Page 6 of 10

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 15:47:05
by Corleone
http://youtu.be/ez2-7XefIgk" onclick="window.open(this.href);return false;

Första testrepan på lördagen med 1.25 i ladd, c:a 725 hk. Tjuvstart av den andra GTR:en. Videon mellan oss med min 850 hk mapp kommer snart upp.

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 19:14:28
by [Bobo]
Satan vad det går! :-D
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?

Bobo

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 19:24:25
by Corleone
[Bobo] wrote:Satan vad det går! :-D
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?

Bobo
Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 19:27:44
by [Bobo]
Corleone wrote:
[Bobo] wrote:Satan vad det går! :-D
Är den lika stadig i 300km/h som det ser ut?

Bobo
Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...
Tycker min S2:a börjar bli lite sprattlig redan runt 160.... Men det klart, då är den näst intill orginal.

Var är det ni gasar? Ser ut som ett flygfält?

Bobo

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 19:46:19
by Corleone
[Bobo] wrote:
Corleone wrote: Ja faktisk helt odramatiskt. Hur stadigt som helst. Med Porschen kändes det inte helt säkert i dessa farter...
Tycker min S2:a börjar bli lite sprattlig redan runt 160.... Men det klart, då är den näst intill orginal.

Var är det ni gasar? Ser ut som ett flygfält?

Bobo
Ja, Björkvik, ett nedlagt militärt fält åt Katrineholms hållet.

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 20:00:59
by DLS
vill se filmen när du spöar perra, du släppte ju av för tidigt på första filmen ;)

du får hojta till om ni ska dit nån mer gång i år.

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 20:29:07
by [Bobo]
DLS wrote: du får hojta till om ni ska dit nån mer gång i år.
Sign me up!
Hatar att leta blåljus när jag vill åka fort rakt fram :-D

Bobo

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 20:52:52
by DLS
Det här evenemanget som Micke åker på kräver lite bilar med effekt (vi pratar säkert minst +500-600hk på hjulen) o det är bara special inbjudna på det.

Men det händer att andra kör där o har mindre krav då.
brukar komma upp förfrågan på garaget ibland.
annars kan man hyra björkvik ring en vardag rätt billigt

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-11 22:04:50
by Corleone
Jo det har blivit lite effekt hysteri, de flesta hade mer effekt än mig och då har jag minst 851/1005, troligtvis lite till nu. Å andra sidan vänjer man sig extremt snabbt, runt 1000 är nog ganska lagom känns det som... Sen måste de sitta i en bra bil. Tony med mer än 1100 rwhp (BMW) hänger inte med min alls från 50-200 km/h och än mindre från stillastående så det är mer än bara effekt det handlar om.
Medeleffekten har större betydelse än toppeffekten och fler borde kanske se över effektbandet många ggr för att få en snabbare bil.

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-19 20:47:13
by DLS
Idag har jag varit o sotat ur Mikaels bil lite :roll:
Den gick ju inte alls så bra 8)

Nä bara skoja, det var det mest hårresande jag varit med om :shock:
Nu tror jag att jag förstår hur det känns att åka rymdraket till månen :mrgreen:
Det kändes mer i magen än hangover på liseberg.

Tack för åkturen o provturen Mikael :#pray:

Nu ska jag sälja min bil o skaffa en cykel istället tror jag. :#944burn:

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-21 09:59:00
by Corleone
DLS wrote:Idag har jag varit o sotat ur Mikaels bil lite :roll:
Den gick ju inte alls så bra 8)

Nä bara skoja, det var det mest hårresande jag varit med om :shock:
Nu tror jag att jag förstår hur det känns att åka rymdraket till månen :mrgreen:
Det kändes mer i magen än hangover på liseberg.

Tack för åkturen o provturen Mikael :#pray:

Nu ska jag sälja min bil o skaffa en cykel istället tror jag. :#944burn:
Tack själv! Trevligt att få besök och prata lite bil... Hoppas din kärra nu mår bättre av Evans Cooling!

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-21 10:06:22
by Corleone
Idag så ställer jag om från MAF till Speed Density (MAP) då MAFarna bottnar vid sina 5 V trots 80 mm pipes. Allt i de olika mapparna ser likadant ut förutom att MAF mapparna är ersatta av en mapp för totaltryck (VE i praktiken) och varv och den är sedan kompenserad genom temperatur på både inlopp och insug.

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-23 09:46:49
by DLS
Har du testat några 0-402m tider med bilen Mikael?

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-07-23 17:24:58
by Corleone
Nej inte ännu, bara följande idag, ej färdig mappat... med Racelogic GPS
0-100 2,6 med mycket hjulspinn och ej optimal växling (även jag kan hacka på varvtalsspärren...)
100-150 1,8
100-200 4,6
Alltså 0-200 på 7,2

0-402 borde gå på strax under 10, liknande set-up som jag kör 9,65-9,95

Re: Nissan GTR by Corleone

Posted: 2011-08-12 21:44:34
by Corleone
Så gott som färdigt nu. Går inte mer med de aggregaten jag har. Körde Racelogic:
0-402 m 9,83@243
0-100 km/h 2,5
100-150 km/h 1,7
100-200 km/h 4,5
0-200 km/h 7,0

Jag är nöjd för i år och har lärt mig GTR mappning och dess gränser. Blev nästan 100 mappar innan det blev klart så det tar tid...