Svar från GT/Expressen

924/928/944/968
Message
Author
ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#16 Post by ninetofour »

Ok om expressen inte vill göra ett reportage om 24/44/68 som visar sanningen så får väl vi hota med att gå till konkurrenten Aftonbladet :roll:

Varför tjatar man alltid om att 924 är en vw när nästan ingen nämner att både seat och skoda typ är rena vw "plagiaten"-rakt av.

Det är bra att vi reagerar mot sådant här för det gynnar inte heller den framtida prisutvecklingen för bilarna.

Det borde finnas en pressinfo sektion på sajten där press kan läsa mer om modellerna...
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

patrick
NA-Poster
Posts: 36
Joined: 2004-05-19 11:55:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Enköping
Contact:

#17 Post by patrick »

Sydbom wrote:Idiot svar säger jag!
"inse begränsningen hos 924"
det var det dummaste jag hört, klart vi gör det!
men det är ingen skamfläck eller dålig bil som han har rätt att offentligt smutskasta!
Hej! Fick oxå svar idag. Fast det var mer rakt på sak -"jag har aldrig klagat på 944 eller 968. Jag har kört 944,men ännu inte 968. Jag klagade endast på 924:an som är skräp!"

Märkligt att han blir mailbombad?

Patrick...
95% av befolkningen tillhör gruppen egoistiska konformister.
Våga stå upp!

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#18 Post by ninetofour »

Kul att en person som inte kört 924 kallar den för skräp. Enligt min mening är det expressen som är skräpet!
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#19 Post by patand »

patrick wrote:
Sydbom wrote:Idiot svar säger jag!
"inse begränsningen hos 924"
det var det dummaste jag hört, klart vi gör det!
men det är ingen skamfläck eller dålig bil som han har rätt att offentligt smutskasta!
Hej! Fick oxå svar idag. Fast det var mer rakt på sak -"jag har aldrig klagat på 944 eller 968. Jag har kört 944,men ännu inte 968. Jag klagade endast på 924:an som är skräp!"

Märkligt att han blir mailbombad?

Patrick...
Föreslår att ni som fått dessa idiotiska svar från honom vidarebefodrar dessa till chefredaktören på tidningen och ifrågasätter om en seriös (om nu expressen skall kallas för seriös vet ja ju inte iof...) tidning skall ha med artiklar från en så oseriös journalist!

mail: chefred@expressen.se

Dessa adresser kanske också är intressanta: motor@expressen.se och bilredaktorer@expressen.se

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#20 Post by Maxx »

Broberg wrote:tilläggas lite så där skojfriskt..

tänkas ska väl att vw bubbla är en bakmotoriserad liten sak som är ritad av Ferdinand Porsche..

så de som säger att en riktig porsche har motorn bak har nog inte räknat med bubblan .. dock så ska de väl göra det för det är ju samma upphovsman till de båda bilarna ;)
Hepp! :wink:

<besserwisser-mode on>

Nog för att de har samma namn, men det är inte samma Ferdinand Porsche bakom Bubblan och 356:an. Ferdinand Porsche Sr är bubblans skapare. 356:an är skapad av Ferdinand Porsche Jr (dvs sonen), även kallad Ferry Porsche.

Sen för att förvirra lite till så har vi även Ferdinand Porsche III (sonsonen) med smeknamnet Butzi som var den som fick förtroendet att formge bland annat 911:an.

Butzi har Alexander som andranamn och "F A Porsche" känner kanske de flesta igen. Så prylar med "Porschedesign", som glasögon, kaffekokare och en hel del annat, har inget med Porsche Biltillverkaren att göra, utan är prylar som designats av Butzis eget designföretag.

<besserwisser-mode off>

Dagens lektion. :mrgreen:

Ps. Ytterligare en koppling Porsche–VW, och ytterligaren en Ferdinand :lol: , är ju Ferdinand Piëch, sonson till Ferdinand Porsche, son till Louise Piëch (f Porsche) och kusin till Butzi Porsche. Ds.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#21 Post by Minsc S2 »

hade varit riktigt kul att få honom sparkad :lol:
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#22 Post by ninetofour »

Ni har min välsignelse! Ett klagomål vore på sin plats i alla fall. :wink:
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#23 Post by Sydbom »

Minsc S2 wrote:hade varit riktigt kul att få honom sparkad :lol:
eh nu kanske vi drar det lite för långt, sparken förtjänar han kanske inte att få!
Men det sista där att 924 är skräp var ju värst hitintills så det verkar ju helt klart som våran övertygelse får honom att tycka ÄNNU mer illa om 924!
usch ja jag tycker inte om det här längre! varför kan han inte vara mer trevlig och resonlig!
för något år sedan hade aftonbladets bil bilaga en artikel om dom bästa billiga sommarbilarna och där var 924 med och plusen var körglädje bland annat.
så alla tycker ju inte att 924 är skräp i varje fall!
Men frågan är fortfarande om han faktiskt har kört någon 924?
944 sa han ju att han kört och att han INTE kört 968 men han sa inget om 924 och frågan är om han inte kör en Harald Treutiger på oss!?

