Hmm.. man är ganska lättpåverkad som barn va?

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

Hmm.. man är ganska lättpåverkad som barn va?

#1 Post by broberg »

Jo, antar att man som barn är väldigt lätt att påverka..

Vi städade på vinden häromdan, och jag hittade en låda med leksaker som jag haft.. En jäkla massa lego och en del små bilar :D

denna hittade jag och lade ihop ett o ett :
Image

Kan det vara därför jag gillar utseendet på bilen så hemskt mycket?! :D


Men nu är det ju lite tryckfel på den där leksaken.. för det är ju inte en 944:a .. utan en 924.. (se skärmbreddarna på nedersta bilden).. men hursomhelst.. nu ska jag hjärntvätta mina ungar när jag får några.. många leksaksbilar :d=:
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

Mikael Larsson
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2004-03-31 11:35:24
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Märsta
Contact:

#2 Post by Mikael Larsson »

Oj! En sån där ska jag ha. Är inte din till salu till ett vetigt pris!? Du får gärna vända upp och ner på den och kolla vad det är för tillverkare. Jag vill ha, vill ha, vill ha. Har dock inte hittat nån leksakstillverkare förut som gjort så fina bilar.
Mvh Micke
Porsche 924 N/A -80 Skrotad
Porsche 924 Targa N/A -84 Pendlarbilen
Porsche 924 Targa N/A -85 Vinterprojekt 2014-15

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#3 Post by broberg »

nä min är inte till salu :D


"CORGI" heter tillverkaren, tillverkad i england .. men det är ett tag sen :D
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#4 Post by ninetofour »

Varför inte ha modellporschar och leksaksporscher till försäljning med 944sverige logga....för att säkra tillväxten!
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
Magnus K
Turbo-Poster
Posts: 660
Joined: 2004-03-29 19:34:43
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping
Contact:

Re: Hmm.. man är ganska lättpåverkad som barn va?

#5 Post by Magnus K »

Broberg wrote:Men nu är det ju lite tryckfel på den där leksaken.. för det är ju inte en 944:a .. utan en 924.. (se skärmbreddarna på nedersta bilden).. men hursomhelst.. nu ska jag hjärntvätta mina ungar när jag får några.. många leksaksbilar :d=:
En 924 GTS eller GTR va? Kanske skulle hänga på den mängden plast på min röda... :D

Mer info här: http://www.924.org/models/CarreraGTS_GTR.htm
Kika längst ner på sidan, mycket plast bli're! :D

EDIT: Modellen kallas 935 på sidan ovan, en variant på Carrera GTR som ofta kördes i TransAm-serien... Gissningsvis 375 hästar ur 2.0 liter 924 block... Grymt!

/Mangan, som just nu har fått erbjudande om att köpa två 924or till, en tom kaross och en komplett & fungerande men avställd bil... Nån som vill sponsra?! ;)

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Hmm.. man är ganska lättpåverkad som barn va?

#6 Post by Maxx »

Magnus K wrote:
Broberg wrote:Men nu är det ju lite tryckfel på den där leksaken.. för det är ju inte en 944:a .. utan en 924.. (se skärmbreddarna på nedersta bilden).. men hursomhelst.. nu ska jag hjärntvätta mina ungar när jag får några.. många leksaksbilar :d=:
En 924 GTS eller GTR va? Kanske skulle hänga på den mängden plast på min röda... :D

Mer info här: http://www.924.org/models/CarreraGTS_GTR.htm
Kika längst ner på sidan, mycket plast bli're! :D
EDIT: Modellen kallas 935 på sidan ovan, en variant på Carrera GTR som ofta kördes i TransAm-serien... Gissningsvis 375 hästar ur 2.0 liter 924 block... Grymt!

/Mangan, som just nu har fått erbjudande om att köpa två 924or till, en tom kaross och en komplett & fungerande men avställd bil... Nån som vill sponsra?! ;)
Leksaksbilen föreställer en 924 Carrera GTR, närmare bestämt den här bilen, en av tre 924 Carrera GTR som kördes på Le Mans -81:
Image

924 Carrera GT har det interna modellnumret 937 (jämför med turbo = 931). 935 är en raceversion på 911 från andra halvan av 70-talet. (Bild här. Det finns ett antal fler versioner av Porsche 935.)

Uppgiften om 375 hk ur GTR-motorn är den officiellt angivna motoreffekten, ingen vet riktigt hur många hästar motorn gav och det sägs att 375 hk är något lågt räknat. :mrgreen:

Det finns glasfiberkit att köpa om man vill bygga en GTR-kopia, bl a hos GT Racing.

Jag tror för övrigt att jag också hade en 924 Carrera GTR-leksaksbil när jag var liten. Lustigt nog ska jag hem till mina föräldrar över helgen, så jag ska passa på att leta igenom lite lådor i källaren och se om jag kan hitta den. :D
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users