korkat projekt?
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
korkat projekt?
nu börjar gamle broberg vakna till liv igen o komma på en massa tokiga projekt (mina gammla vänner känner igen mig helt i det.. hade tok-mycket planer förr... men sen kom lumpen o förstörde allt)
Men iaf, mitt nuvarande tanke-projekt är att bygga om en 911 (turbo om man kommer fram till den klassen) till en 935 (moby dick), så pass när det går beroende på hur mycket pengar som kan/kommer läggas ner.
Meningen med bilen är att det ska bli en rolig och någorlunda potent banbil! (som dessutom är begåvat med ett snyggt utseende, no go without show! ).
Har alldeles precis nyss kläckt idéen i huvvet.. så tråden är ganska värdelös egentligen .. men det är ju som sagt Off-Topic
Men, först en tanke.. Vilken klass ska man satsa på med en ombyggd 911 (70 talare)? För det som ändras är ju i princip att kaross delar som t.ex skärmar och huv byts ut mot glasfiber diton. vilket förmodligen lättar bilen en hel del.. (vet dock inte än då ett sådant kit kanske (beroende på vilket) är dåligt gjort o väger mer än orginal grejor.. och då ger det ju nästan inget att byta)
En bur ska monteras (är väl mer eller mindre krav), allt onödigt ska ut och motorn kommer förmodligen inte lämnas orginal.
Så banrävar kanske kan ge lite tips på vilken klass man ska satsa på först med tanke på bilen.. och tillägas ska väl att man är grov nybörjare (men när jag väl börjar projektet hoppas jag ha kört en hel del bana, så lär väl inte vara nybörjare när bilen är klar, men är nog inte speciellt duktig då heller)..
Modsport 2 kanske?
Vad finns det för bra klasser med krav på SBP godkänd bil? (gatbil typ).
Men iaf, mitt nuvarande tanke-projekt är att bygga om en 911 (turbo om man kommer fram till den klassen) till en 935 (moby dick), så pass när det går beroende på hur mycket pengar som kan/kommer läggas ner.
Meningen med bilen är att det ska bli en rolig och någorlunda potent banbil! (som dessutom är begåvat med ett snyggt utseende, no go without show! ).
Har alldeles precis nyss kläckt idéen i huvvet.. så tråden är ganska värdelös egentligen .. men det är ju som sagt Off-Topic
Men, först en tanke.. Vilken klass ska man satsa på med en ombyggd 911 (70 talare)? För det som ändras är ju i princip att kaross delar som t.ex skärmar och huv byts ut mot glasfiber diton. vilket förmodligen lättar bilen en hel del.. (vet dock inte än då ett sådant kit kanske (beroende på vilket) är dåligt gjort o väger mer än orginal grejor.. och då ger det ju nästan inget att byta)
En bur ska monteras (är väl mer eller mindre krav), allt onödigt ska ut och motorn kommer förmodligen inte lämnas orginal.
Så banrävar kanske kan ge lite tips på vilken klass man ska satsa på först med tanke på bilen.. och tillägas ska väl att man är grov nybörjare (men när jag väl börjar projektet hoppas jag ha kört en hel del bana, så lär väl inte vara nybörjare när bilen är klar, men är nog inte speciellt duktig då heller)..
Modsport 2 kanske?
Vad finns det för bra klasser med krav på SBP godkänd bil? (gatbil typ).
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Posts: 482
- Joined: 2004-04-02 12:34:05
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
- Location: Ystad
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Jojo, de verkar inte vara så populära.. plannen är att köpa ett renoveringsobjekt, dvs en billig 911 som ser ut som F-n men har en fungerande motor o låda.Anders Larsson wrote:*gubbinläggsvarning*
Kapa inte upp en orginal 911 utan köp isf. ett av alla "mobydickwannabeelik" som dyker upp på blocket o dyl med jämna mellanrum för en spottstyver.. eftersom ingen vill ha dom...
men visst hittar jag ett "mobydickwannabeelik" för en spottstyver så väljer man ju den
Pär : Roadsport, jo verkar ju vara något .. nivå på förare? är det enbart grymma banrävar eller finns det andra också som man kanske har en chans att komma om?
Minsc : du menar inte ägaren av www.porsche935.tk då?
finns mängder med folk som byggt om sina 911:or.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Vore häftigt!
Min i mina ögon _måste_ en MobyDick-replika helt enkelt vara sjukt snabb för att den så få minsta erkännande. Turbomotor med separat wastegateutsläpp och rejält med eld är mer än nödvändighet än något önskvärt.
MobyDick-stuk med gammal 911-motor från 70-talet med 180hk håller liksom inte....
Då är risken att det blir ett fula ankungen-projekt där Porscheägarna föraktar bilen för den inte har nån prestanda (rakt fram eller i svängarna) och "stylingfolket" föraktar den för att det är en gammal Porsche...
Mao ett projekt som jag själv inte skulle ge mig på om jag inte hade en enorm budget!
Min i mina ögon _måste_ en MobyDick-replika helt enkelt vara sjukt snabb för att den så få minsta erkännande. Turbomotor med separat wastegateutsläpp och rejält med eld är mer än nödvändighet än något önskvärt.
MobyDick-stuk med gammal 911-motor från 70-talet med 180hk håller liksom inte....
Då är risken att det blir ett fula ankungen-projekt där Porscheägarna föraktar bilen för den inte har nån prestanda (rakt fram eller i svängarna) och "stylingfolket" föraktar den för att det är en gammal Porsche...
Mao ett projekt som jag själv inte skulle ge mig på om jag inte hade en enorm budget!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Gurra, det är sant som du säger, den måste kunna försvara sitt utseende! .. men om man nu ska vara lite rolig.. om orginal pressar ut 180hk (utan turbo antar jag?) .. o sen kompressor konvertering på den.. med ett någorlunda högt laddtryck.. så man får ut 320-380hk så borde den ju kunna försvara sig med tanke på att de "slöaste" 935:orna hade 370-380hk.
om man nu ska ta ut svängarna så kanske man skulle göra om den till fyrhjulsdriven också?
om man nu ska ta ut svängarna så kanske man skulle göra om den till fyrhjulsdriven också?
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Posts: 482
- Joined: 2004-04-02 12:34:05
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
- Location: Ystad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users