Är detta bra ?

Förslag på förändringar och funktioner.
Message
Author
User avatar
Ragnar Joensen
Addict
Posts: 1342
Joined: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Eslöv (Skåne's metropol)
Contact:

Re: Är detta bra ?

#16 Post by Ragnar Joensen »

Jag håller med att just det att genom att vi är ett öppet forum, eller community om man vill, är det mycket användarna som avgör hur sidan ser ut.

Men det som jag känner, är att förslag bemöts med tystnad. Eller i vissa fall med löjliga "motargument". Och det är bästa sättet att ta livet av ett öppet forum.

Moderatorer på såna forum har ett stort ansvar. Inte att springa efter varje förslag och ändra upplägget stup i kvaretn, utan vara aktiva, lyssna av stämningen och önskemålen, kanske lyfta det som inte är så aktuellt, och låta det leva som lever av egen kraft.

Och klippa bort det som inte har en framtid. Och skapa förutsättningar för nya saker som dyker upp.

Men framförallt att vara aktiv.

Jag har största respekt för att Jocke var med och la första stenen i det här forumet, men om han har gått vidare och kanske köpt en V70 eller nått sånt, bör hann lämna klubban till nästa man.

Om vi inte flyttar på oss, utvecklar oss och justerar oss till utvecklingen, då dör vi. Var så säker.

När det gäller röstningar, tycker jag att det är lite tungt och omständigt. Lite "over-the-top-demokratiskt". Kommer det förslag, så gör en bedömning om det låter vettigt, lyssna av kommentarer och verkställ. Funker det, så funkar det. Funkar det inte, ja då är det aldrig för sent at göra om. Jag säger inte att vi skall ändra forumet en gång pr vecka, men lite mer dynamik än vi har idag.

Och egentligen struntar jag i om mitt förslag hamnar i soptunnan eller ej, men jag ser andra förslag som står obesvarade.
Porsche fantast !

968 1992

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Är detta bra ?

#17 Post by Erol »

emm wrote:
Maxx wrote: Hear hear! *tumme upp*


+1
Fixat!

Trådarna med varvtider ligger nu i ett underforum till träffar/bankörning


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users