som funderar på att byta vapnet att gummilisten som levereras med vapnet är omänskligt att få på OCH stanna kvar när det ska monteras mot plåten. Visar en bild på skillnaden , så förstår ni varför jag störde mig på det. Nästa sak att attakera var bränslefiltret. Har bytt filter på andra bilar, så det skulle inte ta lång tid(sade en röst i skallen). Hissade upp bilen och ställde den på ramper. Gled under och började pilla med filtret. bultarna ville ganska enkelt lossna från filtret, men ville absolut inte lossna från varrandra. Efter en runda till Mekonomen för att fixa rostlösningsmedel lyckades en riklig mängd CRC RostFlash särskilja bultarna från varrandra och filtret.
Hann även med att byta tändstift, fördelarlock och rotor. Allt gick smärtfritt fram tills att rotorns skruv skulle av. Visade sig att förra gången rotorn byttes, kladdades lite fästmassa på skruven vilket gjorde den helt omöjlig att få bort med insektsnyckel. Slutade med att jag fick smula isönder den gamla rotorn och såga ett spår i skruven för att överhuvudtaget kunna få den nya rotorn på. Tog verkligen otroligt mycket mer tid än vad jag förväntade mig att det skulle ta. Detta var allt för denna gången, men ska snart uppdatera med en ny verkstadsrapport. Är verkligen kul att var gång man pillar med bilen lär man sig något nytt och förstår mer och mer hur bilen är uppbyggd.
Har på senaste tiden haft mycket annat att göra, så arbetet på porschen har kommit i andra hand.
Fick hjälp av fadern och flickvännen att vaxa och göra bilen fin inför säsongen. Förre ägaren har varit VÄLDIGT pedant när det gäller lacken på bilen, så det blev ingen gigantisk förändring utseendemässigt, men lacken känns som om den nyligen lades på bilden. Vilken skillnad. Flickan är nu så stolt över att hon hjälpt till att hon uppmanar mig att köra ut och köra med bilen. Då självklart med henne i passagerarsätet med ett stort leende på läpparna.
Har länge gått och stört mig på hur Porschevapnet ser ut i fronten(pedantisk som man är med sin sportbil) och efter att man klickade på köpknappen hos utzon, har jag försökt läsa in mig på clark's garage hur frontplåten moteras bort.
Helgen efter vaxningen av bilen dök jag in i garaget och började att ta itu med porschevapnet. 4 skruvar i bakkant på plåten, 2 muttrar som lossas vid var lampa och 2 st skruvar i nedkanten på var sidan, och sedan skulle plåten vara borta. Optimistisk hobbymekaniker som man är, kastade jag mig på projektet och började lossa alla skrivar och muttrar. När allt var borttaget/lossat, var det enligt manualen bara att lyfta plåten i bakkant men ICKE! Satt som berget. Efter en halvtimmes ryckande och svärande fick jag tillslut se mig besegrad. Fick ringa på min farbror som efter en stunds ryckande konstatarade att plåten är invikt under en annan plåt. Blev att sätta på vapnet genom att lyfta så gappet mellan plåtarna var stora nog att få in en liten manshand(min farbrors) och klämma på vapnet. Måste dock varna alla som funderar på att byta vapnet att gummilisten som levereras med vapnet är omänskligt att få på OCH stanna kvar när det ska monteras mot plåten. Visar en bild på skillnaden , så förstår ni varför jag störde mig på det. Nästa sak att attakera var bränslefiltret. Har bytt filter på andra bilar, så det skulle inte ta lång tid(sade en röst i skallen). Hissade upp bilen och ställde den på ramper. Gled under och började pilla med filtret. bultarna ville ganska enkelt lossna från filtret, men ville absolut inte lossna från varrandra. Efter en runda till Mekonomen för att fixa rostlösningsmedel lyckades en riklig mängd CRC RostFlash särskilja bultarna från varrandra och filtret.
Hann även med att byta tändstift, fördelarlock och rotor. Allt gick smärtfritt fram tills att rotorns skruv skulle av. Visade sig att förra gången rotorn byttes, kladdades lite fästmassa på skruven vilket gjorde den helt omöjlig att få bort med insektsnyckel. Slutade med att jag fick smula isönder den gamla rotorn och såga ett spår i skruven för att överhuvudtaget kunna få den nya rotorn på. Tog verkligen otroligt mycket mer tid än vad jag förväntade mig att det skulle ta. Detta var allt för denna gången, men ska snart uppdatera med en ny verkstadsrapport. Är verkligen kul att var gång man pillar med bilen lär man sig något nytt och förstår mer och mer hur bilen är uppbyggd.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
-
- Turbo-Poster
- Posts: 669
- Joined: 2008-10-25 07:03:10
- Bilmodell: 993 C2
- Location: Hyssna / Katrineholm
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Hej
Ser ut att bli riktigt bra och bilen ser jätte fin ut...
/Micke

