Anledningen till att det blev vattenbaserat på grundfärgen, är att de hade slut på den förtunningsbaserade. Själva gulfärgen är furtunningsbaserad och skulle gå att måla på denna vattenbaserade grundfärg. Tänkte lacka klart i helgen.
Idag blev det gult i motorrummet igen. Skönt att det nästan är klart, ska lägga lite mattsvart i lyktpottorna imorgon och börja skruva tillbaka delar i motorrummet.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gulen wrote:Idag blev det gult i motorrummet igen. Skönt att det nästan är klart, ska lägga lite mattsvart i lyktpottorna imorgon och börja skruva tillbaka delar i motorrummet.
Prova först utan MATTSVART. Kan bli riktigt snyggt
Det går ju att addera senare för hand om det inte blir bra med gult.
Bosse
Har börjat skruva ihop bilen efter omlackningen av motorrummet, idag har jag måttat på en ny IC, en luftkyld denna gång. IC:n på bilden satt på bilen när jag köpte den (då den fortfarande var en 4-cyl turbo).
IC:n består av 1 och 2/3 cellpaket som är hopsvetsat och var tidigare placerat framför vattenkylaren och under frontplåten, och blev därför begränsad i höjdled.
Den nya motorn som jag planerar byta till, är något "modernare" än M20:in och därmed några centimeter kortare, och den kommer även att placeras en bit längre bak. De båda faktorerna gör att det kommer finnas utrymme att placera vattenkylare och IC längre bak i bilen, och det betyder att det även finns mer plats på höjden. Nya varianten på IC:n kommer att bli ca 150 mm högre än den på bilden. Det här blir fjärde varianten på IC till denna bil...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.