Höll på att bli förnedrad

924/928/944/968
Message
Author
Jim Profit
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2004-03-29 10:06:20
Bilmodell: Porsche 944 turbo
Årsmodell: 1986
Location: STHLM
Contact:

Höll på att bli förnedrad

#1 Post by Jim Profit »

Höll på att bli ordentligt förnedrad idag *ASG*. Bjöd upp en Mini Cooper S till rödljusrace på väg ifrån besiktningen idag.
Eftersom jag höll på att få kärringstopp vid starten så for han iväg med ett bra försprång. :#944burn:

Räknade dock med att ta igen detta rätt snabbt men döm om min förvåning när den lilla krabaten pinade iväg riktigt bra, jag fick dra ur ettan, tvåan och hela trean och först när jag skickade i fyran kunde jag köra om honom.

Har hört att dom skall vara pigga men anade aldrig att dom var såå pigga
Slutsats: Passa Er för dom små krabaterna dom går bättre än man tror.. :lol:

PS. En eloge till den sköna liraren som körde Minin och verkade vara en trevlig prick. DS.
Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#2 Post by broberg »

har bkivit förnedrad.. så grovt att nu måste jag trycka ner antingen s2 motor eller en turbo motor i min pärla..

det var en röd volvo 240.. den låg bakom mig hela vägen upp till 210Km/h .. sen orkade inte min bil mer..

så förnedrande!


svängde in på en parkering sen.. volvon var en 240 turbo på 200hk.. men så jäkla jobbigt att ha en ful 240 efter sig.. som vägrar ge sig!
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#3 Post by Minsc S2 »

hihi, en Peugeot GTI (tror jag) ville ha en liten duell...hängde upp till 220 innan den blinkade med helljusen och vände om :D
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

User avatar
Indischrot
Turbo-Poster
Posts: 491
Joined: 2004-03-30 09:30:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#4 Post by Indischrot »

Jag drog med en Hyundai Coupe V6 på motorvägen förra veckan.
Han körde om och jag hängde på, efter 220 ville/kunde han inte mer så
då körde jag om 8) Kändes riktigt bra!

Visade sig att han skulle av på samma avfart som jag så när vi kom till
lite mindre vägar så körde han om och fockade...hehe dålig förlorare.

(kollade för övrigt upp bilen sen, visar sig att V6an bara ger 167hk men ändå)

Andreas Nitsche
S-Poster
Posts: 66
Joined: 2004-03-30 20:28:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kvidinge Skåne
Contact:

#5 Post by Andreas Nitsche »

Eftersom utvecklingen har rusat ifrån våra 20år gamla bilar får man passa sig vid rödljusen. En vanlig blek Nisse Primera gör ju 0-100 på 10sek och toppar 200. F-n för GTI bilar av modernt snitt..
Har för övrigt pinat upp min 944n/a -84 i 235km/h enl mätaren(tog kort med luren)he he.... :wink:

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#6 Post by FekZen »

Jag körde ifrån en BMW 535 iA med min n/a kärra rakt fram :) är endå 50hk mer i den, dock får man räkna på rätt stora viktskillnader oxå... men iaf :)

...var ju tur att det var mitt i natten, fick inte ner farten speciellt snabbt så for mot rött i 50 blås genom en korsning, han se i ögonvrån hur det slog om till gult.

// FekZen.
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

zeke
S-Poster
Posts: 176
Joined: 2004-05-07 11:56:19
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång
Contact:

#7 Post by zeke »

Ha Ha Ha!!!
På tal om en blek nissan primera så har jag senast idag Fredag,så åkte jag ifrån Igelfors utanför finspång vilket jag inte tror att många vet men dom som vet. vet att det är en jäkla krokig väg, så räjsade jag med en 944 N/A,, har en själv så jag vet att det var en N/A... Har en Nissan Primera -91, han kom som ett skott o körde om mig o jag bara satt där o tänkte "-vilken idiot" Men sen känd jag hur hornen började växa ur pannan o tänkte "nää, f-n nu ska jag hänga på" tröck på gasen o kom ifatt honom å vi räjsade på en krokig 70kilometers väg i 150knyck!!
Han åkte inte ifrån mig vilket kändes j-vligt skönt, men o andra sidan så hade jag också haft samma problem om det vore min 944 N/A..
det betyder som ni säger att utvecklingen går ifrån oss gamla 944or..
Om man ska ha någon chans idag med en 944 så måste man ha en turbo annars så får man välja sina offer, lita synd...
Men o andra så har man en Porsche för att man tycker om bilen, om man vill spöa någon så kan man skaffa sig en tex 933, men med dom pengarna så kan man undra om det är värt???
Nää, jag åker i en bil som jag tycker om, allt handlar inte om att ha värst under huven om det vore så så hade man satsat på en Ferrari ,lamborghini,tomaso eller något likmnade...
Va nöjd med bilen som du har!!!!


