Nissan GTR by Corleone

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#16 Post by emm »

Herregud vad arg den verkar vara!
Du kommer ha mycket kul =)
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#17 Post by Corleone »

emm wrote:Herregud vad arg den verkar vara!
Du kommer ha mycket kul =)
Ja faktum är att denna kärra är den roligaste jag varit med om. Blir ännu roligare med +100 hk till, det blir nya aggregat i vinter.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#18 Post by Corleone »

Nu är det 2000 cc spridare, nya grövre mafrör och ommappad med min egna tändkurva, skillnad!

Nu i veckan kommer växellådan förstärkas samt kraftigare lameller (12 st) och Willal olja. Avgassystemet byggs om med bättre kollektor och 3½" rör.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
posse944
Turbo-Poster
Posts: 412
Joined: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Location: Norrköping/Göteborg
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#19 Post by posse944 »

Låter riktigt grymt! :D
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)

Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#20 Post by Corleone »

Nu har maskinen fått nya smidda och coatade JE kolvar med extra högt ringland, smidda Manley stakar och ett snäpp vassare kammar med dubbla Ferrea fjädrar, retainers etc. Turbona har modifierats med större turbin och ett billettfräst kompressorhjul motsvarande en Garret 3071. Dessutom större kylare, grövre inloppsrör i krymplack.
Allt detta ska göra att jag törs ladda på lite mer utan risk för krökta stakar ock knäckta kolvar. Programvaran har jag skrivit om själv och bla annat skalat alla mappar för den ökade luftmassan.
Jag räknar med att jag ska kunna åka med stabila 750 awhp med ett maxladd på 1.5 bar, givetvis på E85. Tänker bromsa i Rototest någon gång i april för att finjustera ladd och tändning.

I övrigt så har jag inhandlat R888 r-däck, 315/20 bak och 285/20 fram och bytt fjädrar så kärran kommer ner 20 mm.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
posse944
Turbo-Poster
Posts: 412
Joined: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Location: Norrköping/Göteborg
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#21 Post by posse944 »

herregud vilket monster det kommer bli! :)

Får bli ett garagebesök igen kanske när jag besiktigat min :)
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)

Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#22 Post by Corleone »

posse944 wrote:herregud vilket monster det kommer bli! :)

Får bli ett garagebesök igen kanske när jag besiktigat min :)
Välkommen!

Ja vi hoppas på att det ska bli bra. 0-200 under 9 ska det bli i alla fall...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
posse944
Turbo-Poster
Posts: 412
Joined: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Location: Norrköping/Göteborg
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#23 Post by posse944 »

Det är snabba grejjer det! Inte mycket som slår det ;)
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)

Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#24 Post by DLS »

Du ger dig inte, du ska bara ha mer o mer effekt ;)

Måste verkligen åka med i sommar, lär väl skita på mig :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#25 Post by gurra »

Corleone wrote:Nu har maskinen fått nya smidda och coatade JE kolvar med extra högt ringland, smidda Manley stakar och ett snäpp vassare kammar med dubbla Ferrea fjädrar, retainers etc. Turbona har modifierats med större turbin och ett billettfräst kompressorhjul motsvarande en Garret 3071. Dessutom större kylare, grövre inloppsrör i krymplack.
Allt detta ska göra att jag törs ladda på lite mer utan risk för krökta stakar ock knäckta kolvar. Programvaran har jag skrivit om själv och bla annat skalat alla mappar för den ökade luftmassan.
Jag räknar med att jag ska kunna åka med stabila 750 awhp med ett maxladd på 1.5 bar, givetvis på E85. Tänker bromsa i Rototest någon gång i april för att finjustera ladd och tändning.

I övrigt så har jag inhandlat R888 r-däck, 315/20 bak och 285/20 fram och bytt fjädrar så kärran kommer ner 20 mm.
Härligt att se att trimdjävulen inte försvunnit, plockar man ner och river isär en full fungerade R35-motor med 600+ hk för att kunna ladda på mera är man mycket dedikerad :#cheers:
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#26 Post by emm »

Jisses :O

Såg en helt omoddad orginal i Trelleborg för några dagar sedan (dom växer inte på träd vilket är kul) och vände mig om tre gånger, den e helt klart coolare live än på bilder...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#27 Post by Corleone »

DLS wrote:Du ger dig inte, du ska bara ha mer o mer effekt ;)

Måste verkligen åka med i sommar, lär väl skita på mig :)
Åka med... givetvis får du köra själv om du vill!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#28 Post by Corleone »

gurra wrote:
Corleone wrote:Nu har maskinen fått nya smidda och coatade JE kolvar med extra högt ringland, smidda Manley stakar och ett snäpp vassare kammar med dubbla Ferrea fjädrar, retainers etc. Turbona har modifierats med större turbin och ett billettfräst kompressorhjul motsvarande en Garret 3071. Dessutom större kylare, grövre inloppsrör i krymplack.
Allt detta ska göra att jag törs ladda på lite mer utan risk för krökta stakar ock knäckta kolvar. Programvaran har jag skrivit om själv och bla annat skalat alla mappar för den ökade luftmassan.
Jag räknar med att jag ska kunna åka med stabila 750 awhp med ett maxladd på 1.5 bar, givetvis på E85. Tänker bromsa i Rototest någon gång i april för att finjustera ladd och tändning.

I övrigt så har jag inhandlat R888 r-däck, 315/20 bak och 285/20 fram och bytt fjädrar så kärran kommer ner 20 mm.
Härligt att se att trimdjävulen inte försvunnit, plockar man ner och river isär en full fungerade R35-motor med 600+ hk för att kunna ladda på mera är man mycket dedikerad :#cheers:
Man lever bara en gång så det gäller att ta vara på det som är kul och GTR är och var mer kul än jag kunnat föreställa mig.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#29 Post by Corleone »

emm wrote:Jisses :O

Såg en helt omoddad orginal i Trelleborg för några dagar sedan (dom växer inte på träd vilket är kul) och vände mig om tre gånger, den e helt klart coolare live än på bilder...
De allra flesta säger som du, ser man i verkligheten är den en annan bil än på bild, betydligt mäktigare. Sen om man dessutom åker i den så förstår de flesta dess kvalitet.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#30 Post by Corleone »

Startad idag... so far so good! Återstår lite plock omkring sen är det bara att hoppas på att snön försvinner.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users