korkat projekt?

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

korkat projekt?

#1 Post by broberg »

nu börjar gamle broberg vakna till liv igen o komma på en massa tokiga projekt (mina gammla vänner känner igen mig helt i det.. hade tok-mycket planer förr... men sen kom lumpen o förstörde allt)


Men iaf, mitt nuvarande tanke-projekt är att bygga om en 911 (turbo om man kommer fram till den klassen) till en 935 (moby dick), så pass när det går beroende på hur mycket pengar som kan/kommer läggas ner.

Meningen med bilen är att det ska bli en rolig och någorlunda potent banbil! (som dessutom är begåvat med ett snyggt utseende, no go without show! ;) ).

Har alldeles precis nyss kläckt idéen i huvvet.. så tråden är ganska värdelös egentligen .. men det är ju som sagt Off-Topic :D


Men, först en tanke.. Vilken klass ska man satsa på med en ombyggd 911 (70 talare)? För det som ändras är ju i princip att kaross delar som t.ex skärmar och huv byts ut mot glasfiber diton. vilket förmodligen lättar bilen en hel del.. (vet dock inte än då ett sådant kit kanske (beroende på vilket) är dåligt gjort o väger mer än orginal grejor.. och då ger det ju nästan inget att byta)
En bur ska monteras (är väl mer eller mindre krav), allt onödigt ska ut och motorn kommer förmodligen inte lämnas orginal.

Så banrävar kanske kan ge lite tips på vilken klass man ska satsa på först med tanke på bilen.. och tillägas ska väl att man är grov nybörjare (men när jag väl börjar projektet hoppas jag ha kört en hel del bana, så lär väl inte vara nybörjare när bilen är klar, men är nog inte speciellt duktig då heller)..

Modsport 2 kanske?

Vad finns det för bra klasser med krav på SBP godkänd bil? (gatbil typ).
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Anders Larsson
Addict
Posts: 1063
Joined: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång alt Loftahammar
Contact:

#2 Post by Anders Larsson »

*gubbinläggsvarning*

Kapa inte upp en orginal 911 utan köp isf. ett av alla "mobydickwannabeelik" som dyker upp på blocket o dyl med jämna mellanrum för en spottstyver.. eftersom ingen vill ha dom... :twisted: :wink: :wink: 8) :roll: :mrgreen:
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#3 Post by Minsc S2 »

finns en snubbe i PCS som redan gar gjort om en 911 till en 935a...
jag kan ge dig hans MSN ifall du vill prata med honom...
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#4 Post by Pär Hylander »

roadsport
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#5 Post by broberg »

Anders Larsson wrote:*gubbinläggsvarning*

Kapa inte upp en orginal 911 utan köp isf. ett av alla "mobydickwannabeelik" som dyker upp på blocket o dyl med jämna mellanrum för en spottstyver.. eftersom ingen vill ha dom... :twisted: :wink: :wink: 8) :roll: :mrgreen:
Jojo, de verkar inte vara så populära.. plannen är att köpa ett renoveringsobjekt, dvs en billig 911 som ser ut som F-n men har en fungerande motor o låda.

men visst hittar jag ett "mobydickwannabeelik" för en spottstyver så väljer man ju den :D

Pär : Roadsport, jo verkar ju vara något .. nivå på förare? är det enbart grymma banrävar eller finns det andra också som man kanske har en chans att komma om? ;)


Minsc : du menar inte ägaren av www.porsche935.tk då?
finns mängder med folk som byggt om sina 911:or.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#6 Post by gurra »

Vore häftigt!
Min i mina ögon _måste_ en MobyDick-replika helt enkelt vara sjukt snabb för att den så få minsta erkännande. Turbomotor med separat wastegateutsläpp och rejält med eld är mer än nödvändighet än något önskvärt.
MobyDick-stuk med gammal 911-motor från 70-talet med 180hk håller liksom inte....
Då är risken att det blir ett fula ankungen-projekt där Porscheägarna föraktar bilen för den inte har nån prestanda (rakt fram eller i svängarna) och "stylingfolket" föraktar den för att det är en gammal Porsche...

Mao ett projekt som jag själv inte skulle ge mig på om jag inte hade en enorm budget!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#7 Post by broberg »

Gurra, det är sant som du säger, den måste kunna försvara sitt utseende! .. men om man nu ska vara lite rolig.. om orginal pressar ut 180hk (utan turbo antar jag?) .. o sen kompressor konvertering på den.. med ett någorlunda högt laddtryck.. så man får ut 320-380hk så borde den ju kunna försvara sig med tanke på att de "slöaste" 935:orna hade 370-380hk.

om man nu ska ta ut svängarna så kanske man skulle göra om den till fyrhjulsdriven också?
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#8 Post by broberg »

Ang. budget.. tanken är att jag ska dela bilen med 3-4 andra som delar min enthusiasm!
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#9 Post by Minsc S2 »

budget inget problem altså :D

japp det är honom jag menar...
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users