Orimlig försäkring på en 944 N/A

924/928/944/968
Message
Author
Daniel Magnusson
NA-Poster
Posts: 13
Joined: 2004-04-29 15:48:04
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#16 Post by Daniel Magnusson »

P.P. wrote:3300 halvförsäkring 924S 1000 mil, 31år bor i villa utanför stad 50000 inv.

Finns det inte någon "magisk" åldersgräns där det går ifrån ocker till bara dyrt?
Är det inte 24år?

Detta är ju som gjort för att skenförsäkra. :evil:

User avatar
Dan Winberg
Addict
Posts: 1028
Joined: 2004-05-01 15:44:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

Re: Orimlig försäkring på en 944 N/A

#17 Post by Dan Winberg »

tänkte bara läg till en rätt vesäntlig del i försäkrings diskutionen: Klart att alla ni får olika försäkringar för ni bor på olika ställen är olika gamla och har olika bilar (import/ inte)...själv har jag trygghansa som blev billigast för mig i stor Göteborg.]

patrick
NA-Poster
Posts: 36
Joined: 2004-05-19 11:55:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Enköping
Contact:

Trygg-Hansa

#18 Post by patrick »

TH ville endast ge mig Trafikförsäkring. Bilen är en vanlig N/A -86:a. Då har jag 5 st. försäkringar hos dom sedan tidigare.
Man tyckte det verkade suspekt att den var importerad och krävde immobilizer. Jag kan sträcka mig till ett vanligt larm, bilens värde c:a 45000:-.Bilen är "utvändigt" i hyfsat bruksskick men mekaniskt i mycket bra skick, alltså ingen garagedrottning!

Jag rinde då Folksam som gav mig ett bra pris (har inga siffror här), dock ville dom se lite foton på bilen vilket jag tycker är rimligt....

Ska man behöva flytta runt alla försäkringar man har p.g.a bolagens okunnighet eller ointresse. Jag är 36år, tvåbarnsfar, bor i villa med källargarage som är larmat/dubbla brandsläckare, och kör inte mer än 750 mil per år. Jag är den enda föraren på bilen, och bor i ett "bättre" område i en liten mellansvensk stad. Bilen har ingen dyr extrautrustning och jag använder alltid rattkrycka och parkerar "med huvudet".

Okej, jag har varit utan lappen ett par gånger och har en anselig lista av fortkörningsförseelser, men hos Folksam vill jag minnas att detta endast gav en mindre premiehöjning.Dessutom är dessa "brott" gamla.

Om bolagen lade ned lite mer tid på att skilja kunderna åt så skulle dom kunna spara mer pengar än om dom slentrianmässigt säger NEJ TACK!

Patrik....
95% av befolkningen tillhör gruppen egoistiska konformister.
Våga stå upp!

andgus
Turbo-Poster
Posts: 441
Joined: 2004-05-01 09:55:24
Bilmodell: 944-83
Årsmodell: 1983
Location: Vänersborg
Contact:

#19 Post by andgus »

Törs väl knappt öppna näbben i denna fråga men jag har min försäkrad i LF, entusiastförsäkrad, för ca 800 helåret. En del begränsningar beträffande garagering, startspärr etc men inget besvärligt.
Känn på den ni... :wink:
//Andgus

User avatar
jesster73
S-Poster
Posts: 65
Joined: 2004-05-13 21:37:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Strängnäs
Contact:

#20 Post by jesster73 »

Betalar ca 2400/år för trafikförsäkring på min importerade 944 -82. Tyckte ej det var lönt att helförsäkra en 22-tusenkronorsbil. Vad som dock är märkligt är att det skulle varit billigare (vet ej hur mycket), om den ej varit importbil! Observera alltså att jag inte har ngn stöldförsäkring. Krockas importbilar oftare eller???
(Iofs hade jag ett litet sammanträffande m en lyktstolpe häromdagen, :oops: tror dock jag ska få ihop det billigare än skillnaden upp till helförsäkring på ett år, ins Allah).

User avatar
Ducati
Turbo-Poster
Posts: 580
Joined: 2004-04-26 21:50:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#21 Post by Ducati »

andgus wrote:Törs väl knappt öppna näbben i denna fråga men jag har min försäkrad i LF, entusiastförsäkrad, för ca 800 helåret. En del begränsningar beträffande garagering, startspärr etc men inget besvärligt.
Känn på den ni... :wink:
//Andgus
Får du använda bilen som du vill då?? Med entusiastförsäkringar brukar man ju t.ex inte få köra bilen till jobbet
mvh
Niklas

BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967

Turbo_Richard
S2-Poster
Posts: 245
Joined: 2004-03-29 18:45:08
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#22 Post by Turbo_Richard »

944 turbo 3200:- helförsäkring i sthlm genom pcs.
/Richard
[img]http://i22.photobucket.com/albums/b329/Richard_s/Scaniamini3.jpg[/img]

Pcs 7878

andgus
Turbo-Poster
Posts: 441
Joined: 2004-05-01 09:55:24
Bilmodell: 944-83
Årsmodell: 1983
Location: Vänersborg
Contact:

#23 Post by andgus »

Tanken är att man ska ha den till annat än bruksåkande.
Eftersom jag har den som "roligbil" blir det mest just nöjeskörning.
Men är inte alltid porscheåkande nöjeskörning? :D
I can´t see any problems........men jag är ju part i målet.
//Andgus

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users