Nissan GTR by Corleone
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Nissan GTR by Corleone
Ok, startar en GTR tråd för er som kan vara intresserade. Bilen är en 2009 och registrerad andra halvåret 2009. Mätarställning just nu är 450 mil.
Har modifierat en del redan med dubbla Walbro pumpar i tank, större spridare (950 CC) som tyvärr inte räckte helt, (byter nu till 2200 cc), AMS laddkylare, inloppsrör till turbo och andra luftrör och filter.
Bilen har ett platsbyggt Ferrita som tyvärr låter något för mycket och inte är helt rätt utformat flödesmässigt, det kommer jag att bygga om snart. 4 st 5" slutrör är oxå fränt!
Mappning skedde förra veckan för E85. Det går till så att jag har en liten dosa som jag kopplar in på OBD uttaget, där kan jag ladda in olika mappar, olika växellådsmappar och dessutom ställa kopplingen. När jag mappar så loggar jag alla värden direkt från orginalsprutet. Skickar sen via mail över loggen till en kille som kommer in i systemet och som sedan skickar tillbaka en ny mapp, sen om igen... det blev 9 mappar på en fredag eftermiddag, sen var det klart.
Bilen har en fantastisk dubbelkopplingslåda som är äckligt snabb, växlar på 0,2 sekunder och man tappar aldrig laddtryck, nästa växel ligger redan i när den växlar. Kommer att byta några grejer i lådan för att bli mer safe samt lameller (12 st) när den ändå är nere.
Just nu är effekten maxad genom att de 2 IHI aggregaten är bottnade, effekt mellan 580-600 på hjulen. Laddar momentant 1,4 men sedan 1,3 ner till 1,05 bar vid 7000 rpm. Under vintern bygger jag om aggregaten med Garret kompressorhjul och helt kullagrat. Då räcker effekten till 750 hk på hjulen och det känns som det kan vara nog där.
Är den snabb då? Ja, i min dosa kan jag logga 0-100 och 0-402 meter, ensam i bilen med lite tank och en uppvärmd asfalt går 0-100 på 2,95 sekunder. Då använder lag den inbyggda launchen, orginal så stannar den på 2500 rpm men nu har jag en annan "LC" mapp med 4000 rpm och en mjuk start innan programmet öppnar de elektroniska spjällen helt. Är det som nu bara 10 grader ute så spinner det hejdlöst på alla 4 ända upp till 100 km/h.
Finns 3 olika program för växellådan, "Winter" ger tidiga uppväxlingar, Normal är normal och så "R" som står för Race där den växlar mer aggressivt, även ned.
Likaså antispinn har 3 lägen "Off" vilken man helst aldrig ska köra i, "normal" där effekten dras ned när det spinner och "Race" där ett kontrollerat hjulspinn tillåts.
Väghållningen har oxå 3 lägen, mjukt, normalt och Race.
Om man jämför med Porschen då... well... när man kört en GTR så kan jag tyvärr bara säga att det är mycket bättre, fränare, snabbare och bekvämare. Porschen har sin charm och sprinten 100-200 km/h går båda på runt 6 sekunder men från start går det inte att jämföra. Självklar har det med slantar att göra och som den står så är det 1 mille totalt så det vore väl konstigt om det inte skiljde på en 20 år nyare bil.
Skulle jag valt en 997 turbo som jag tittade på först så hade den med samma mil kostat runt 1,4-1,5 begagnad och dessutom betydligt dyrare att få fart på.
Ska väl filma lite med min I-Phone och ta lite nya bilder snart!
Så jag är nöjd och jag bjuder alla som vill på provtur eller att själv prova den!
