Förresten. I listan. Är inte ET-talen för 16"-fälg på 924Turbo väldigt konstiga? ET borde väl inte ändras bara för att man går upp från 15" till 16", eller? Fattar att det ändras beroende på fälgbredd, så skillnaden mellan 6x15 och 7x15 med ca 1/2" ET känns ju logiskt. Men. 6x16 ET 53 mot 6x15 ET 36? Förstår nog inte riktigt...henca wrote:Listan med deras rekommenderade däck finns här:
http://www.porsche.com/germany/accessor ... eapproval/" onclick="window.open(this.href);return false;
924 Turbo. Vad ska man ha för däck?
- rydan
- S-Poster
- Posts: 134
- Joined: 2007-08-26 22:04:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm / Solna
- Contact:
Re: 924 Turbo. Vad ska man ha för däck?
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
- henca
- Turbo-Poster
- Posts: 467
- Joined: 2015-03-27 23:18:59
- Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
- Årsmodell: 1977
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 924 Turbo. Vad ska man ha för däck?
Jo, det har du rätt i. Den konstigheten verkar dessutom ha hängt med i flera år då man går tillbaka till äldre versioner av deras rekomendationstabeller. Om man kikar på t ex 911 och 930 är det mer konsekvent med ett ET som är oberoende av diameter.rydan wrote:Förresten. I listan. Är inte ET-talen för 16"-fälg på 924Turbo väldigt konstiga?henca wrote:Listan med deras rekommenderade däck finns här:
http://www.porsche.com/germany/accessor ... eapproval/" onclick="window.open(this.href);return false;
För 944 verkar det vid en första anblick vara samma anomali för ET, men kikar man närmare i tabellen där ser man att det verkar skilja i ET (och hjuldiameter) mellan olika årsmodeller. Kanske skulle det i själva verket skilja i årsmodeller även för 924 turbo?
m v h Henrik
Who is online
Users browsing this forum: No registered users