924 -76 Kompressor

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
JBlom
Addict
Bilmodell: VW Typ3 Squareback

#106 Post by JBlom »

Bilhuset i Bergeforsen kan ju fortfarande fixa förtunningsbaserad lack. :)
Fast inte alla olika kulörer då.
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575

Gulen
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#107 Post by Gulen »

Tack för tipset!

Anledningen till att det blev vattenbaserat på grundfärgen, är att de hade slut på den förtunningsbaserade. Själva gulfärgen är furtunningsbaserad och skulle gå att måla på denna vattenbaserade grundfärg. Tänkte lacka klart i helgen.

Gulen
S-Poster

#108 Post by Gulen »

Idag blev det gult i motorrummet igen. Skönt att det nästan är klart, ska lägga lite mattsvart i lyktpottorna imorgon och börja skruva tillbaka delar i motorrummet.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Bosse
Dekal-Nisse
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990

#109 Post by Bosse »

Gulen wrote:Idag blev det gult i motorrummet igen. Skönt att det nästan är klart, ska lägga lite mattsvart i lyktpottorna imorgon och börja skruva tillbaka delar i motorrummet.
Prova först utan MATTSVART. Kan bli riktigt snyggt :roll:
Det går ju att addera senare för hand om det inte blir bra med gult.
Bosse

Gulen
S-Poster

#110 Post by Gulen »

Bosse,

såg denna (cab.jpg) strax utanför Hannover i somras, är det du? (fälgarna är dock annorlunda)

Jag tycker det blir för mycket gult utan det mattsvarta, och jag gillar kombinationen av mattsvart och gult.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Gulen
S-Poster

#111 Post by Gulen »

Uppdatering på vad som händer:

Har börjat skruva ihop bilen efter omlackningen av motorrummet, idag har jag måttat på en ny IC, en luftkyld denna gång. IC:n på bilden satt på bilen när jag köpte den (då den fortfarande var en 4-cyl turbo).
IC:n består av 1 och 2/3 cellpaket som är hopsvetsat och var tidigare placerat framför vattenkylaren och under frontplåten, och blev därför begränsad i höjdled.
Den nya motorn som jag planerar byta till, är något "modernare" än M20:in och därmed några centimeter kortare, och den kommer även att placeras en bit längre bak. De båda faktorerna gör att det kommer finnas utrymme att placera vattenkylare och IC längre bak i bilen, och det betyder att det även finns mer plats på höjden. Nya varianten på IC:n kommer att bli ca 150 mm högre än den på bilden. Det här blir fjärde varianten på IC till denna bil...

944_Driver
Addict
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej

Re: 924 -76 Kompressor

#112 Post by 944_Driver »

Ingen uppdatering på detta spännande bygge? :)

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

Post Reply