Ser ut att bli riktigt bra och bilen ser jätte fin ut...
/Micke
Nordic Jack 993 Carrera 2
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Man bugar och bockar. Alltid kul att få uppskattning för skicket på bilen.watp wrote:Hej![]()
Ser ut att bli riktigt bra och bilen ser jätte fin ut...
/Micke
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Fick tummen ur, och i lördags byttes bromsvätskan för första gången på många år(vet inte när förre ägaren bytte den senast, men att dömma av hur vätskan såg ut bör det nog ha varit ett bra tag sedan).
Bilen pallades upp och hjulen åkte av. Fick låna en trycksättningsslang till bromssystemet av farbrorn(tackar vänligast!). På detta sätt kunde jag fixa bromsvätskabytet själv utan att någon satt i bilen och pumpade.
Bromssystemet trycksattes med luft från ett däck, och när jag första gången satte på locket till bromsvätsketanken och anslöt slangen till ett reservdäck, gled locket av och jag fick bromsvätska i ansiktet och på kläderna. För att inte tala om min kära bil som blev nersölad av bromsvätska på lack och i motorrum. Verkligen inte en bra start på en solig meckardag
Luftnipplarna lossades enligt instruktioner från Clark's Garage http://www.clarks-garage.com/pdf-manual/brake-01.pdf, men upptäckte till min förvåning att där fanns 2 olika storlekar på nipplarna beroende på om dom satt bak eller fram. Någon som varit med om liknande? Kollade på utzon idag, och han säljer 2 olika nipplar, men i samma storlek dvs 7mm. På bilen satt det 8:or fram och 7:or bak.
Bilen har fått äran att vara studenttransport, så ikväll ska hon få lite omvårdnad i form av tvättning och invändig städning. Tänkte också försöka sätta upp innerbackspegeln som legat i baksätet i ett halvår medans jag kört med en provisorisk backspegel.
Ska försöka ta några bilder på bilen i studentkostym imorgon.
Det var allt för denna gången...
Bilen pallades upp och hjulen åkte av. Fick låna en trycksättningsslang till bromssystemet av farbrorn(tackar vänligast!). På detta sätt kunde jag fixa bromsvätskabytet själv utan att någon satt i bilen och pumpade.
Bromssystemet trycksattes med luft från ett däck, och när jag första gången satte på locket till bromsvätsketanken och anslöt slangen till ett reservdäck, gled locket av och jag fick bromsvätska i ansiktet och på kläderna. För att inte tala om min kära bil som blev nersölad av bromsvätska på lack och i motorrum. Verkligen inte en bra start på en solig meckardag

