Formel 1 Monza.

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
User avatar
laakso
Turbo-Poster
Posts: 441
Joined: 2009-05-12 14:25:32
Telefon: 0767677224
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1993
Location: Uppsala
Contact:

Formel 1 Monza.

#1 Post by laakso »

Hepp.

Fick en F1 resa till Milano för att se F1 loppet där den 8/9.
Någon som varit där? Och som har några nyttiga tips. Svårt att ta sig till banan? Hur lång tid tar det.
Ja, alla tips är välkomna.

/Tapio
968 -93

User avatar
Xmax
S-Poster
Posts: 82
Joined: 2013-06-08 11:55:43
Bilmodell: 944 Coupé
Årsmodell: 1986
Location: Stockholm
Contact:

Re: Formel 1 Monza.

#2 Post by Xmax »

Jag var där 2001 och tittade på F1 (det racet Ferarri körde utan sponsorloggor).
Du har en upplevelse som du kommer minnas framför dig!

Känslan sekunderna innan starten, ljudet av bilarna när starten går (galet) och synen av flera tusen fans som stormar banan efter racet för att titta på prispallen och förarna...

Att sen se hur otroligt fort bilarna faktiskt kör, live, det är en upplevelse man inte behöver vara motorintresserad för att bli imponerad av.

Min resa var arrangerad så alla transporter och läktarplats, mat etc. var redan klart. Men ett tips är att ha mycket god tid på sig både dit och därifrån. Det korkar igen ganska ordentligt vid dessa stora publikarrangemang. När jag var där så fick jag även ett pass till det område som ligger på insidan av banan, typ depåområdet. Där kunde man skåda äkta F1 bilar på riktigt nära håll. Och titta på en massa annat kul. Vet inte om dom har det upplägget kvar nu, men det kan annars vara ngt att kosta på om man ändå är där.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users