//zeke :lol: :lol: :lol:

Turbo_Richard
S2-Poster
Posts: 245
Joined: 2004-03-29 18:45:08
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#8 Post by Turbo_Richard »

Har inte blivit från åkt än :wink:

Men en sån mini me chip har väl mellan 200-250hk om det är en värsting tror ja.

/Richard
[img]http://i22.photobucket.com/albums/b329/Richard_s/Scaniamini3.jpg[/img]

Pcs 7878

Andreas Nitsche
S-Poster
Posts: 66
Joined: 2004-03-30 20:28:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kvidinge Skåne
Contact:

#9 Post by Andreas Nitsche »

Om försäkringsnubbarna läser på detta forum är det inte konstigt att premierna är höga. Men efter att ha läst tidigare inlägg från Finspång kommer de att öka kraftigt på Nissan Primera också, den förklädda Porschedödaren från landet där de dricker varmt brännvin....

Jim Profit
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2004-03-29 10:06:20
Bilmodell: Porsche 944 turbo
Årsmodell: 1986
Location: STHLM
Contact:

#10 Post by Jim Profit »

Turbo_Richard wrote:Har inte blivit från åkt än :wink:

Men en sån mini me chip har väl mellan 200-250hk om det är en värsting tror ja.

/Richard
Ja en otäck liten jäkel var det i alla fall *garvar* Körde för övrigt på kapp med vår granne som har M5 kombin också, den lila du vet. Gissar att den har 340hk och det var ganska jämt med lite försprång till mig verkade det som (svårt att säga för han låg bakom=). Så det var jag lite nöjd med..
Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit

zeke
S-Poster
Posts: 176
Joined: 2004-05-07 11:56:19
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång
Contact:

#11 Post by zeke »

Andreas Nitsche wrote:Om försäkringsnubbarna läser på detta forum är det inte konstigt att premierna är höga. Men efter att ha läst tidigare inlägg från Finspång kommer de att öka kraftigt på Nissan Primera också, den förklädda Porschedödaren från landet där de dricker varmt brännvin....
Ha Ha Ha, den var bra... :mrgreen:

//zeke

User avatar
krickan4
NA-Poster
Posts: 13
Joined: 2004-05-02 22:52:16
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: kontineten
Contact:

#12 Post by krickan4 »

Har en polare som har en MCS!Den är pigg orginal med ca170hk men den är ju inte orginal han har tryckt i 60hk till och tro mig den rör på sig :D Jag fick testa den det är en gokart :lol: men det är lite liten bil för 300t :shock:
Snart en Porsche 968cs eller 944 turbo!!!
//Krickan

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#13 Post by Minsc S2 »

zeke wrote: Om man ska ha någon chans idag med en 944 så måste man ha en turbo annars så får man välja sina offer, lita synd...
så du tror inte att det räcker med en S2a då? ;)
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

Dart
S2-Poster
Posts: 299
Joined: 2004-04-06 01:05:03
Location: Sthlm / Halmstad
Contact:

#14 Post by Dart »

jag höll på att råka ut för samma sak, hade en Mini Cooper S i baken på centralbron, låg på ca 3500rpm på 3an ch tryckte på å han hängde med nästan ända upp till rödmarkeringen. Jag blev så förvånad att jag va tvungen å provköra en, pigg som satan i lägre farter tack vare låg å tät låda och liten bil e min erfarenhet
inte snabbast bara bäst

zeke
S-Poster
Posts: 176
Joined: 2004-05-07 11:56:19
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång
Contact:

#15 Post by zeke »

Minsc S2 wrote:
zeke wrote: Om man ska ha någon chans idag med en 944 så måste man ha en turbo annars så får man välja sina offer, lita synd...
så du tror inte att det räcker med en S2a då? ;)
förlåt!!
jag hade glömt s2an...
självklart att det räcker med en s2a, men det är modell som man glömmer bort.. sorry :oops: :oops: :oops:
hoppas du inte tar illa upp :roll: :roll:

//zeke

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users