Luftnipplarna lossades enligt instruktioner från Clark's Garage http://www.clarks-garage.com/pdf-manual/brake-01.pdf, men upptäckte till min förvåning att där fanns 2 olika storlekar på nipplarna beroende på om dom satt bak eller fram. Någon som varit med om liknande? Kollade på utzon idag, och han säljer 2 olika nipplar, men i samma storlek dvs 7mm. På bilen satt det 8:or fram och 7:or bak.
Bilen har fått äran att vara studenttransport, så ikväll ska hon få lite omvårdnad i form av tvättning och invändig städning. Tänkte också försöka sätta upp innerbackspegeln som legat i baksätet i ett halvår medans jag kört med en provisorisk backspegel.
Ska försöka ta några bilder på bilen i studentkostym imorgon.
Det var allt för denna gången...
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Ser fantastisk fin ut!
Tänk bara på att bromsvätska är väldigt aggresivt mot lack!
Ses på vägarna förhoppningsvis.
Tänk bara på att bromsvätska är väldigt aggresivt mot lack!
Ses på vägarna förhoppningsvis.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Hej emm!
Ja, tyvärr fick jag erfara bromsvätskans aggresivitet mot lack. Blev ett lodrätt märke på ena framskärmen efter explosionen. Försökte kvickt torka bort det, men det blev ett märke trots mina ansträngningar.
Hoppas verkligen vi ses på vägarna. Kör du någon porscheslalom eller banracing i sommar?
Ja, tyvärr fick jag erfara bromsvätskans aggresivitet mot lack. Blev ett lodrätt märke på ena framskärmen efter explosionen. Försökte kvickt torka bort det, men det blev ett märke trots mina ansträngningar.
Hoppas verkligen vi ses på vägarna. Kör du någon porscheslalom eller banracing i sommar?
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Martin_T wrote:Hej emm!
Ja, tyvärr fick jag erfara bromsvätskans aggresivitet mot lack. Blev ett lodrätt märke på ena framskärmen efter explosionen. Försökte kvickt torka bort det, men det blev ett märke trots mina ansträngningar.
Hoppas verkligen vi ses på vägarna. Kör du någon porscheslalom eller banracing i sommar?
Tanken var så, men min bil och jag är inte kompisar...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Du har väl inte gått och varit otrogen?!emm wrote:Martin_T wrote:Hej emm!
Ja, tyvärr fick jag erfara bromsvätskans aggresivitet mot lack. Blev ett lodrätt märke på ena framskärmen efter explosionen. Försökte kvickt torka bort det, men det blev ett märke trots mina ansträngningar.
Hoppas verkligen vi ses på vägarna. Kör du någon porscheslalom eller banracing i sommar?
Tanken var så, men min bil och jag är inte kompisar...

Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Men Ellinor tar väl med Dig på söndag, Martin?? 

/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
- Martin_T
- S-Poster
- Posts: 86
- Joined: 2009-09-25 09:05:54
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Definitivt!
Hon fick lite kärlek igår i form av rengjord TPS(gasspjällsgivare) och en ny växelspaksdamask
har lite problem med att tomgången är väldigt ojämn. har ställt om det tillfälligt så att tomgången är förhöjd, till ca 1100 rpm. Kan motorn ta stryk av detta?
jesper, har du gjort några modofieringar inför söndagen? Vill ju gärna ha något annat att klaga på, nu när du har bytt generatorrem
Annars får jag ta till "kör lite långsammare då jag festade igår...."
Ses på söndag! Get your gameface on!
Hon fick lite kärlek igår i form av rengjord TPS(gasspjällsgivare) och en ny växelspaksdamask

har lite problem med att tomgången är väldigt ojämn. har ställt om det tillfälligt så att tomgången är förhöjd, till ca 1100 rpm. Kan motorn ta stryk av detta?
jesper, har du gjort några modofieringar inför söndagen? Vill ju gärna ha något annat att klaga på, nu när du har bytt generatorrem

Annars får jag ta till "kör lite långsammare då jag festade igår...."
Ses på söndag! Get your gameface on!
Porschemissbrukare
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
http://www.garaget.org/?car=105418
944 2,7L -89 "Ellinor"
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
Re: 944 2,7l -89 | Ellinor
Hehe... jag fick på nya framdäck igår, men det hjälper väl knappast nu när Du har ny växelspaksdamask 

/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Who is online
Users browsing this forum: No registered users