Har modifierat en del redan med dubbla Walbro pumpar i tank, större spridare (950 CC) som tyvärr inte räckte helt, (byter nu till 2200 cc), AMS laddkylare, inloppsrör till turbo och andra luftrör och filter.
Bilen har ett platsbyggt Ferrita som tyvärr låter något för mycket och inte är helt rätt utformat flödesmässigt, det kommer jag att bygga om snart. 4 st 5" slutrör är oxå fränt!
Mappning skedde förra veckan för E85. Det går till så att jag har en liten dosa som jag kopplar in på OBD uttaget, där kan jag ladda in olika mappar, olika växellådsmappar och dessutom ställa kopplingen. När jag mappar så loggar jag alla värden direkt från orginalsprutet. Skickar sen via mail över loggen till en kille som kommer in i systemet och som sedan skickar tillbaka en ny mapp, sen om igen... det blev 9 mappar på en fredag eftermiddag, sen var det klart.
Bilen har en fantastisk dubbelkopplingslåda som är äckligt snabb, växlar på 0,2 sekunder och man tappar aldrig laddtryck, nästa växel ligger redan i när den växlar. Kommer att byta några grejer i lådan för att bli mer safe samt lameller (12 st) när den ändå är nere.
Just nu är effekten maxad genom att de 2 IHI aggregaten är bottnade, effekt mellan 580-600 på hjulen. Laddar momentant 1,4 men sedan 1,3 ner till 1,05 bar vid 7000 rpm. Under vintern bygger jag om aggregaten med Garret kompressorhjul och helt kullagrat. Då räcker effekten till 750 hk på hjulen och det känns som det kan vara nog där.
Är den snabb då? Ja, i min dosa kan jag logga 0-100 och 0-402 meter, ensam i bilen med lite tank och en uppvärmd asfalt går 0-100 på 2,95 sekunder. Då använder lag den inbyggda launchen, orginal så stannar den på 2500 rpm men nu har jag en annan "LC" mapp med 4000 rpm och en mjuk start innan programmet öppnar de elektroniska spjällen helt. Är det som nu bara 10 grader ute så spinner det hejdlöst på alla 4 ända upp till 100 km/h.
Finns 3 olika program för växellådan, "Winter" ger tidiga uppväxlingar, Normal är normal och så "R" som står för Race där den växlar mer aggressivt, även ned.
Likaså antispinn har 3 lägen "Off" vilken man helst aldrig ska köra i, "normal" där effekten dras ned när det spinner och "Race" där ett kontrollerat hjulspinn tillåts.
Väghållningen har oxå 3 lägen, mjukt, normalt och Race.
Om man jämför med Porschen då... well... när man kört en GTR så kan jag tyvärr bara säga att det är mycket bättre, fränare, snabbare och bekvämare. Porschen har sin charm och sprinten 100-200 km/h går båda på runt 6 sekunder men från start går det inte att jämföra. Självklar har det med slantar att göra och som den står så är det 1 mille totalt så det vore väl konstigt om det inte skiljde på en 20 år nyare bil.
Skulle jag valt en 997 turbo som jag tittade på först så hade den med samma mil kostat runt 1,4-1,5 begagnad och dessutom betydligt dyrare att få fart på.
Ska väl filma lite med min I-Phone och ta lite nya bilder snart!
Så jag är nöjd och jag bjuder alla som vill på provtur eller att själv prova den!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
En av topp-5 bilar på vill-ha-listan, kanske topp-3..
Ska bli spännande att följa detta.
Jag är framför allt intresserad av att se hur drivlinan; koppling/låda/diffar/drivknutar
klarar riktig körning.
Jag håller tummarna!

