Priserna lockar! Den "vanliga" Cayenne (första årsmodellerna) är det inte tal om, inte heller S...som tydligen ska vara så slö och seg av sig (?)
Spanar däremot lite på en Cayenne turbo -03 med 450 hk.
Lika mycket knappar som en Boing 737, blandat 1,5 l/mil och grym grym dyr att serva? Har jag rätt?
Vorre intressant att se skillnaden mellan S och Turbon i siffror (prestanda/effekt,förbrukning m.m.) Nån som har nån länk eller sida att tipsa om?
Cayenne S vs. turbo
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Cayenne S vs. turbo
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3888
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Cayenne S vs. turbo
Har en polare med en -04 turbo.
Han lägger ungefär 50000 om året på service och reparationer...
Dom är billiga i inköp av en anledning.
Men jävlar vilket as till milslukare! Skäms absolut inte för sig i kurvorna heller.
Provkör en och se om du kan motstå.
Bobo
Han lägger ungefär 50000 om året på service och reparationer...
Dom är billiga i inköp av en anledning.
Men jävlar vilket as till milslukare! Skäms absolut inte för sig i kurvorna heller.
Provkör en och se om du kan motstå.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Cayenne S vs. turbo
Å hur mycket lägger han på soppa då?[Bobo] wrote:Han lägger ungefär 50000 om året på service och reparationer...
Har själv haft en Tahoe i många år som också drog ca 1,5l/mil, till slut tyckte jag det för dyrt med långresor till Norrland, Småland osv med den. Gick och skaffade mig en diesel SUV (Pathfinder) som drar bara lite mer än hälften av vad Tahoen drog (ca 0,8-0,9 l/mil blandat) och det känns genast mycket lättare att ge sig iväg på långresa.
Skulle dock gärna ha en Tahoe (eller Cayenne förstås) igen om soppapengarna inte behövdes till annat, skönare lunk med en stor V8 i fronten istället för en mindre fyrcylindrig diesel. Speciellt med husvagnen bakom var det härligt med V8an i fronten.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users