Harald Treutiger var på radio och jämförde Robinsson ( detta var på Robinsson dokumentären för några månader sedan ) med tio små neger pojkar och flugornas herre och då frågar programledaren honom om han har läst flugornas herre och han svara ja men tydligen inte övertygande så program ledaren ifrågasätter honom och han reagerar då med att bli förbannad och avbryter intervjun istället då hans fjantiga stolthet inte tillåter honom att erkänna att han faktiskt inte hade läst flugornas herre!
Känns som om denna kille reagerar på samma sätt, går i försvarsposition direkt utan riktiga argument!

Men finns ju möjligheten också att han har kört en 924 som var i väldigt dåligt skick eller så och där av tycker illa om den!

En sak till om jag var PR ansvarig på VW koncernen ( som ju äger MÅNGA märken ) skulle jag inte vilja denna kille provkör och recenserar mina bilar!

Mvh
Sydbom
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#24 Post by ninetofour »

Jag gillar det med den PR ansvarige hos ww. Varför inte skicka vidare diskussionerna här på forumet till Porsche. Kan hända att även de tycker som han men det är faktiskt så att de skall bevaka Porsches intressen här i landet. I dessa ingår vård av varumärke och image.

Journalisten är ju faktiskt ganska korkad genom att han ställer sig och ger mothugg, det ger inget seriöst intryck. Det kanske är lite mascho att höja 911 till skyarna och spy på 924.


Ja Ja HERR Engström fick i alla fall en stark markering från oss, vilket kanske ändå får honom att inte skriva en liknande formulering i framtiden. Hans mail blev ju "sönderbombad". Jag undrar faktiskt hur många från oss som mailade till honom... det kan ha blivit en hel del faktiskt.

Hur som helst jag tycker 924 är en kul liten bil och om han tycker motsatsen så får han väl göra det.
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

Racing
S-Poster
Posts: 113
Joined: 2004-03-30 00:45:13
Contact:

#25 Post by Racing »

Säger det igen.
Handling talar mer än ord.
Min gamla glorifierade VW kan ha få en vända i när som helst.
2 bar i tryck på K27an kombinerat med drygt 1100 pannor i samarbete med bromsar o chassie som inte förlåter..
Han e mer än välkommen.
E det världens bästa bil?
Nix.
Har den sidor man kunde vara utan?
Japp.
Men skräp?
Skräp se,det e något man kastar å jag skall GLADELIGEN kasta min 931a(per bokstav) om den obildade lille flöjten åker ifrån mig på tex falkenberg med en annan gatreggad bil.
Som Tonef sa efter att vi filmat honom i camaron min nerför Säve för sjuttielvte ggn.
"Bring it on baby.Bring it on."

En sidnot i sammanhanget e att under alla de år jag varit aktiv har jag tappat räkningen på människor som den lille talanglöse här.
De e kompetenta till en sak.
Att prata-eller som i det här fallet att skriva.
Det i kombination med åsikter-vilket jag garanterat har om hans fru med(om ni hajjar vinklingen) ser jag till vad det är.
Papper att...återvinna :wink:

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#26 Post by ninetofour »

Racing du är mkt välkommen att ta kontakt med herr Engström och erbjuda en repa!!!
Vem kan tacka nej????????????????????????? :twisted:
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#27 Post by Maxx »

Sydbom wrote:... och frågan är om han inte kör en Harald Treutiger på oss!?
Ja, påläst är han inte ... :lol:

>Tråkigt däremot är hur du förringade Porsche 924 på ett sätt som till och
>med Porsches ingenjörer hade blivit ledsna av. 924:an var ingen "flopp".

VW:s ingenjörer menar du. Och jo, 924:an var och är en flopp.

/m
[engström]
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Racing
S-Poster
Posts: 113
Joined: 2004-03-30 00:45:13
Contact:

#28 Post by Racing »

Hr Engström e redan informerad sedan tidigare idag.

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#29 Post by ninetofour »

Det var goda nyheter det... hoppas han tackar JA. Berätta hur det går!
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#30 Post by Sydbom »

Maxx wrote:
Sydbom wrote:... och frågan är om han inte kör en Harald Treutiger på oss!?
Ja, påläst är han inte ... :lol:

>Tråkigt däremot är hur du förringade Porsche 924 på ett sätt som till och
>med Porsches ingenjörer hade blivit ledsna av. 924:an var ingen "flopp".

VW:s ingenjörer menar du. Och jo, 924:an var och är en flopp.

/m
[engström]
var kom det där ifrån? skrev han så till dig???
flopp? var får han flopp ifrån??? varför kan han inte svara på det? flopp = dålig försäljning! 924 = en av, om inte DEN mest sålda modellen Porsche haft! framför allt om man räknar med dess "avkomma" för så räknar väl 911 folket sin försäljning.

och VW ingenjörer? alltså han fattar inte att PORSCHE har gjort faan ALLT på 924 dock med VW/AUDI delar och att det var Porsche pris på 924 när den såldes och trots det blev den världens mest sålda sportbil fatta om det hade stått VW på den och haft VW pris!!! wow!

och grabbar läs denna tråd:
http://www.flat-6.net/forum/showthread.php?t=1102
håller på att sakta mata mig igenom, det är en flera år lång tråd...
har ännu inte stött på någon som faktiskt har kört/ägt en 924 och snackar skit om den!

Mvh
Sydbom
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users