Ska bli spännande att följa detta.
Jag är framför allt intresserad av att se hur drivlinan; koppling/låda/diffar/drivknutar
klarar riktig körning.
Jag håller tummarna!

Fredrik Åberg
- Tjonken
- S2-Poster
- Posts: 294
- Joined: 2009-05-14 15:31:19
- Telefon: 0733821214
- Bilmodell: 944 S -87, 924 -76
- Årsmodell: 1987
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Grym bil! 

"For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer" - John Gall
Porsche 944 S -87 "White Lion"
Porsche 924 -76 "Räserbilen" Inte riktigt hundra - Racing Team (Facebook)
Mercedes C32 AMG -02
Thomas Petersen
PCS# 7321
ÖSK# 592
Porsche 944 S -87 "White Lion"
Porsche 924 -76 "Räserbilen" Inte riktigt hundra - Racing Team (Facebook)
Mercedes C32 AMG -02
Thomas Petersen
PCS# 7321
ÖSK# 592
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Såå cool!
måste se den nån dag 


Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Körde lite idag, var ju fint väder... tog lite video med luren. 2 personer och full tank. Svårt att hålla i luren själv bara...
Första är när man bara lätt åker iväg efter rödljus:
http://www.youtube.com/watch?v=be9JecQl0eo" onclick="window.open(this.href);return false;
Andra fullgas utan launch i automatläge och med antispinn, 0-160 ungefär:
http://www.youtube.com/watch?v=JlJW6CpGv1o" onclick="window.open(this.href);return false;
Första är när man bara lätt åker iväg efter rödljus:
http://www.youtube.com/watch?v=be9JecQl0eo" onclick="window.open(this.href);return false;
Andra fullgas utan launch i automatläge och med antispinn, 0-160 ungefär:
http://www.youtube.com/watch?v=JlJW6CpGv1o" onclick="window.open(this.href);return false;
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
holy shit vad det bär iväg 
Växlar fruktansvärt snabbt o mjukt.
enda jag tycker är lite negativt ändå är att den ser fortfarande ut som ett rymdskepp o inte som en sportbil som porschen gör men smaken är som baken o som sagt bra mycke billigare än om man skulle ha en 911 som kunde matcha GT-R:en

Växlar fruktansvärt snabbt o mjukt.
enda jag tycker är lite negativt ändå är att den ser fortfarande ut som ett rymdskepp o inte som en sportbil som porschen gör men smaken är som baken o som sagt bra mycke billigare än om man skulle ha en 911 som kunde matcha GT-R:en
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Tyckte jag med först men när man ser den på riktigt är det helt annat.DLS wrote:enda jag tycker är lite negativt ändå är att den ser fortfarande ut som ett rymdskepp o inte som en sportbil som porschen gör men smaken är som baken o som sagt bra mycke billigare än om man skulle ha en 911 som kunde matcha GT-R:en
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Jo den är ju inte ful o den låter ju grymt 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Galet snabb. GTRen är riktigt mäktig!
Det där du säger om att 20 år nyare bil (och betydligt dyrare) gör sitt till är så sant. Det är därför min bil går mer och mer åt race-hållet, då har den lättare att stå sig.
Det där du säger om att 20 år nyare bil (och betydligt dyrare) gör sitt till är så sant. Det är därför min bil går mer och mer åt race-hållet, då har den lättare att stå sig.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Ja, 650 hp och 800 nm gör sitt...Anders Larsson wrote:Grymt vrid och effekt
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Bytte olja och filter hos Tony igår. Blev Mobil 1 nu för kallare klimat mot Castrol Edge annars.
Nästa vecka blir byte av filter och inloppsrör samt till 2000 cc Denso spridare och sedan ommappning förstås.
Skulle vilja bromsa i Rototest, någon som vet vart närmaste är från Norrköping?
Nästa vecka blir byte av filter och inloppsrör samt till 2000 cc Denso spridare och sedan ommappning förstås.
Skulle vilja bromsa i Rototest, någon som vet vart närmaste är från Norrköping?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Skulle tro
http://www.vette.se/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
men är inte riktigt säker
annars har pbz i uppsala en
Dom här i stockholm verkar ha en också
http://www.mte.se/default.asp?mP=2&sP=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Maptun i Örebro har en
http://www.maptun.com/servicesRototest.php" onclick="window.open(this.href);return false;
men undrar om inte det bara är pbz som har 4wd??
http://www.vette.se/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
men är inte riktigt säker
annars har pbz i uppsala en
Dom här i stockholm verkar ha en också
http://www.mte.se/default.asp?mP=2&sP=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Maptun i Örebro har en
http://www.maptun.com/servicesRototest.php" onclick="window.open(this.href);return false;
men undrar om inte det bara är pbz som har 4wd??
Last edited by DLS on 2010-10-16 10:46:40, edited 1 time in total.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Grym! Måste bara vara häftigt att ha en bil där mätaren går till 360!



944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Bara att gratulera SUPER bil... GT2 smiskare på Ringen...
Vill ha begär..
Vill ha begär..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Who is online
Users browsing this forum: No registered users