För egen del var jag i den kungliga huvudstaden i helgen.
Hmmm, var Du uppe i Köpenhamn då eller? (Sorry off topic).
Personligen hade jag nog varit ganska petig med historiken på en nyare elva (964 &c.) eftersom det i alla fall handlar om en hel del pengar och vid framtida säljtillfälle får man - kostnadsmässigt - stå för avsaknad av historik om man inte behåller vagnen under längre tid och för bok ordentligt.
Avsaknad historik "kostnaden" ska väl nuvarande säljare stå för. Man ska inte betala för en "fullhistorik bil" om den inte har historik. Sen blir det väl bara bättre och bättre om man håller noga anteckningar på vad man själv gör med bilen.
Säger jag som köpe en historiklös 951a
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Det var precis vad jag menade Om priset är rätt så att det täcker risken för att något dyrt är misskött eller att vagnen rullat ett extravarv på mätaren så är det ju bra, dock tycker jag att de här bilarna är så pass dyra även när de är billiga så att ett kännbar oförberedd omkostnad strax efter köp kan vara deprimerande ända fram till jul. Jag köpte själv min 924 helt utan historik men det är liksom en annan sak, den kostar ju inget varken i inköp eller delar, om man jämför.
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Dokumentationen i sig är ju hyggligt intressant, men det är också
intressant vem som har jobbat med bilen.
Det finns ju inte så många som verkligen kan skruva 964:or i Sverige.
I vissa fall (dock inte i mitt fall) så är ju till och med ägaren själv bättre än
verkstäderna..
(Min bil har ingen dokumentation alls, men det är ganska tydligt vad som
är gjort - och vem som har gjort det )
Pehr Johnsson wrote:
Jo jag har pratat med en jag känner som har en asfin 93:a som jag kan få känna lite på. Bilen var kanske till salu också..... (fast den är inte svart...)
Bilen som jag skrivit om tidigare i tråden, den på Ucars är visst borta både från Blocket och från Ucars websida. Undrar om den blit såld eller om ägaren tröttnat och tog hem den igen.
Markland wrote:Jag var själv och tittade på UCars bilen.
Mitt intryck var precis som du sa, att den kändes slö. Men det som verkligen fick mig att backa var två saker:
1. Tomgången hoppade konstant mellan 500 varv och 2000 varv samt att motorn var slö.
2. Säljaren var alldeles för "på" för att kännas seriös för fem öre.
Precis som jag upplevde det. Tomgången är kanske ett större problem än jag trodde, men jag märkte det också.
Sen var dom som sagt riktigt aggressiva på att sälja. Direkt efter provturen så var första frågan "Ska vi in och skriva papper nu då?" Sen drog dom en historia om en kille som skulle komma ner och byta in en Miata dagen efter och han skulle minsann köpa bilen och att den då skulle vara borta dagen efter.
Nu ligger Ucars bilen ute igen för det facila priset 270.000!! Den blev såld i höstas till en kille i Hässleholm (?) och när han hämtade den så hade de lyckats att repa taket och gjort en bula i takluckan. Det blev tydligen en tvist om detta och nu ligger bilen ute för ytterligare 20 papp.
Om skadan på taket är fixad vette katten. Dom hade fusklagat för att försöka dölja vad dom gjort. När jag provade den bilen. Hade den fladdrande tomgång, gick "så där" och bakvingen lät hemskt.